«Ντεμπούτο» για το «καλάθι του νοικοκυριού
Το «καλάθι του νοικοκυριού» μπαίνει από σήμερα στην καθημερινότητα των καταναλωτών, με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να αποστέλλουν έως τις 9 το πρωί τις διαμορφωμένες λίστες με τα προϊόντα τους.
Την πρώτη μέρα εφαρμογής της πρωτοβουλίας του υπουργείου Ανάπτυξης η οποία έχει ως στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για τη διαβίωση των ευάλωτων πολιτών, η ηγεσία του υπουργείου μαζί με ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ, θα επισκεφθούν δέκα καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ που μετέχουν στην πρωτοβουλία, από τις 8.00 το πρωί έως τις 12.00 το μεσημέρι.
«Γεμίζουν» έως τις 9 το πρωί τα «καλάθια»
Παράλληλα, έως τις 9 το πρωί οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ έχουν την υποχρέωση να αποστείλουν στην πλατφόρμα e-katanalotis τις τελικές λίστες με τα προϊόντα που επέλεξαν, βάσει των 51 κατηγοριών που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Ανάπτυξης. Σε αυτές περιλαμβάνονται βασικά είδη διατροφής, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά κ.α. Όλα εκείνα δηλαδή που έχει κριθεί πως αποτελούν τα απολύτως απαραίτητα για τη διαβίωση και των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού.
Τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να επιλέξουν τουλάχιστον ένα προϊόν σε κάθε κατηγορία το οποίο και καλούνται να διαθέτουν πλέον σε αντίστοιχη ή χαμηλότερη τιμή από εκείνη που το διέθεταν την 3η Οκτωβρίου, την ημέρα δηλαδή της συνάντησης των εκπροσώπων τους με την ηγεσία υπουργείου Ανάπτυξης, όταν και συμφωνήθηκε η δημιουργία του «καλαθιού».
Οι αλυσίδες -η καθεμία από την πλευρά της – είναι εκείνες που επιλέγουν τον ακριβή αριθμό των προϊόντων που θα μπουν στο «καλάθι» καθώς και εάν θα είναι επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας.
Η λίστα αυτή θα ανανεώνεται κάθε εβδομάδα ενώ το «καλάθι του νοικοκυριού» θα έχει ισχύ έως τις 31 Μαρτίου 2023.
Οι καταναλωτές θα ενημερώνονται για το «καλάθι» της κάθε αλυσίδας μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής αλλά και εντός των καταστημάτων καθώς τα προϊόντα θα έχουν τοποθετημένη πάνω την ειδική σήμανση που έχει δημιουργηθεί. Επίσης μέσω φυλλαδίων αλλά και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ.
Σημειώνεται πως οι κυρώσεις για μη αποστολή ή ελλιπή αποστολή καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους προβλέπουν διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής πλήρους καταλόγου και επιβάλλονται με απόφαση του Διοικητή της ΔΙ.Μ.Ε.Α.