Microsoft: Προς σταδιακή αποκατάσταση τα πληροφορικά συστήματα μετά την «κατάρρευση»
Μπροστά σε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά μπλακ άουτ βρέθηκαν χθες εκατομμύρια άνθρωποι και επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Μία ενημέρωση ρουτίνας του λογισμικού που έκανε η αμερικανική εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike προκάλεσε την κατάρρευση πληροφορικών συστημάτων.
Από χθες το βράδυ άρχισαν να επανέρχονται σε λειτουργία οι παγκόσμιες υπηρεσίες μετά το ψηφιακό μπλακ άουτ που προκάλεσε χάος.
Ωστόσο, αναπάντητο παραμένει το ερώτημα πώς ένας τέτοιος παγκόσμιος ψηφιακός κολοσσός. όπως είναι η Crowdstrike, δεν έκανε ποιοτικούς ελέγχους στο νέο λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε στην αναβάθμιση των συστημάτων που χρησιμοποιούνται σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Xάος στα αεροδρόμια – Ακυρώθηκαν χιλιάδες πτήσεις
Αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες, σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη, νοσοκομεία, επιχειρήσεις και τηλεοπτικοί σταθμοί είδαν τα συστήματά τους να καταρρέουν.
Σε αεροδρόμια, σε τράπεζες, σε σούπερ μάρκετ, σε επιχειρήσεις, σε χιλιάδες υπολογιστές σε Αμερική, Ευρώπη και Ασία, οι οθόνες ξαφνικά έγιναν μπλε στα λειτουργικά συστήματα της Microsoft. Το πρωτοφανές ψηφιακό μπλακάουτ χτύπησε μαζικά, ρίχνοντας το σήμα ακόμη και σε τηλεοπτικούς κολοσσούς.
Εκατοντάδες πτήσεις ακυρώθηκαν και οι ουρές επιβατών που υπήρξαν ήταν τεράστιες στις ΗΠΑ. Παρόμοιες εικόνες χάους και στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης, σε Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία και αλλού. Εκτιμάται πως τουλάχιστον 1.500 πτήσεις συνολικά ακυρώθηκαν μέσα σε ελάχιστα λεπτά.
Καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στο «Ελ. Βενιζέλος»
Προβλήματα παρουσιάστηκαν και στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου πτήσεις αναβλήθηκαν ή ακυρώθηκαν.
Στη χώρα μας, τα προβλήματα ήταν μικρότερα, γιατί η συγκεκριμένη αναβάθμιση ήταν προγραμματισμένη για αργότερα.
Βέβαια, η σημερινή εικόνα του «Ελ. Βενιζέλος» σε σχέση με χθες είναι βελτιωμένη, καθώς η κατάσταση ομαλοποιείται.
Παρ’ όλα αυτά παραμένουν κάποια προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται κι αφορούν κυρίως πτήσεις του εξωτερικού.
Καθυστερήσεις παρατηρούνται στις αφίξεις και πολύ λιγότερο στις αναχωρήσεις. Συγκεκριμένα, μόνο για σήμερα ακυρώθηκαν έξι αφίξεις από την Αμερική, μία από την Μάλτα και άλλη μία από το Άμστερνταμ. Ενώ υπάρχουν και δύο ακυρώσεις από το «Ελ. Βενιζέλος» για Μάλτα και Άμστερνταμ.
Με ανακοίνωσή του το αεροδρόμιο του «Ελ. Βενιζέλος» αναφέρει:
«Η παγκόσμια τεχνική βλάβη ευρείας κλίμακας σε συστήματα πληροφορικής, η οποία παρουσιάστηκε χθες, Παρασκευή 19 Ιουλίου, βαίνει προς επίλυση. Το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει, να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική του εταιρεία».
«Συγνώμη» ζήτησε η Crowdstrike
Ο κολοσσός πάντως ζήτησε συγγνώμη, και ανέφερε πως θα χρειαστεί λίγος χρόνος για την αποκατάσταση των συστημάτων.
Η επιχείρηση που αυτοδιαφημίζεται ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, ανέλαβε την ευθύνη, με τον ιδρυτή της, Τζορτζ Κουρτζ να απολογείται.
«Λυπούμαστε βαθύτατα για το πρόβλημα που έχουμε προκαλέσει στους πελάτες, στους ταξιδιώτες, σε οποιονδήποτε επηρεάζεται. Το σύστημα έκανε μία αναβάθμιση, η οποία είχε ένα πρόβλημα στο λογισμικό. Αυτό προκάλεσε πρόβλημα στα λειτουργικά συστήματα της Microsoft», δήλωσε ο Τζορτζ Κουρτζ.
Εκπρόσωποι της Crowdstrike, αλλά και της Microsoft, λένε πως οι δύο εταιρείες λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας ψηφιακής κατάρρευσης. Μία ιδιαίτερα σύνθετη και χρονοβόρα προσπάθεια, όπως εκτιμούν αναλυτές.