Λιανεμπόριο: Η αποτίμηση των γιορτών και οι προσδοκίες των εκπτώσεων
Να διατηρηθεί η καλή εικόνα – δεδομένων των δύσκολων συνθήκων- της εορταστικής περιόδου, προσδοκά ο εμπορικός κόσμος για τις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινούν τη προσεχή Δευτέρα.
Αν και συνολικά στον κλάδο του λιανεμπορίου καταγράφηκαν επιδόσεις διαφορετικών «ταχυτήτων», με τους μεγάλους εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας και τα πολυκαταστήματα να εμφανίζουν εντονότερη καταναλωτική ζήτηση σε σχέση με την περιφέρεια, το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι τις γιορτές η αγορά «ζεστάθηκε» παρά τη δύσκολη συγκυρία.
Τι ψώνισαν οι Έλληνες τις γιορτές
«Ο εορταστικός τζίρος εκτιμάται πως συνολικά αυξήθηκε τον Δεκέμβριο στα 4 δισ. ευρώ από 3,6 δισ. ευρώ τις προηγούμενες χρονιές» σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στις αγορές της Αττικής, όπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης, προκύπτει πως οι προτεραιότητες την εορταστική περίοδο από το 55% των καταναλωτών ήταν σε ρούχα και παπούτσια. Το 45% αντίστοιχα έδωσε προτεραιότητα σε τρόφιμα, το 43% σε παιχνίδια, και το 37% σε καλλυντικά. Τα προϊόντα τεχνολογίας ακολούθησαν με 28%, με 25% τα επώνυμα προϊόντα, τα ποτά με 22% και με 20% τα «διάφορα δώρα».
Από την πλευρά του μιλώντας στο CNN Greece o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης επεσήμανε ότι η αγοραστική κίνηση πήγε αρκετά καλά, κυμάνθηκε κοντά στα επίπεδα του 2019 χωρίς ωστόσο να τα φτάσει.
Τι περιμένουν οι έμποροι στις εκπτώσεις
Με τις χειμερινές εκπτώσεις να διεξάγονται φέτος για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια χωρίς να έχουν προηγηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοέμβριου – η κατάργηση των οποίων αποτελούσε πάγιο αίτημα των εμπόρων το οποίο και ικανοποιήθηκε το καλοκαίρι από το υπουργείο Ανάπτυξης- οι προσδοκίες φέτος είναι αυξημένες.
Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη στόχος είναι «μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019».
Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν τους πολίτες σε περιορισμό των δαπανών τους, οι έμποροι ελπίζουν ότι οι γενναίες εκπτώσεις που υπόσχονται για το επόμενο δίμηνο, θα προσελκύσουν τους καταναλωτές ώστε να προχωρήσουν σε αγορές.
Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες στους κλάδους ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών, αθλητικών, ειδών οικιακού εξοπλισμού έχουν ξεκινήσει μέσα στην εβδομάδα τις πρώτες προσφορές μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Οι οποίες μάλιστα φτάνουν ήδη σε κάποια προϊόντα το 50% δείχνοντας τις …προθέσεις των επιχειρήσεων για την εκπτωτική περίοδο που ακολουθεί. Άλλωστε κατά τη περίοδο αυτή επιδιώκουν να ρευστοποιήσουν τα αποθέματα της χειμερινής σεζόν και να «γεμίσουν» τα ταμεία τους στην έναρξη της χρονιάς.
Υπενθυμίζεται ότι οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου. Τα καταστήματα επίσης θα μπορούν προαιρετικά να είναι ανοιχτά την Κυριακή 15 Ιανουαρίου και συγκεκριμένα από τις 11 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ.