Νέα διοίκηση στον ΟΛΘ και τριπλάσιο μέρισμα σε σύγκριση με πέρυσι


Η γενική συνέλευση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) προχώρησε σε αλλαγές στη διοίκηση και σε τριπλασιασμό του μερίσματος. Νέος εκτελεστικός πρόεδρος εξελέγη ο Αθανάσιος Λιάγκος, ενώ τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει ο μέχρι τώρα γενικός διευθυντής του λιμένα Ιταλός Φράνκο Κούπολο.


 


Ο Σωτήρης Θεοφάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος από την έναρξη της ιδιωτικοποίησης μέχρι και χθες, παραμένει μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Επίσης υπερψηφίστηκε η διανομή μερίσματος έως και 75% των καθαρών κερδών της χρήσης του 2019 δηλαδή συνολικά 11,794 εκατ. ευρώ ή 1,17 ευρώ ανά μετοχή, ποσό που είναι σχεδόν τρεις φορές υψηλότερο από τα περυσινό. 


 


Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης στην περυσινή χρήση σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 17,8% στα 68,981 εκατ. και κερδών EBITDA στα 29,748 εκατ. Η διακίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,7% και ανήλθε σε 424.500 TEUs με οδηγό τη διαμετακόμιση (transit). 


 


Ο όγκος των φορτίων του συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών αυτής της δραστηριότητας να αυξηθεί από 18,9 εκατ. το 2018 σε 22,3 εκατ. πέρυσι. 


 


Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων σημείωσαν αύξηση 26%, ενώ η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε από 27,47 εκατ. το 2018 σε 32,2 εκατ. (+17,8%) παραπέμποντας σε μεικτό περιθώριο κέρδους 46,7%. 


 


Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 0,3%, από 16,4 εκατ. το 2018 σε 16,45 εκατ. το 2019, διαμορφώνοντας το περιθώριο καθαρού κέρδους σε 24%. Η καθαρή κερδοφορία επηρεάστηκε από δύο κυρίως παράγοντες, τη σταδιακή εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής η οποία αναμένεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα έτη και την πλήρη εφαρμογή του ΔΠΧΑ 16. 


 


Ομως φέτος η πανδημία χτύπησε τις επιδόσεις του ΟΛΘ: Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε οριακή υποχώρηση της διακίνησης στο εξάμηνο (με διακριτά καλύτερες επιδόσεις όμως το πρώτο δίμηνο), ενώ στο συμβατικό φορτίο η πτώση στο εξάμηνο  προσέγγισε το 20%. 


 


Το επόμενο διάστημα η νέα διοίκηση αναμένεται να προωθήσει τις διαδικασίες και του εν εξελίξει  διαγωνισμού για την επιλογή ανάδοχου για το έργο επέκτασης του έκτου προβλήτα (εμπορευματοκιβωτίων) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα αναμένεται να  εγκριθούν από το Δ.Σ. τα τεύχη δημοπράτησης για τη β΄ φάση του έργου έως τα μέσα Ιουλίου και θα  ακολουθήσει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τις εταιρείες που που έχουν προκριθεί: ΤΕΡΝΑ-Eiffage Genie Civil Marine, Μυτιληναίος-Rover Maritime-HDK, Archirodon Group, Intrakat-Intercantieri Vittadello-Sales, Αβαξ-Etermar-NV Besix και Acciona-Dredging International.


 

kathimerini.gr