Ο έφηβος που πλούτισε από τα έξι του από το YouTube

Παιδί και παιχνίδι είναι δύο έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες. Βέβαια τον 21ο αιώνα το παιχνίδι δεν θυμίζει σε τίποτα τις αλάνες, τις γρατζουνιές, τα ματωμένα γόνατα, τους τσακωμούς με τους φίλους για το ποιος θα επικρατήσει να είναι ο αρχηγός στην παρέα.

Στις μέρες μας το παιχνίδι προϋποθέτει οθόνη υπολογιστή, σύνδεση στο ίντερνετ και διαδικτυακούς αντιπάλους, που ποτέ δεν έχουμε δει το πρόσωπό τους. Και κάπως έτσι υπάρχουν οικογένειες που προσπαθούν να φέρουν την έννοια των παιχνιδιών σε σύγχρονους όρους, στο YouTube ας πούμε, συνδυάζοντας χαρά και κέρδος μαζί.

Σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο Τζάρεντ, ένας κινηματογραφιστής, ο οποίος, θέλοντας να περάσει περισσότερο χρόνο με τον γιο του Έβαν, τού άνοιξε ένα κανάλι στο Youtube και κατάφερε, χωρίς πολύ κόπο, να αποταμιεύσει όλα τα χρήματα για τις σπουδές του (το επώνυμό του δεν το έχει αποκαλύψει) .Με λίγα λόγια ο Τζάρεντ ξέγνοιασε για μια ζωή καθώς η περιουσία του ανέρχεται σε περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια!

Η ιδέα για το κανάλι EvanTubeHD 

Ο Έβαν είναι σήμερα 14 χρονών όμως όταν ξεκίνησε τα πρώτα του βίντεο ήταν μόλις έξι ετών. Το EvanTubeHD ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2011 και η ιδέα ήταν απλή: ο Έβαν θα άνοιγε μπροστά στην κάμερα τα παιχνίδια του και θα τα παρουσίαζε στο κοινό του, χωρίς να κρύβει τίποτα, όπως ας πούμε αν του άρεσε το παιχνίδι ή αν το βαρέθηκε στα πρώτα μόλις λεφτά που ασχολήθηκε μαζί του!

«Όταν ξεκινήσαμε το κανάλι, δεν είχαμε πρόθεση να βγάλουμε ούτε ένα σεντ. Δεν ξέραμε βασικά ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί» είχε πει to 2015 σε μία συνέντευξη του στο σάιτ fastcompany.com ο πατέρας του, Τζάρεντ.

Μια μέρα όμως πρόσεξε ότι τα βίντεο του μικρού είχαν χιλιάδες views και έτσι αποφάσισε να πατήσει το κουμπί «monotize» στο YouTube. Με το μαγικό αυτό κουμπάκι το YouTube τοποθετεί διαφημίσεις (π.χ. μπανεράκια) στα βίντεο του χρήστη. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ο τελευταίος να δηλώσει έναν λογαριασμό, μια ηλεκτρονική διεύθυνση και άλλα στοιχεία τα οποία η Google επιβεβαιώνει και στέλνει τα χρήματά από τις διαφημίσεις. Κάθε φορά που κάποιος κλικάρει στις διαφημίσεις των βίντεο ο χρήστης αυξάνει τα έσοδά του. Αν οι θεατές είναι εκατοντάδες χιλιάδες τότε τα χρήματα είναι πολλά, πάρα πολλά!

Στην αρχή στο κανάλι του Έβαν ανέβαιναν ένα με δύο βίντεο την εβδομάδα, εξάλλου δεν ήταν στόχος ο μικρός να παρεκκλίνει από το καθημερινό σχολικό του πρόγραμμα. Όπως λέει ο πατέρας του ένας από τους λόγους που έφτιαξε αυτό το κανάλι ήταν γιατί ήθελε να διδάξει το γιο του τη σημασία του να αποτελείς για κάποιον άλλο ένα καλό πρότυπο.

«Είναι δύσκολο για έναν 9χρονο να καταλάβει σε όλη την έκτασή της τη φήμη που απέκτησε. Όμως όσο περνάει ο καιρός και τον αναγνωρίζουν στο δρόμο, αρχίζει να συνειδητοποιεί τι γίνεται. Στην αρχή ήταν πολύ ντροπαλός και δεν ήξερε τι να σκεφτεί. Όμως χαίρεται όταν βλέπει πόσο χαρούμενα είναι τα άλλα παιδάκια όταν τον συναντούν. Μαζί με τη σύζυγό μου πάντα θέλουμε να χρησιμοποιούμε αυτές τις ευκαιρίες για να ενισχύουμε στα παιδιά μας τη σημασία του να δίνεις το καλό παράδειγμα σε κάποιον άλλο» είχε πει ο Τζάρεντ το 2015.

Πόσα βγάζει ο Έβαν στο YouTube

Οχτώ χρόνια μετά τη δημιουργία του το κανάλι EvanTubeHD έχει 8 εκατομμύρια συνδρομητές και πάνω από 4 δισεκατομμύρια views. Τα βίντεο συγκεντρώνουν καθημερινά τουλάχιστον ένα εκατομμύριο views. Αυτό σημαίνει ότι ο λογαριασμός του Έβαν αυξάνεται κάθε μέρα κατά 4.000 δολάρια το χρόνο, ήτοι 1,5 εκατομμύριο το χρόνο!

Η οικογένεια δεν έχει όμως μόνο το κανάλι. Έχει ανοίξει επίσης το EvanTubeRAW, το vlog στο οποίο δείχνει στους συνδρομητές της πώς περνάνε όλοι μαζί τον ελεύθερο χρόνο τους κάνοντας ταξίδια και άλλες δραστηριότητες. Αυτό το κανάλι έχει 4,5 εκατομμύρια συνδρομητές και από τη στιγμή που άνοιξε έχει 2,2 δισεκατομμύρια views. Κάθε μέρα έχει περίπου 500.000 views που προσθέτουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό 2.000 δολάρια κάθε μέρα, συνολικά μέσα στο χρόνο 730.000 δολάρια!

Και συνεχίζουμε. Εκτός από την κριτική παιχνιδιών ο Έβαν λατρεύει και τα διαδικτυακά παιχνίδια. Εξ ου και το κανάλι EvanTubeGaming με 1,4 εκατομμύρια συνδρομητές (2019) και 400 εκατομμύρια views. Καθημερινά έχει πάνω κάτω 120.000 views και ένα έξτρα έσοδο της τάξης των 480 δολαρίων τη μέρα.

Όπως ήταν αναμενόμενο πολλές εταιρείες έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στην αναγνωρισιμότητα και αποδοχή του Έβαν. Το παιδί έχει συμμετάσχει σε διαφημιστικά εταιρειών με gadgets ενώ έχει δανείσει και τη φωνή του σε σειρά κινουμένων σχεδίων.

Μπορεί ο πατέρας του Έβαν να έχει εξασφαλίσει ένα άνετο οικονομικά μέλλον για τον γιο του -και την κόρη του που επίσης έχει το δικό της κανάλι- όμως τα ηθικά μαθήματα δεν σταματούν ποτέ. Και ένα από αυτά είναι και η προσφορά στον συνάνθρωπο. Όπως λέει ο Τζάρεντ ένα μέρος των εσόδων πηγαίνει σε φιλανθρωπικούς σκοπούς και στην προσπάθεια ενίσχυσης φιλανθρωπικών οργανώσεων.

«Είχαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με το Make-a-Wish και από κοινού να οργανώσουμε την ευχή ενός μικρού αγοριού που ήθελε να γνωρίσει τον Έβαν και να γυρίσουν μαζί ένα βίντεο στη Legoland» λέει ο πατέρας του σημερινού έφηβου. «Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία. Το YouTube έχει ανοίξει πολλές πόρτες και τα παιδιά έχουν καταφέρει να κάνουν μερικά εκπληκτικά πράγματα» προσθέτει.

Ο πεντάλογος των επιτυχημένων βίντεο στο YouTube

Ο Τζάρεντ, ως επιτυχημένος πλέον YouTuber, πιστεύει όσο κανένας άλλος στη δύναμη των διαδικτυακών βίντεο. Αν θέλετε λοιπόν να ανοίξετε το δικό σας κανάλι ο Τζάρεντ έχει μερικές συμβουλές για εσάς:

Επιμονή

«Κάποια κανάλια επιτυγχάνουν πολύ γρηγορότερα από κάποια άλλα. Μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια, χρειάζεται επιμονή».

Γνώρισε το κοινό σου και συνδέσου μαζί του

«Νομίζω μια από τις βασικές ικανότητες του Έβαν είναι ότι μπορεί να συνδεθεί με όσους τον παρακολουθούν. Τον βλέπουν σαν φίλο. Αυτή η σύνδεση θα κάνει τον χρήστη του YouTube να πατήσει το κουμπί του συνδρομητή»

Αγκάλιασε το παιδί που κρύβεις μέσα σου

«Όταν κάνω τα βίντεο με τον Έβαν προσπαθώ να τα δω μέσα από τα παιδικά μάτια. «Θα τα βρουν αστεία;» αναρωτιέμαι. Αυτό μου δίνει μια νέα προοπτική στα πράγματα, με κάνει να κατανοώ τα παιδιά καλύτερα. Με φέρνει σε επαφή με την παιδικότητά μου. Ο ενθουσιασμός είναι ένα βασικό στοιχείο».

Ποιότητα

«Πρέπει να ρωτήσεις τον εαυτό σου «θα μοιραστεί κάποιος το βίντεό σου;» Νιώσαμε με τη γυναίκα μου την ευθύνη να έχουν τα βίντεο τέτοιο περιεχόμενο ώστε οι γονείς να το εγκρίνουν για τα παιδιά τους και να νιώθουν άνετα με αυτό»

Μοναδικότητα

«Μην φοβάσαι να ορθώσεις το ανάστημά σου, να είσαι μοναδικός».

Πηγή