Νέα σχολική χρονιά με προβλήματα στα κτίρια και λυόμενα – Τι καταγγέλλουν οι γονείς μαθητών


Μπάζα στα προαύλια, γκρεμισμένοι τοίχοι, σπασμένα φωτοτυπικά, πρόχειρα τοποθετημένα κοντέινερ. Αυτές οι τριτοκοσμικές εικόνες ντροπής δεν βρίσκονται σε κάποια εγκαταλελειμμένη οικοδομή, αλλά σε δημόσια ελληνικά σχολεία της Αθήνας και της Περιφέρειας, θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.

7ο Δημοτικό σχολείο Αιγάλεω

Το μισό σχολικό κτήριο στο 7ο Δημοτικό Αιγάλεω, θυμίζει περισσότερο γιαπί παρά σχολείο. Οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, τρέμοντας μήπως γυρίσουν σπίτι με σοβαρούς τραυματισμούς.

Αποκαλυπτική είναι η μαρτυρία της Αντωνίας Κουκουνάκη, μητέρα – πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων 7ου Δημοτικού σχολείου Αιγάλεω:

«Στέλνουμε τα παιδιά μετά φόβου Θεού, για το αν θα γίνει ένας νέος σεισμός τι θα προκύψει; εάν θα γυρίσουν γερά στο σπίτι. Μην τυχόν πάνε στο σεισμόπληκτο κομμάτι του σχολείου και χτυπήσουν από τα μπάζα και τα σκουπίδια. Όπως επίσης και στην αυλή που έχει μείνει χωρίς συντήρηση εδώ και πάρα πολλά χρόνια γιατί οποιοδήποτε απλό χτύπημα μπορεί να καταλήξει στο νοσοκομείο με σπάσιμο χεριού, ποδιού, με ράμματα ή και με άλλους τραυματισμούς».

Παγίδες τραυματισμού για τα μικρά παιδιά

Ξεχαρβαλωμένα καλοριφέρ, μισογκρεμισμένες τάξεις, σπασμένα θρανία, σκάλες γεμάτες σοβάδες και μπάζα.

Όταν το 2019 ο σεισμός έπληξε το 7ο Δημοτικό κανείς δεν πίστευε πως 5 χρόνια αργότερα δε θα είχε βελτιωθεί ούτε στο ελάχιστο η εικόνα του σχολικού κτιρίου.

Στο 7ο Δημοτικό σχολείο στο Αιγάλεω οι αίθουσες έχουν παραμείνει γιαπιά από τον σεισμό του 2019, ενώ οι σκάλες είναι γεμάτες μπάζα και σκουπίδια.

Την ίδια στιγμή που το ένα μέρος του κτιρίου θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο, το υπόλοιπο μισό σχολικό συγκρότημα, λειτουργεί κανονικά, με τα παιδιά του Δημοτικού να μπαίνουν συχνά στο ετοιμόρροπο κομμάτι, με κίνδυνο να τραυματιστούν ανεπανόρθωτα.

Η κα Δρίβα Μαρία, μητέρα – αντιπρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων 7ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω δήλωσε: «Τα παιδιά κινδυνεύουν καθημερινά. Φεύγουν από εδώ με σπασμένα χέρια, σπασμένα κεφάλια. Έχουμε πάρα πολλά θέματα».

17ο Δημοτικό Αιγάλεω

Γονείς που δηλώνουν απελπισμένοι… Το 17ο Δημοτικό Αιγάλεω, κρίθηκε ακατάλληλο μετά τον σεισμό του 2019 και έκτοτε οι ζημιές δεν έχουν αποκατασταθεί.

«Φοβόμαστε ότι μέσα σε αυτά τα κτίρια είναι παιδιά, είναι μαθητές, είναι το μέλλον της πατρίδας μας. Δεν είναι δυνατόν 21ος αιώνας και να είμαστε σε αυτήν εδώ την κατάσταση», ανέφερε ο εκπαιδευτικός Παναγιώτης Σάμιος.

Πεταμένα μπάζα, ξηλωμένα κάγκελα, σπασμένα παράθυρα και ξεχαρβαλωμένες πόρτες. Παντού παγίδες θανάτου για τα μικρά παιδιά.

Τα παιδιά δεν στεγάζονται πλέον σε σχολείο, μεταφέρονται σε βοηθητικές αίθουσες του δήμου. Υπάρχει αβεβαιότητα. «Στην ουσία είναι μία ημιτελής οικοδομή. δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες», σημείωσε ο γονέας Σταμάτης Κωνσταντάκης.

Λύση ανάγκης; Τα κοντέινερ που τοποθετήθηκαν «προσωρινά» ακριβώς δίπλα στο μισογκρεμισμένο σεισμόπληκτο σχολείο με αποτέλεσμα τα παιδιά να συνεχίζουν να βρίσκονται εκτεθειμένα σε σοβαρό κίνδυνο.

«Τα παιδιά διαμοιράζονται σε τραγικές συνθήκες στις αίθουσες κοντέινερ. Για εμάς αυτές οι αίθουσες είναι λύση απελπισίας», κατήγγειλε η Βιργινία Γεωργοπάνου, μητέρα και πρόεδρος της Ένωσης Γονέων του Δήμου Αιγάλεω.

Στον προαύλιο χώρο του 17ου Δημοτικού παντού υπάρχουν μπάζα ενώ κάτω στο έδαφος υπάρχουν ακόμη και ξηλωμένες μπασκέτες. «Αυτή η εικόνα δεν τιμά κανέναν μας», παραδέχεται η αντιδήμαρχος Παιδείας, Θωμαΐς Γεωργούλη.

6ο Δημοτικό Ζωγράφου

Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα και στο 6ο Δημοτικό σχολείο Ζωγράφου, με έναν αυθαίρετο όροφο να έχει χτιστεί πάνω από το κανονικό κτήριο που κρίθηκε ακατάλληλο. Στο προαύλιο έχουν τοποθετηθεί κόκκινες κορδέλες ώστε οι μαθητές να μην πλησιάζουν και τραυματιστούν από τυχόν σοβάδες που θα πέσουν.

«Κρίθηκε από την προσεισμική μελέτη ακατάλληλο, έκλεισε με αποτέλεσμα οι μισοί μαθητές να μην έχουν πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία», δήλωσε η μητέρα Ελένη Χρηστάκη.

Αποτέλεσμα; Πάνω από τα μισά παιδιά του Δημοτικού δε θα κάνουν μάθημα σε σχολείο αλλά σε κοντέινερ, που μάλιστα είναι ακόμα «υπό κατασκευή».

Σχολεία φαντάσματα στη Φαρκαδόνα

Σχολεία εργοτάξια…  καλώδια κρέμονται από τις οροφές και σάκοι με οικοδομικά υλικά είναι πεταμένοι στα προαύλια και τους ορόφους.

Ένα χρόνο μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στην Θεσσαλία και τα σχολεία στη Φαρκαδόνα Τρικάλων παραμένουν κλειστά. Σχολεία έρημα, σχολεία φαντάσματα.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν εργολάβοι μέσα που φτιάχνουν τα κτίρια. Έχει βάλει η Περιφέρεια που μετακινούνται τα παιδιά στα διπλανά χωριά, που είναι σε απόσταση μικρής εμβέλειας δηλαδή σε 3-4 χιλιόμετρα είναι εκεί», είπε ο Δήμαρχος Φαρκαδόνας, Σπυρίδων Αγνάντης.

Η απελπιστική κατάσταση στη Φαρκαδόνα έχει οδηγήσει πολλές οικογένειες, να μετακομίσουν σε άλλες κοντινές πόλεις, ώστε να παιδιά τους να έχουν δικαίωμα στο αυτονόητο. Την δημόσια δωρεάν παιδεία.

Μιλώντας στις «Εξελίξεις Τώρα», η Αθηνά Μπαλάφα, μητέρα δύο παιδιών από τη Φαρκαδόνα σημείωσε ότι εδώ και έναν χρόνο η οικογένειά της έχει μετακομίσει στα Τρίκαλα γιατί δεν λειτουργεί το σχολείο. «Ένα παιδάκι 4 χρονών να μπαίνει κάθε μέρα σε λεωφορείο και να διανύει μία απόσταση 10 χιλιομέτρων το εκθέτει σε κίνδυνο», τόνισε και υπογράμμισε ότι η περιοχή συνεχώς υποβαθμίζεται. «Εδώ και έναν χρόνο δεν κατάφεραν να φτιάξουν τα πλημμυρισμένα σχολικά κτίρια, αγνοώντας τα παιδιά. Την ίδια στιγμή όμως βρήκαν χρόνο για να συγχωνεύσουν τάξεις και να υποβαθμίσουν το ένα από τα δύο Δημοτικά σχολεία σε πενταθέσιο».

Κινητοποιήσεις στη Σητεία για τις συγχωνεύσεις σχολείων

Με κινητοποιήσεις απαντούν οι κάτοικοι της Σητείας, στην Κρήτη, απέναντι στις συγχωνεύσεις σχολείων. «Από τις 16 Σεπτεμβρίου τα σχολεία είναι υπό κατάληψη. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι οι συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων στα Δημοτικά σχολεία. Επίσης, πρόβλημα υπάρχει και με τον θεσμό της παράλληλης στήριξης, ο οποίος με μία απλή κανονιστική πράξη άλλαξε από φέτος. Πλέον, το κάθε παιδί δεν δικαιούται τη δική του παράλληλη στήριξη, εφόσον έχει γνωμάτευση. Υποβαθμίζουν την παιδεία», κατήγγειλε η Γιώτα Αρβανιτίδη, εκπρόσωπος γονέων και κηδεμόνων σχολείου Δήμου Σητείας.



Πηγή