Οδηγούμε την BMW X2 sDrive18i
Στην δοκιμή μας αυτή επιλέξαμε ένα από τα πολλά πλέον SUV της BMW (η αρχή έγινε το 2000 με την Χ5) και συγκεκριμένα την βασική έκδοση της Χ2, αυτής με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,5 λίτρου, που εκτός των άλλων προσόντων διαθέτει «λογική» τιμή.
Η Χ2, ανήκει στα premium μικρομεσαία SUV και είναι ουσιαστικά μια Χ1 με πιο κουπέ (συντελεστής αεροδυναμικής 0,28) / σπορ αισθητικής, σχεδίαση. Έχει το ίδιο με την Χ1 μεταξόνιο (2,67μ.), αλλά είναι μικρότερη κατά 8εκ. σε μήκος, γεγονός που αντανακλά σε μείωση του χώρου αποσκευών κατά 35 λίτρα (470 αντί 505), που όμως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει και τα 1355 λίτρα.
Πάντως το εσωτερικό, παρά το χαμήλωμα της οροφής, είναι επαρκές για 4 ενήλικες μεγαλόσωμους επιβάτες, ενώ αν χρειαστεί να καθίσει και τρίτος πίσω, θα δυσκολευτεί κυρίως λόγω του τούνελ. Ένα από τα μειονεκτήματα που σημειώσαμε όσον αφορά τους χώρους, είναι τα στενά εμπρός καθίσματα (πιο χαμηλά τοποθετημένα κατά 2εκ. σε σχέση με την Χ1), ενώ αντίθετα οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι πολλοί και έξυπνα σχεδιασμένοι.
Η ευχάριστη καμπίνα, χαρακτηρίζεται από υψηλής ποιότητας υλικά, με άριστη συναρμογή, η σχεδίασή της είναι πιο οδηγοκεντρική από την Χ1, αλλά οι μεγάλες πίσω κολώνες μαζί με το μικρό τζάμι της 5ης πόρτας, δυσκολεύουν την προς τα πίσω ορατότητα. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων με τα δυο μεγάλα ευανάγνωστα όργανα, έχει στην βάση του ψηφιακές ενδείξεις για τον υπολογιστή ταξιδιού και την πλοήγηση.
Κάτω από το κεκλιμένο καπό, βρίσκεται ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, TwinPower Turbo κυβισμού 1.499 κ.εκ., με μέγιστη ισχύ 140 ίππους από τις 4600 έως τις 6500 στροφές και μέγιστη ροπή 220 Nm από τις 1480 έως τις 4200 στροφές!. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, σύγχρονος αυτός κινητήρας, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων Steptronic και δίνει στο σχεδόν 1400 κιλών βάρους αμάξωμα εντυπωσιακές επιδόσεις (ίδιες με αυτές που προσφέρει και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο), με 9,6΄΄ για τα 0-100 χλμ/ώρα και τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα.
Στην πράξη ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο, λειτουργεί σχεδόν πάντα στο αποδοτικό εύρος στροφών και αντιδρά άμεσα σε κάθε πάτημα του γκαζιού, εκτός της επιλογής eco pro στην χαρτογράφηση του κινητήρα (ο οδηγός έχει ακόμα δυο επιλογές comfort & sport), που είναι ράθυμη αλλά ιδιαίτερα οικονομική στην κατανάλωση καυσίμου. Μια κατανάλωση που απέχει πολύ από τα 5,6 λίτρα/100 χλμ. που υπόσχεται ο κατασκευαστής και στην περίπτωσή μας έφθασε την μέση τιμή των 7,7 λίτρων, παρά το ότι ποτέ δεν απενεργοποιήσαμε το start/stop, ενώ στα περισσότερα από τα πολλά χιλιόμετρα της δοκιμής μας, είχαμε επιλέξει το πρόγραμμα eco pro.
Στον δρόμο, το χαμηλότερο ύψος από την Χ1, δίνει καλύτερη οδική συμπεριφορά και η Χ2 ταξιδεύει με αρχοντιά στους αυτοκινητόδρομους, στρίβει με σιγουριά και χωρίς ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος στο επαρχιακό δίκτυο, αλλά η σφιχτή ανάρτηση και τα σχετικά χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/50/18) δεν διευκολύνουν το πέρασμα από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, που γίνεται έντονα αισθητό στους επιβάτες. Πάντως η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, στην οποία η μάρκα «προσχώρησε» πρόσφατα, όχι μόνο δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην οδική συμπεριφορά, αλλά την βελτιώνει κιόλας, κάνοντας την πιο φιλική και προβλέψιμη στον οδηγό. Εάν μάλιστα είχε περιοριστεί και ο όγκος του τούνελ προς όφελος των επιβατών, η αλλαγή φιλοσοφίας θα είχε το απόλυτο αποτέλεσμα.
Από μια άλλη οπτική γωνία, τα 18,2 εκ απόστασης από το έδαφος δίνουν στην Χ2 την δυνατότητα κίνησης και εκτός ασφαλτοστρωμένων δρόμων, αλλά εκεί ο οδηγός θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του, ότι δεν υπάρχει ρεζέρβα και το –συνηθισμένο πλέον- κιτ επισκευής τροχού, τις περισσότερες φορές δεν αρκεί.
Πάντως, είναι σαφές ότι η Χ2 δίνει έμφαση στα οδικά χαρακτηριστικά της και βασίζεται πολύ στο στιβαρό πλαίσιο (δεν κάνει τσικ πουθενά) και στην σύγχρονη ανάρτηση, η οποία ελέγχει άψογα το βαρύ αμάξωμα, ακόμα και στις απότομες αλλαγές πορείας. Στην ίδια κατεύθυνση «κινούνται» το ακριβές/γρήγορο τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα που δίνουν στο SUV-Crossover της σειράς Χ, οδική συμπεριφορά εφάμιλλη με αυτή των sedan της μάρκας.
Τις θετικές εντυπώσεις ολοκληρώνουν τα δυνατά φώτα, η εργονομία και η φιλική λειτουργία του συστήματος πολυμέσων (iDrive 6ης γενιάς), ο ευχάριστος και πολυτελής διάκοσμος της καμπίνας και ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει τα περισσότερα από όσα καλούδια συνήθισε να έχει ο σύγχρονος οδηγός, μαζί και την κλήση έκτακτης ανάγκης που σε περίπτωση «ο μη γένοιτο» ειδοποιεί αυτούς που πρέπει να μάθουν.
Συνοψίζοντας, θα πρέπει να γράψουμε ότι, για όσους δεν έχουν μεγάλη ανάγκη τους χώρους, αλλά θέλουν τα χαρακτηριστικά ενός SUV σε συνδυασμό με την οδική συμπεριφορά ενός sedan, η Χ2 της δοκιμής μας προβάλλει σαν μια από τις κορυφαίες επιλογές, προσφέροντας σε λογική (για premium μοντέλο) τιμή, την τεχνολογία και το κύρος της γερμανικής μάρκας, σε ένα όμορφο και σχετικά μικρό σε όγκο αμάξωμα. Όλα τα παραπάνω,είναι δυνατά να αποκτηθούν στην τιμή των περίπου 33.500 ευρώ που ενισχύεται και από εγγύηση 5 ετών ή 60.000 χλμ. (ότι έρθει πρώτο).
Υπέρ
Ποιότητα κατασκευής
Σχεδίαση
Κινητήρας
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Εξοπλισμός
Λογική τιμή
Κατά
Ορατότητα προς τα πίσω
Περιορισμένη άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες
Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
Διαστάσεις: 4.360 Χ 1.824 Χ 1.526 χλστ
Μεταξόνιο: 2.670 χλστ
Βάρος: 1.395 κιλά
Χώρος αποσκευών: 470 / 1355 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 51 λτ
Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, twin power turbo, 1499 κ.εκ.
Ισχύς: 140 ίπποι / 4.600-6500 σαλ
Ροπή: 220 Nm / 1.480-4200 σαλ
Μετάδοση: Στους Εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο SMG 7 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων
Τροχοί: 225/50/18
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής 11,3 μ
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,6΄΄
Τελική ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 129 γρ/χλμ
Νίκος Τσάδαρης