Νότια Κορέα: Σοκαριστική συντριβή αεροπλάνου – Τα σενάρια για το νέο αεροπορικό δυστύχημα


Συγκλονίζει η νέα αεροπορική τραγωδία Νότια Κορέα, όπου τουλάχιστον 124 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν το αεροσκάφος της Jeju Air, που έφθανε από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ, πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς ρόδες, βγήκε από τον διάδρομο και τυλίχτηκε στις φλόγες όταν προσέκρουσε σε έναν τοίχο στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν.

Από την πτήση 7C2216 της με 181 επιβαίνοντες, διασώθηκαν από το ουραίο τμήμα του φλεγόμενου αεροπλάνου, μόλις δύο μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μια γυναίκα.

Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους ανακτήθηκαν. Τα μαύρα κουτιά που περιέχουν δεδομένα της πτήσης και ηχητικά αρχεία, αναμένεται να βοηθήσουν τις έρευνες για την αιτία που οδήγησε στο μεγαλύτερο αεροπορικό δυστύχημα στη χώρα εδώ και πάνω από 30 χρόνια.

Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως μια σύγκρουση με σμήνος πουλιών προκάλεσε βλάβη στο σύστημα προσγείωσης του αεροσκάφους.

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων, μίλησε στις «Εξελίξεις Τώρα» για το αεροπορικό δυστύχημα.

«Υπάρχουν δύο θανατηφόρα συμβάντα μέσα σε 3 ημέρες αλλά δεν μπορούμε να προσμετρήσουμε με τον ίδιο τρόπο το ατύχημα στο Αζερμπαϊτζάν με της Νότιας Κορέας. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε μία πολεμική ενέργεια εναντίον του αεροπλάνου και στη δεύτερη έχουμε ένα συμβάν αναμενόμενο μέσα στα πλαίσια της ιπτάμενης μηχανής. Αυτό που μπορώ να πω για το συγκεκριμένο, με τα στοιχεία που υπάρχουν, είναι πως έχουμε ένα αεροπλάνο όπου 5 λεπτά πριν από την προσγείωση εμφανίζει μία βλάβη και υπάρχει και καταγεγραμμένο βίντεο. Μία εξήγηση είναι η σύγκρουση με σμήνος πουλιών. Η σύγκρουση με πουλιά είναι μοιραία ή μπορεί να εξελιχθεί μοιραία. Ο αεροκινητήρας είναι ένα πολύ δυναμικό κομμάτι του αεροσκάφους, δηλαδή περιστρέφονται κομμάτια με ταχύτητες πολλών χιλιάδων στροφών το λεπτό άρα μπορεί να καταστραφεί. Το αποτέλεσμα συνήθως είναι ότι χάνει κάποια από τα συστήματά του, συνεχίζει να πετάει αλλά εξαρτάται από τι χάνει», είπε αρχικά και πρόσθεσε:

«Οι κινητήρες κρατούν τον αεροσκάφος στον αέρα και οδηγούν αντλίες, οι οποίες με τη σειρά τους συμπιέζουν τα υδραυλικά κυκλώματα του αεροπλάνου και έτσι ελέγχεται το αεροπλάνο. Κινούνται οι επιφάνειες, βγαίνουν τα σκέλη. Αν δεν υπάρχει υδραυλική ισχύς, αυτά δεν λειτουργούν. Στα αεροπλάνα υπάρχει τριπλό και τετραπλό σύστημα με υδραυλικές αντλίες. Εδώ προκαλεί ερώτημα ότι δεν έχουν βγει οι τροχοί, ότι δεν υπάρχουν τα αερόφρενα και έχουμε το εξής αποτέλεσμα: Όταν βρίσκεται στον διάδρομο από τη στιγμή που δεν έχει τροχούς δεν μπορεί να σταματήσει με άλλο τρόπο, πέρα από την τριβή. Στην προκειμένη περίπτωση, υπήρχε ανάχωμα όπου υπήρχαν κεραίες προσγείωσης τυφλού συστήματος. Ερώτημα προκαλεί γιατί δεν ήταν πάνω σε ανάχωμα με τσιμεντένιες βάσεις. Και το αποτέλεσμα ήταν αυτό».



Πηγή