«Ο Δρόμος του Μεταξιού», το νέο Brand του παγκόσμιου τουρισμού
Ως το νέο Brand στο χώρο του παγκόσμιου τουρισμού περιέγραψε ο γενικός γραμματέας του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) Ζουράμπ Πολολισκαβίλι το «Δρόμο του Μεταξιού», από το βήμα της 8ης Παγκόσμιας Διάσκεψης του ΠΟΤ, που για πρώτη φορά γίνεται στην Ευρώπη και τη Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα, με κεντρικό θέμα «Το δρόμο του Μεταξιού».
Στις παρεμβάσεις τους οι εκπρόσωποι των 34 χωρών, που αποτελούν τα μέλη αυτής της πρωτοβουλίας, κατέστησαν σαφές ότι «ο Δρόμος του Μεταξιού», μπορεί να αποτελέσει το όχημα για περαιτέρω άνθιση του τουρισμού σε αυτές τις χώρες, να τονώσει τις επενδύσεις, να δημιουργήσει νέα δεδομένα στα θεματικά προϊόντα που θα εστιάζουν στις εμπειρίες και σε τελική ανάλυση να τονώσει την απασχόληση.
Κομβικής σημασίας κρίνεται η αγαστή συνεργασία των μελών – χωρών του «Δρόμου του Μεταξιού», που δεν παρέλειψαν να υπογραμμίσουν ότι ο τουρισμός είναι μια γέφυρα προόδου και ειρήνης και η άνθιση του μεταξιού θα συνεισφέρει τα μάλα προς αυτή την κατεύθυνση.
Στην παρέμβαση της η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, αφού σημείωσε ότι ο δρόμος του μεταξιού είναι ο δρόμος για το μέλλον, στάθηκε στις πολιτικές του υπουργείου που έχουν συνδράμει στην επίτευξη εξαιρετικών αποτελεσμάτων στο μέτωπο του τουρισμού. Οπως είπε η στρατηγική για τουρισμό 365 μέρες το χρόνο, τα ανοίγματα σε νέες αγορές, οι πρωτοβουλίες για νέες αεροπορικές συνδέσεις, τα νέα θεματικά προϊόντα, αλλά και το φιλικό περιβάλλον για επενδύσεις συνθέτουν ένα μείγμα δράσεων που έχουν φέρει υψηλά αποτελέσματα.
Για το 2018 η υπουργός ανάφερε ότι οι αφίξεις θα ξεπεράσουν τα 32 εκατομμύρια (μαζί με τις αφίξεις κρουαζιέρας), ξεπερνώντας ακόμα και το στόχο που είχε τεθεί, κάτι που αποτυπώνεται σε άνοδο 15% και την ίδια στιγμή η άνοδος των εσόδων σε σχέση με το 2017 εκτιμάται σε 17%. Η κα Κουντουρά εξήρε το κλίμα συνεργασίας ανάμεσα σε υπουργείο, δήμους περιφέρειες αλλά και του ιδιωτικού τομέα, που όλοι με τη σειρά τους συνέβαλαν ώστε ο τουρισμός να καταστεί ο κινητήριος μοχλός της ελληνικής οικονομίας.
Σε αυτό ακριβώς το σημείο ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ απευθυνόμενος στις χώρες μέλη του δρόμου του μεταξιού επανέλαβε ότι η Ελλάδα είναι πρότυπο ανάπτυξης στον κλάδο του τουρισμού και απέδωσε τα εύσημα στην ελληνίδα υπουργό τουρισμού. Εστιάζοντας στο νέο Brand, αυτό που ακούει στο όνομα ο «Δρόμος του Μεταξιού» επεσήμανε ότι πρόθεση του ΠΟΤ είναι ο δεσμός που θα σχηματιστεί στις συμμετέχοντες χώρες θα έχει πολλαπλά οφέλη για αυτές, με έμφαση στην καινοτομία και τις επενδύσεις.
Η Θεσσαλονίκη μπορεί γίνει το σταυροδρόμι σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια σημείωσε η Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Βούλα Πατουλίδου και ανάφερε ότι από την αρχαιότητα ήταν σημείο αναφοράς για τις εμπορικές της ανταλλαγές με άλλα κράτη. Προς επίρρωση των παραπάνω ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι πλέον νέες περιοχές και μέρη εισέρχονται σε ένα δίκτυο επισκεψιμότητας που μέχρι πρότινος αυτό ήταν δύσκολο να συμβεί. Μεταξύ άλλων ο δρόμος του μεταξιού, όπως είπε προωθεί την πολυ-πολυτισμικότητα, την ανταλλαγή νοοτροπιών, αλλά και αναδεικνύει το ανθρώπινο στοιχείο. Ο κ. Μπουτάρης πρόσθεσε ότι πλέον η Θεσσαλονίκη έχει εισέλθει στο χάρτη τον τουριστικό προσελκύοντας μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Το 2018 οι διανυκτερεύεσεις ανέρχονται σε 4 εκατομμύρια (συμπεριλαμβανομένων και αυτές σε κατοικίες) όταν το 2010 οι τουρίστες ανέρχονταν σε 1,2 εκατομμύρια τουρίστες.
Ο δρόμος του μεταξιού δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Θέλει χρόνο και κυρίως πολιτικές που θα δώσουν ώθηση σε θέματα που σήμερα αποτελούν τροχοπέδη για την γρήγορη ξεδίπλωση του. Τα θέματα των θεωρήσεων εισόδου σε χώρες εκτός Σέγκεν, οι αεροπορικές συνδέσεις αλλά και ζητήματα προβολής και επικοινωνίας του νέου Brand είναι στην κορυφή των ζητημάτων που πρέπει να επιλύσουν οι χώρες-μέλη. Είναι χαρακτηριστική η φράση του ΓΓ του ΠΟΤ Ζουράμπ Πολολισκαβίλι ότι «ονειρεύεται» μια διακίνηση των τουριστών χωρίς θεωρήσεις εισόδου, αν και ο ίδιος αναγνωρίζει πόσο μακριά απέχει από αυτό το στόχο.
newsbeast.gr