Νομοθετικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους στα λιμάνια προανήγγειλε η Όλγα Γεροβασίλη
Νομοθετικές ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν σταθερές και ασφαλείς σχέσεις εργασίας για τους εργαζόμενους στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προανήγγειλε η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη.
Οι ρυθμίσεις θα ενταχθούν στον κυρωτικό νόμο που θα εισαχθεί στη Βουλή για την έγκριση της σύμβασης παραχώρησης των λιμανιών. Σημειώνεται ότι η προαναγγελία της κ.Γεροβασίλη έρχεται λίγες ώρες μετά την άκαρπη συνάντηση των εκπροσώπων των εργαζομένων στα λιμάνια με τον υπουργό Ναυτιλίας Θ.Δρίτσα, το βράδυ της Παρασκευής και ενώ οι εργαζόμενοι προσανατολίζονται σε συνέχιση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων.
«Από την πρώτη στιγμή των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση και όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί διαβεβαίωσαν δημοσίως, με όλους τους τρόπους και κατ’ επανάληψη, τους εργαζομένους και την ελληνική κοινωνία ότι διαρκής επιδίωξη στη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων παραμένει η εξασφάλιση σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η κ.Γεροβασίλη και συνεχίζει: «Σήμερα η κυβέρνηση είναι πλέον σε θέση να ανακοινώσει τις ρυθμίσεις που πράγματι εξασφαλίζουν υπό τις παρούσες συνθήκες με τον καλύτερο τρόπο τους εργαζομένους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ».
Ειδικότερα, με ρυθμίσεις στον Κυρωτικό Νόμο που θα εισαχθεί στη Βουλή για την έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης θα προβλέπεται:
– Η διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ και η όποια ενδεχόμενη αντικατάστασή του θα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.
– Η διατήρηση σε ισχύ του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ μέχρι την ενδεχόμενη κατάργηση και αντικατάστασή του μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
– Η δυνατότητα επιλογής μετάταξης των εργαζομένων τόσο στην ΟΛΠ ΑΕ όσο και στην ΟΛΘ ΑΕ σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε Οργανισμούς Λιμένα καθώς και σε εταιρείες του ν. 3429/2005, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
Επιπλέον, σε ό,τι αφορά την σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία στην ΟΛΘ ΑΕ και με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων υπουργείων και της κυβέρνησης, σε συνεργασία με το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ, για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.
Πηγή: protothema.gr