Νέο Toyota Hilux….Ένα pick-up βελτιωμένο από κάθε άποψη
Το διάσημο Hilux πρωτοεμφανίστηκε το 1968 στην Ιαπωνία και κυκλοφόρησε στην Ευρώπη ένα χρόνο αργότερα, για να επικρατήσει στη συνέχεια στην κατηγορία του, μέχρι σήμερα σχεδόν 50 χρόνια μετά.
Το δημοφιλές pick-up έχει καταγράψει αθροιστικές παγκόσμιες πωλήσεις πάνω από 18 εκατομμύρια μονάδες, ενώ μόνο στην Ευρώπη, πουλήθηκαν το 2015 σχεδόν 34.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας ένα μερίδιο 23,1% στην κατηγορία pick-up.
Φημισμένο για το τρίπτυχο Ποιότητα, Αντοχή και Αξιοπιστία, το Hilux εντυπωσιάζει με τα κατορθώματά του στο Β. Πόλο, τα ηφαίστεια της Ισλανδίας και την ήπειρο της Ανταρκτικής, αλλά και με τους κορυφαίους τερματισμούς του στο Ράλι Ντακάρ.
Η 8η γενιά Hilux, που διατίθεται σε εκδόσεις Single Cab, 4θέσια Extra Cab και 5θέσια Double Cab βασίζεται στη θρυλική φήμη του μοντέλου, και στοχεύει σε ανάλογη συνέχεια με ένα νέο και ισχυρότερο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενισχυμένη δομή καρότσας, αναβαθμισμένες ικανότητες 4×4 και βελτιωμένη ικανότητα ρυμούλκησης. Ταυτόχρονα, διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, μεγαλύτερη άνεση, προηγμένο εξοπλισμό και βελτιωμένη ασφάλεια.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 23.185 ευρώ για το δικίνητο με τη μονή καμπίνα και 27.785 ευρώ το αντίστοιχο τετρακίνητο.
Με μια ματιά
Η αξιοπιστία και αντοχή σε κακοτράχαλες συνθήκες, έμφυτα στοιχεία σε όλες τις γενιές Hilux, συνδυάζονται τώρα με προηγμένη τεχνολογία και στυλ, όπως απαιτεί η όλο και δημοφιλέστερη αγορά οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Το μοντέλο διατίθεται σε πέντε δημοφιλή βασικά χρώματα και τρεις νέες εντυπωσιακές αποχρώσεις: Orange Spice, Volcano Red και Hydro Blue.
Το εσωτερικό έχει ανέσεις επιπέδου SUV και η πρόσβαση γίνεται μέσω του συστήματος Smart Entry & Start με ένα κομψό ηλεκτρικό κλειδί.
Στην κεντρική κονσόλα κυρίαρχο στοιχείο είναι η ενσωματωμένη οθόνη αφής 7” του συστήματος πολυμέσων που θυμίζει tablet. Ένας νέος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μεγάλα, σαφή αναλογικά ταχύμετρο και στροφόμετρο στις δύο πλευρές της έγχρωμης οθόνης πολλαπλών πληροφοριών 4.2” TFT. Το περιεχόμενό της αλλάζει γρήγορα και εύκολα μέσω του διακόπτη του τιμονιού, ενώ οι σημαντικότερες πληροφορίες προβάλλονται στο πάνω τμήμα τις οθόνης για να ελαχιστοποιείται η διάσπαση της προσοχής του οδηγού από την αλλαγή του πεδίου ορατότητας κατά την οδήγηση.
Το τιμόνι περιλαμβάνει ρύθμιση ύψους και απόστασης, υποδοχές για τους αντίχειρες και πιο παχιά, ανάγλυφη στεφάνη για πιο άνετη λαβή.
Με περιστροφικά χειριστήρια ελέγχου θερμοκρασίας και ροής αέρα και μία ευκρινή οθόνη LCD, ένα νέο σύστημα A/C προσφέρει αισθητά βελτιωμένη λειτουργία θέρμανσης και ψύξης.
Ο λεβιές ταχυτήτων είναι πιο κοντός και η επιλογή μετάδοσης κίνησης, που περιλαμβάνει και AWD, γίνεται τώρα μέσω εργονομικά τοποθετημένων, εύχρηστων διακοπτών.
Το νέο Hilux ξεχωρίζει από τον αυξημένο εσωτερικό χώρο και την άνεση των καθισμάτων καθώς και την αφθονία αποθηκευτικών χώρων.
Το H-point του καθίσματος του οδηγού (ύψος λεκάνης) έχει ανέβει κατά 10 mm, και το εύρος ρύθμισης ύψους έχει αυξηθεί κατά 15 mm. Μία εμπρός λειτουργία ανάκλισης έχει προστεθεί στις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και αυτό, σε συνδυασμό με την προσθήκη της ρύθμισης απόστασης από το τιμόνι, προσφέρει την ιδανική θέση οδήγησης για περισσότερους σωματότυπους οδηγών.
Προσφέροντας περισσότερο χώρο για το κεφάλι και τους ώμους των επιβατών κατά 8 και 19 mm αντίστοιχα, τα εμπρός καθίσματα υιοθετούν νέα δομή σκελετού με μεγάλο, επενδεδυμένο μαξιλάρι έδρας βελτιστοποιημένο ώστε να προσφέρει εξαιρετική άνεση σε μεγάλες αποστάσεις. Τα πλαϊνά μαξιλάρια της πλάτης του καθίσματος έχουν μεγαλώσει για καλύτερη πλευρική στήριξη.
Στα μοντέλα Extra Cab και Double Cab, τα πίσω καθίσματα προσφέροντας καλύτερη στήριξη του σώματος και των ποδιών. Η αυξημένη άνεση αναβαθμίζεται με μία μείωση στο πάχος της πλάτης των εμπρός καθισμάτων, κάτι που απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τα πόδια προσθέτει +10 mm στην περιοχή των γονάτων των πίσω επιβατών.
Το διαιρούμενο 60:40 & αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα αυξάνει την ευελιξία του Double Cab.
Το διεπίπεδο ντουλαπάκι έχει κάτω τμήμα που κλειδώνει, ενώ το πάνω τμήμα συνδέεται στο σύστημα HVAC και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ψυγείο για την αποθήκευση δύο μπουκαλιών 500 ml. Επιπλέον, υπάρχουν ντουλαπάκια οροφής και ποτηροθήκες για τον οδηγό/συνοδηγό, δίπλα στους πλαϊνούς αεραγωγούς για διατηρείται το περιεχόμενό τους δροσερό.
Οι θόρυβοι από τον κινητήρα, το δρόμο και τον αέρα μέσα στην καμπίνα έχουν μειωθεί δραστικά, με ολοκληρωμένα ηχοαπορροφητικά και ηχομονωτικά μέτρα, ενώ αφρός διόγκωσης ψεκάζεται στη δομή του αμαξώματος και αφρώδες υλικό χρησιμοποιείται σε όλα τα σημεία στεγανοποίησης για αποφυγή της μετάδοσης θορύβου.
Όσον αφορά το χώρο φόρτωσης, το μέγιστο πλάτος χώρου φόρτωσης έχει αυξηθεί από 1.544 σε 1.645 mm. Η πίσω πόρτα φέρει τώρα ισχυρότερους μεντεσέδες τύπου συνδέσμων, ενώ χρησιμοποιούνται βαρέως τύπου ατσάλινες βάσεις για τα αμορτισέρ που την κρατούν ανοικτή. Επιπλέον, η γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού για το χώρο φόρτωσης περιλαμβάνει hard top, αλουμινένιο ρολό που κλειδώνει, ή σκληρά καλύμματα με ή χωρίς μπάρες.
Ο νέος κινητήρας 2,4 diesel, αν και κατά 100 cm3 μικρότερος σε κυβισμό από τον προκάτοχό του, διαθέτει βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.
Ο 16βάλβιδος, 4κύλινδρος κινητήρας DOHC εφοδιάζεται με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler και αποδίδει 150 ίππους στις 3.400 σ.α.λ., και μέγιστη ροπή 40,8 χγπμ μεταξύ 1.600 και 2.000 σ.α.λ.
Οι εκδόσεις με μετάδοση σε δύο τροχούς συνδυάζονται με ένα βελτιωμένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις συνδυάζονται είτε με το βελτιωμένο μηχανικό 6άρι ή με ένα νέο αυτόματο 6τάχυτο Super ECT.
Το νέο Hilux επιταχύνει από 0 – 100 χλμ σε 12,8 (6A/T) ή 13,2 (6MT) δεύτερα. Οι εκδόσεις 2×4 έχουν τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα ενώ οι εκδόσεις 4×4 φτάνουν μέχρι 170 χλμ/ώρα.
Με απόδοση καυσίμου βελτιωμένη κατά 9% περίπου σε σχέση με τον μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα που αντικαθιστά, ο νέος 2.4 D-4D προσφέρει οικονομία καυσίμου 6,4 λτ/100 χλμ και εκπομπές CO2 μόλις 169 γρ/χλμ. Σε αυτό βοηθά και το Stop & Start System του Hilux, που είναι από τα πιο προηγμένα της αγοράς, και έχει σχεδιαστεί για οικονομία καυσίμου και την άνεση των επιβατών ακόμα και στα πιο σκληρά κλίματα του κόσμου.
Η ισχυρότερη, πιο ανθεκτική μίζα επιτρέπει την επανεκκίνηση του κινητήρα σε μόλις 0,2 δεύτερα. Στις επανεκκινήσεις, οι στροφές του κινητήρα μειώνονται και εμπλέκεται το Hill-start Assist Control για ομαλότερες εκκινήσεις.
Το σύστημα μετάδοσης του Hilux έχει αναβαθμιστεί για να υποστηρίξει την υψηλή ροπή . Η διατομή του δευτερεύοντος άξονα στο κιβώτιο τετρακίνησης έχει αυξηθεί, και υιοθετούνται νέα διαφορικά για τη διαχείριση υψηλότερων φορτίων. Ο κεντρικός άξονας έχει βελτιστοποιηθεί για την αυξημένη ροπή και υψηλότερη τελική ταχύτητα του οχήματος και ένας αποσβεστήρας στρέψης έχει προστεθεί για ελαχιστοποίηση των Θορύβων & Κραδασμών – Noise and Vibration (NV).
Η 8η γενιά Hilux εφοδιάζεται με διακόπτη Drive Mode, για να μπορούν οι οδηγοί να επιλέγουν ρύθμιση ECO ή POWER. Το ECO mode μειώνει την κατανάλωση ανάλογα με την επιτάχυνση, τη θέρμανση και ψύξη για βελτίωση της οικονομίας, ενώ το POWER mode προσφέρει στον οδηγό πιο άμεση απόκριση στο γκάζι για μία πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
Η κατασκευή βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο τύπου σκάλας που προσφέρει 20% αυξημένη στρεπτική ακαμψία, με τη διατομή των πλαϊνών δοκών του πλαισίου και των εγκάρσιων στοιχείων έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ περίπου, ενώ η διατομή των εγκάρσιων στοιχείων έχει βελτιστοποιηθεί.
Μία αλλαγή στο σχήμα και μία αύξηση στη διατομή των στοιχείων της ανάρτησης αυξάνει την αντοχή των βάσεων και του κοτσαδόρου, βελτιώνοντας το μέγιστο φορτίο ανά άξονα και την ικανότητα ρυμούλκησης στους 3,5 τν στα μοντέλα Single και Extra Cab 4×4 και στους 3,2 τν στις εκδόσεις Double Cab. Τέλος, το σύγχρονο pick-up διαθέτει υψηλή αντιδιαβρωτική προστασία για την επίτευξη αντοχής στη διάβρωση 20 ετών.
Το νέο Hilux εφοδιάζεται με το σύστημα Pitch & Bounce Control της Toyota που χρησιμοποιεί πληροφορίες αισθητήρων για την ταχύτητα των τροχών για να καθορίζει πότε το εμπρός τμήμα του οχήματος ανασηκώνεται ή κατεβαίνει ανάλογα με τις διακυμάνσεις του δρόμου. Όταν ανασηκώνεται, τα κεφάλια των επιβατών γέρνουν προς τα πίσω. Ως αντιστάθμιση το σύστημα μειώνει στιγμιαία τη ροπή του κινητήρα, μειώνοντας έτσι τις κινήσεις του κεφαλιού. Όταν βυθίζεται, τότε τα κεφάλια των επιβατών γέρνουν προς τα εμπρός και το σύστημα αυξάνει τη ροπή αντίστοιχα. Αν και πρόκειται για πολύ διακριτικές επεμβάσεις στην ελκτική ισχύ, έχουν αισθητή επίπτωση στην άνεση και τη συμπεριφορά. Η οδηγική άνεση βελτιώνεται μέσω των μειωμένων κλίσεων αμαξώματος. Και η αίσθηση του τιμονιού γύρω από το κέντρο (ευθεία πορεία) βελτιώνεται λόγω της καλύτερης επαφής των ελαστικών με το οδόστρωμα.
Το σύστημα πίσω ανάρτησης περιλαμβάνει ανθεκτικά ελατήρια με φύλλα σούστας και διπλά αμορτισέρ, με το μήκος των φύλλων σούστας αυξημένο κατά 100 χλστ (συνολικά 1.400 χλστ), καταστέλλοντας τους κραδασμούς από την επιφάνεια του δρόμου, και το σημείο έδρασης της πίσω ανάρτησης μετακινήθηκε προς το εμπρός τμήμα των φύλλων. Η μετακίνηση του σημείου έδρασης κατά 100 χλστ προς τα εμπρός και το χαμήλωμά του κατά 25 χλστ συμβάλλει στη βελτίωση της σταθερότητας διεύθυνσης.
Με τη νέα έδραση στο πλαίσιο τύπου σκάλας, τα φύλλα σούστας απέχουν μεταξύ τους 50 mm περισσότερο. Σε συνδυασμό με μία αύξηση στο πάχος της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού, αυτό συμβάλλει στην αύξηση της ευστάθειας στο στρίψιμο και όταν το όχημα είναι φορτωμένο. Η θέση των αμορτισέρ έχει επίσης αλλάξει, με τα πίσω αμορτισέρ να έχουν μετακινηθεί προς τα εμπρός για εξισορροπημένη απόσβεση εμπρός/πίσω και βελτιωμένη ευστάθεια σε ευθεία πορεία.
Οι μετατροπές στην πίσω ανάρτηση έχουν επιτρέψει μία σημαντική αύξηση στην ελευθερία άρθρωσης του πίσω άξονα, με τη διαδρομή των τροχών να αυξάνεται μέχρι 20%, διασφαλίζοντας ακόμα υψηλότερες ικανότητες εκτός δρόμου σε πετρώδη εδάφη ή ιδιαίτερα ανώμαλα εδάφη.
Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει με ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά έχει αναθεωρηθεί η καμπύλη υποβοήθησης για καλύτερη αίσθηση του τιμονιού.
Τα ελαστικά παντός εδάφους 17” συμπληρώνουν τις βελτιώσεις των συστημάτων ανάρτησης και διεύθυνσης, ενώ οι εκδόσεις με τροχούς 18” εφοδιάζονται με νέα ασφάλτινα ελαστικά που ελαχιστοποιούν το θόρυβο στον αυτοκινητόδρομο.
Οι παντός εδάφους ικανότητές του Hilux βασίζονται σε ένα σύστημα κατ’επιλογήν τετρακίνησης με μακρύ και κοντό κεντρικό διαφορικό, ενώ τα πίσω διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης.
Μέσω ενός νέου διακόπτη επιλογής προγράμματος οδήγησης (drive mode) στο ταμπλό, το σύστημα Αυτόματης Αποσύνδεσης Διαφορικού (Automatic Disconnecting Differential) του Hilux αποσυνδέει το εμπρός διαφορικό όταν έχει επιλεγεί μετάδοση σε δύο τροχούς, προς όφελος της αθόρυβης λειτουργίας, της κατανάλωσης και της οδηγησιμότητας στο δρόμο.
Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει εν κινήσει από τετρακίνηση σε two-wheel drive και το αντίθετο με ταχύτητες κάτω των 50 χλμ/ώρα.
Συμπληρώνοντας το δοκιμασμένο σύστημα τετρακίνησης με μακρύ και κοντό διαφορικό, μία νέα γκάμα συστημάτων ελέγχου πέδησης αναβαθμίζει τις εκτός δρόμου ικανότητες του Hilux σε επίπεδα Land Cruiser.
Ένα σύστημα ενεργού ελέγχου πρόσφυσης – Active Traction Control (A-TRC) χρησιμοποιεί την πίεση πέδησης και τον έλεγχο του κινητήρα για την κατάλληλη κατανομή ροπής σε όλους τους τροχούς. Εάν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης σε έναν ή περισσότερους κινητήριους τροχούς, το σύστημα φρενάρει αυτόματα τους σχετικούς τροχούς ώστε να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση.
Το σύστημα υποβοήθησης σε κατάβαση – Downhill Assist Control (DAC), που λειτουργεί με εμπρόσθια κίνηση ή όπισθεν, βοηθά τον οδηγό να ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματος σε απότομες, ολισθηρές, ή ανώμαλες καταβάσεις. Σε περιπτώσεις όπου το φρένο του κινητήρα μόνο δεν επαρκεί για την ταχύτητα του οχήματος, το σύστημα ελέγχει αυτόματα την πίεση πέδησης για τη διατήρηση μιας σταθερής, χαμηλής ταχύτητας καθόδου χωρίς ο οδηγός να πατά φρένο ή γκάζι.
Το σύστημα υποβοήθησης σε ανάβαση – Hill-start Assist Control (HAC) αποτρέπει την προς τα πίσω κύλιση του οχήματος όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου για να ξεκινήσει σε μία ανηφόρα. Το σύστημα διατηρεί προσωρινά την πίεση πέδησης και στους τέσσερις τροχούς για δύο δευτερόλεπτα μάξιμουμ, ώστε το όχημα να μην κυλήσει προς τα πίσω.
Όσον αφορά την ασφάλεια, το νέο, ισχυρότερο πλαίσιο τύπου σκάλας προσφέρει αυξημένη αντοχή στην παραμόρφωση, ενώ η απορρόφηση ενέργειας πρόσκρουσης έχει αυξηθεί κατά 15% συγκριτικά με αυτή του προκατόχου του, προς όφελος της ασφάλειας και προστασίας των επιβατών.
Επιπλέον, συνδυάζοντας μία κάμερα και ένα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για βέλτιστη ανίχνευση, το σύστημα Safety Sense διαθέτει σύστημα Προ-Σύγκρουσης Pre-Collision System (PCS) με λειτουργία Ανίχνευσης Πεζού – Pedestrian Detection, Lane Departure Alert (LDA) και Road Sign Assist (RSA). Το σύστημα Lane Departure Alert παρακολουθεί τις σημάνσεις στις λωρίδες και βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων και μετωπικών συγκρούσεων που προκαλούνται από την ακούσια αλλαγή λωρίδας.
Το Road Sign Assist αναγνωρίζει πινακίδες κυκλοφορίας όπως όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης, παρέχοντας πληροφορίες στον οδηγό στην Οθόνη Πολλαπλών Πληροφοριών.
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στα φρένα, όπου το Anti-lock Brake System (ABS) αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών σε απότομα φρεναρίσματα. Το Brake Assist (BA) παράγει έξτρα πίεση πέδησης σε ένα φρενάρισμα πανικού, πέραν της προσπάθειας του οδηγού, ο οποίος ενδεχομένως δεν έχει πατήσει το φρένα με επαρκή δύναμη. Ένα Emergency Brake Signal θέτει αυτόματα σε λειτουργία τα αλάρμ του οχήματος σε ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποιώντας τα οχήματα που ακολουθούν, περιορίζοντας έτσι τις πιθανότητες μιας οπίσθιας σύγκρουσης.
Η ηλεκτρονική κατανομή πέδησης – Electronic Brakeforce Distribution (EBD) κατανέμει αυτόματα την πίεση πέδησης μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών ανάλογα με τις συνθήκες του οχήματος και του δρόμου.
Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας οχήματος – Vehicle Stability Control (VSC) ενεργοποιείται όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν υποστροφή ή υπερστροφή. Το σύστημα χρησιμοποιεί αυτόματο έλεγχο κινητήριας ισχύος και πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά, για να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις της υποστροφής ή υπερστροφής, βελτιώνοντας σημαντικά την ευστάθεια του οχήματος και, κατά συνέπεια, την ασφάλεια. Όταν το τρέιλερ παρουσιάσει τάσεις εκτροπής από την πορεία του λόγω πλευρικών ανέμων, ανωμαλιών στην επιφάνεια του δρόμου ή ελιγμών διεύθυνσης, το Trailer Sway Control (TSC) χρησιμοποιεί έλεγχο των φρένων και της κινητήριας ισχύος για να καταστείλει την ταλάντωση του τρέιλερ, πριν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Τέλος, το Hilux Double Cab εφοδιάζεται με επτά αερόσακους, ενώ όλα τα εμπρός και πίσω καθίσματα είναι εξοπλισμένα με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων Emergency Locking Retractor (ELR).
Σχεδιάζοντας την επόμενη γενιά
Για να καταλάβουμε πως βελτιώνεται γενιά τη γενιά ένα μοντέλο αυτοκινήτου, αξίζει να δούμε τη συνέντευξη που έδωσε ο επικεφαλής υπεύθυνος εξέλιξης του Hilux, κ. Hiroki Nakajima
– Πώς ξεκίνησε η διαδικασία εξέλιξης του νέου Hilux;
Το μότο μου είναι, «seeing is believing», («για να πειστώ πρέπει να το δω») γι’ αυτό θεώρησα σημαντικό να ξεκινήσω επισκεπτόμενες όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες όπου πωλείται το Hilux. Από τις 172 χώρες σε όλο τον κόσμο, επισκέφθηκα πάνω από 110, για να ακούσω από πρώτο χέρι πραγματικούς χρήστες και να δω με τα μάτια μου τις συνθήκες στις οποίες οδηγούσαν το Hilux.
– Τι αποκομίσατε κατά τη διάρκεια αυτών των ταξιδιών;
Συζητήσεις με πραγματικούς χρήστες αποκάλυψαν πολλά ενδιαφέροντα ευρήματα, αλλά η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν η άποψη ότι το Hilux είχε χάσει μέρος της ‘στιβαρότητάς’ του. Σαν Αρχιμηχανικός γνώριζα ότι αυτό δεν είχε καμία σχέση με τις ικανότητες και τη συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο. Τότε συνειδητοποίησα ότι, ενώ είχαμε συσχετίσει τη στιβαρότητα με την τεχνική αντοχή, η άποψη των χρηστών είχε ξεπεράσει το στενό ορισμό της αντοχής, και ότι προσδοκούσαν αντίστοιχα υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στο αυτοκίνητο για να βελτιωθεί η καθημερινή χρήση του.
– Ποιος ήταν ο στόχος της ομάδας εξέλιξης για το νέο Hilux;
Με βάση μία προσεκτική επαναξιολόγηση του τρέχοντος μοντέλου, ολόκληρη η ομάδα εξέλιξης καταπιάστηκε με πάθος να δημιουργήσει ένα pick-up βελτιωμένο από κάθε άποψη, αλλά κυρίως στον τομέα της ‘στιβαρότητας’, που κυρίως χαρακτηρίζει το Hilux στο πέρασμα των χρόνων.
Αυτό το σκεπτικό μας οδήγησε απευθείας στη φιλοσοφία μας, «Ανθεκτικότερο από όσο μπορούμε να φανταστούμε». Ο στόχος μας απαιτούσε να ξεπεράσουμε τα καθιερωμένα προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα όχημα που να υπερέχει σε Ποιότητα, Αντοχή & Αξιοπιστία (QDR), και να έχει βελτιωθεί σε ποικίλους ακόμα τομείς όπως η ασφάλεια, το προσιτό κόστος απόκτησης και λειτουργίας.
– Τι είδους προκλήσεις αντιμετωπίσατε κατά τη διαδικασία εξέλιξης;
Η αγορά εξελίσσεται συνεχώς και βλέπουμε ότι οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε αξίες όπως η άνεση, η οδηγησιμότητα και η ελκυστική σχεδίαση. Ταυτόχρονα, οι νομοθέτες απαιτούν από εμάς καθαρότερες εκπομπές ρύπων, ενώ το αυξανόμενο κόστος ενέργειας απαιτεί μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, χωρίς θυσίες στις επιδόσεις.
Εν τω μεταξύ, αν και ξεκίνησε σαν ένα παραδοσιακό επαγγελματικό όχημα, το Hilux άρχισε να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα και τις καθημερινές ανάγκες μεταφοράς μιας οικογένειας με την τύπου SUV καμπίνα του.
Όλες αυτές οι απαιτήσεις αποτέλεσαν μία τεράστια πρόκληση επειδή για μένα, το Hilux έδινε περισσότερο την αίσθηση ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου. Δεν απέπνεε κάποιο πάθος. Γι’ αυτό απαίτησα η επόμενη γενιά Hilux να προσφέρει και ένα ισχυρό συναισθηματικό στοιχείο.
Επειδή καταλαβαίναμε ότι το νέο μας Hilux έπρεπε να ενσωματώνει όλες τις νέες τάσεις της αγοράς, θελήσαμε να δημιουργήσουμε μία μοναδική αξία για το μοντέλα επόμενης γενιάς που θα προσέλκυε τους σημερινούς χρήστες καθώς και νέους πελάτες από όλο τον κόσμο. Αυτή η αλλαγή στη φιλοσοφία μας απέφερε νέα και πολύτιμα ευρήματα, επειδή αρχίσαμε να αξιολογούμε το σημερινό Hilux όχι σαν μοντέλο pick-up truck, αλλά σαν ένα όχημα για καθημερινή χρήση, με αποτέλεσμα να αναγνωρίσουμε πολλούς τομείς με δυνατότητα βελτίωσης.
Τα επίπεδα θορύβων μπορούσαν να μειωθούν, η επιτάχυνση να γίνει πιο ομαλή και το εσωτερικό να αναβαθμιστεί με στοιχεία πολυτέλειας. Στο τέλος, αποστασιοποιηθήκαμε από τη συμβατική αντίληψη για τα επαγγελματικά οχήματα και δημιουργήσαμε ένα εντελώς νέο πρότυπο για τα pick-up.
– Πώς θα συνοψίζατε το νέο Hilux;
Το νέο Hilux είναι σχεδιασμένο για να υπερβαίνει τις προσδοκίες, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του pick-up. Και ενώ το νέο Hilux έχει βελτιωθεί από κάθε άποψη – όπως η πασίγνωστη αντοχή του και η νέα συναισθηματική αξία – αν προσπαθήσεις να εξηγήσεις το κάθε ένα από αυτά τα σημεία, δεν θα καταφέρεις να αποτυπώσεις την ουσία του νέου μοντέλου. Μόνον όταν καθίσεις πίσω από το τιμόνι και οδηγήσεις το νέο Hilux θα ανακαλύψεις τη ανώτερη αίσθηση στιβαρότητας και θα νιώσεις το πάθος που σηματοδότησε μία νέα εποχή για το pick-up.
Νίκος Τσάδαρης
newsbeast.gr