Λεονάρντο Ντι Κάπριο: Χωρίς το καπέλο του δεν πάει πουθενά – Γιατί κρύβει σχεδόν πάντα το πρόσωπό του
Έγινε παγκόσμιο είδωλο μετά τη σαρωτική επιτυχία του «Τιτανικού», κατακτώντας κοινό και ταμπλόιντ σε όλο τον κόσμο. Ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, όμως, σήμερα μοιάζει να αποφεύγει όσο μπορεί τα φώτα της δημοσιότητας, καθώς στις περισσότερες δημόσιες εμφανίσεις του επιλέγει να κρύβει επιμελώς το πρόσωπό του.
Πολλοί έχουν αναρωτηθεί: Γιατί ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο φοράει ένα καπέλο, όπου βρεθεί κι όπου σταθεί, καλύπτοντας το πρόσωπό του. Ο ίδιος αποφάσισε να αποκαλύψει τον λόγο.
Ο 51χρονος σταρ του Χόλιγουντ ανακηρύχθηκε Entertainer of the Year από το περιοδικό TIME και, στη συνέντευξή του, μίλησε ανοιχτά για τη διαρκή του μάχη να ισορροπήσει ανάμεσα στη ζωή ενός από τους πιο αναγνωρίσιμους ηθοποιούς του πλανήτη και στην ανάγκη του για ιδιωτικότητα.
«Είναι μια ισορροπία που προσπαθώ να διαχειρίζομαι σε όλη μου την ενήλικη ζωή», είπε. «Και ακόμα δεν είμαι ειδικός. Η απλή μου φιλοσοφία είναι να εμφανίζομαι μόνο όταν έχω κάτι να πω ή κάτι να δείξω. Διαφορετικά, να εξαφανίζομαι όσο περισσότερο μπορώ».
Όπως εξηγεί, αυτός είναι και ο τρόπος που πιστεύει ότι μπορεί κανείς να έχει μακρά καριέρα στο Χόλιγουντ. «Σκεφτόμουν: “Πώς μπορώ να έχω μια καριέρα με διάρκεια; Γιατί αγαπώ αυτό που κάνω”. Και ένιωθα ότι ο καλύτερος τρόπος ήταν να μην βρίσκομαι συνεχώς μπροστά στα μάτια του κόσμου».
Η προσέγγιση αυτή εξηγεί και γιατί ο ΝτιΚάπριο σπάνια εμφανίζεται δημόσια χωρίς να κρύβει το πρόσωπό του. Ο Χολιγουντιανός σταρ σχεδόν ποτέ δεν κυκλοφορεί χωρίς καπέλο και μάσκα, μια συνήθεια που ξεκίνησε την περίοδο της πανδημίας και εξελίχθηκε σε μόνιμο στοιχείο της καθημερινής του εμφάνισης.
Τα αξεσουάρ αυτά έχουν γίνει τόσο αναπόσπαστο κομμάτι του στυλ του, που ούτε ένας γάμος γεμάτος αστέρες δεν στάθηκε ικανός να τον αποτρέψει.
Στον πολυσυζητημένο γάμο του Τζεφ Μπέζος με τη Λόρεν Σάντσεζ, ο ΝτιΚάπριο φωτογραφήθηκε να αποχωρεί από το ξενοδοχείο του με σμόκιν – και το καπέλο κατεβασμένο χαμηλά στο πρόσωπο.
Όταν, βέβαια, δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, ο σταρ αφήνει στην άκρη τις «άμυνές» του και εμφανίζεται κανονικά σε εκδηλώσεις που σχετίζονται με τη δουλειά του.
Η τεράστια επιτυχία του «Τιτανικού»
Η καριέρα του εκοτοξεύτηκε σχεδόν πριν από τρεις δεκαετίες, όταν ενσάρκωσε τον Τζακ Ντόσον, τον φτωχό επιβάτη τρίτης θέσης στην θρυλική ταινία «Τιτανικό». Και μαζί με την επιτυχία ήρθε και μια ριζική αλλαγή στη ζωή του.
«Ξαφνικά όλη μου η ζωή περιστρεφόταν γύρω από πράγματα που δεν είχαν σχέση με την υποκριτική», θυμάται. «Το Titanic ήταν για εμένα και την Κέιτ Γουίνσλετ ένα πείραμα. Είχαμε κάνει μέχρι τότε ανεξάρτητες ταινίες. Τη θαύμαζα ως ηθοποιό και μου είπε: “Ας το κάνουμε μαζί, μπορούμε”».
«Το κάναμε, και εξελίχθηκε σε κάτι που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε», συνέχισε. «Δεν περιμέναμε ότι θα γινόταν αυτό που έγινε. Κι έτσι είπα: “Εντάξει, ας κόψουμε λίγο ταχύτητα. Ας περάσει όλος αυτός ο θόρυβος και ας επιστρέψω στο να βρω κάτι που να συνδέεται με τις αρχικές μου προθέσεις”».
Η επιτυχία της ταινίας ήταν σαρωτική: σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια εισπράξεις στην πρώτη της προβολή – ποσό που ξεπεράστηκε αργότερα με τις επανεκδόσεις — και 11 Όσκαρ από τις 14 υποψηφιότητες, ανάμεσά τους και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Για χρόνια υπήρξε η πιο εμπορική ταινία όλων των εποχών, μέχρι που ξεπεράστηκε από το Avatar του ίδιου σκηνοθέτη, Τζέιμς Κάμερον.
Το θέμα της φήμης και της απώλειας της ανωνυμίας είναι κάτι που τον απασχολεί εδώ και χρόνια. Σε συνέντευξή του στο Deadline το 2016, είχε μιλήσει για το σοκ της επιτυχίας.
«Πριν τον Τιτανικό δεν είχα καμία αντίληψη του τι σημαίνει όλο αυτό», είχε πει. «Οι άνθρωποι μου έλεγαν: “Ξέρεις πόσο μεγάλη ταινία είναι αυτή;” Κι εγώ απαντούσα: “Ναι, είναι μεγάλη”. Μου έλεγαν: “Όχι, δεν καταλαβαίνεις. Είναι η μεγαλύτερη ταινία που έγινε ποτέ”».
«Σκεφτόμουν απλώς ότι έβγαλε πολλά χρήματα και ότι ο κόσμος τη βλέπει», θυμάται. «Δεν είχα καταλάβει τι σήμαινε πραγματικά».