Νέα Δημοκρατία: Μικρό καλάθι κρατά ο Μητσοτάκης στο τετ-α- τετ με τον Ερντογάν


Η Αθήνα θεωρεί ότι υπάρχει ένα καλό momentum, ανανεωμένα πολίτικα δεόμενα και στις χώρες, αλλά οι προσδοκίες είναι ρεαλιστικές, όπως και οι στόχοι.

Συγκεκριμένα η ατζέντα της Ελλάδας περιλαμβάνει την παρέμβαση του Τουρκικού προξενείου στις εθνικές εκλογές, τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης για αποφυγή εντάσεων, την έναρξη των διερευνητικών επαφών.

«Κόκκινη γραμμή», για τον Έλληνα Πρωθυπουργό αποτελούν το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας και η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη ( ΑΟΖ), αλλά και το Κυπριακό.

Τον πρόεδρο της Γαλλίας, Μάνουελ Μακρόν θα συναντήσει ο κ. Μητσοτάκης, πριν την συνάντησής του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ενώ τον Καγκελάριο Σολτς μετά από την συνάρτηση με τον πρόεδρο της Τουρκίας.

Σε επίσημο διπλωματικό επίπεδο, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν προβλέπεται συνάντηση Μπάϊντεν – Μητσοτάκη.

Κυριάκος Μητσοτάκης : «Εφαρμόζουμε μια αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική»

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό της Λετονίας, Κρισιάνις Κάρινς, τον ευχαρίστησε για τα συγχαρητήρια για την επανεκλογή του κι επεσήμανε ότι αποδείχθηκε από το εκλογικό αποτέλεσμα ότι οι ειλικρινά προοδευτικές κεντροδεξιές πολιτικές μπορούν να σταθούν απέναντι στις άδειες υποσχέσεις και τον λαϊκισμό, κάτι που αποτελεί και το μήνυμα της εξασφάλισης μιας δεύτερης θητείας.

Μεταξύ άλλων, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι αν και αντιμετωπίζουμε διαφορετικές προκλήσεις όσον αφορά το μεταναστευτικό και οι δύο χώρες συμφωνούν στην ανάγκη αποτελεσματικής φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ. Πρόσθεσε ότι αυτό δεν είναι το μόνο ζήτημα βέβαια για ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά και να αναζητήσουμε μια κοινής αποδοχής και κατανόησης ευρωπαϊκή φόρμουλα.

«Εφαρμόζουμε μια αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική και αποδεικνύουμε ότι όσο λιγότερες βάρκες υπάρχουν στην θάλασσα τόσο λιγότεροι άνθρωποι θα χάνουν την ζωή τους στην θάλασσα. Έχουμε αποτελεσματικά χτυπήσει το επιχειρησιακό μοντέλο των διακινητών στις διαδρομές της ανατολικής Μεσογείου και νομίζω πως αυτό θα έπρεπε να εφαρμοστεί σε ολόκληρη την Μεσόγειο.



Πηγή