Οδηγούμε το Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS DCT

Για το Hyundai i20 έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν, καθώς βρίσκεται στην αγορά από το 2014 και πρωταγωνιστεί σε πωλήσεις στην κατηγορία του, όχι γιατί είναι φθηνό, αλλά γιατί είναι από τα καλύτερα «value for money» μοντέλα, που -εκτός των άλλων προσόντων- προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση.

Στη συγκεκριμένη σύντομη δοκιμή, έχουμε να κάνουμε με την ανανεωμένη έκδοση (από το 2018) του i20, που είναι εφοδιασμένη με τον 1000άρι υπερτροφοδοτούμενο (turbo) βενζινοκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, με επτά σχέσεις.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές του 2018 ήταν περιορισμένες (εμπρός ο προφυλακτήρας με τους νέους προβολείς ομίχλης και τις νέες εισαγωγές αέρα – πίσω, ο προφυλακτήρας, με ένα μαύρο ένθετο στη μέση και οριζόντια τοποθετημένο), αλλά απαραίτητες για να δώσουν εμπορική ώθηση σε μια κατηγορία με πολύ δύσκολο ανταγωνισμό.

Εσωτερικά, η ευρύχωρη καμπίνα με τις νέες επενδύσεις, διακρίνεται για την εργονομία της και την αναβαθμισμένη τεχνολογία με την οποία η Κορεάτικη μάρκα εφοδίασε το σουπερμίνι της, με στόχο να ανταγωνίζεται τουλάχιστον στα ίσια τους Ευρωπαίους και Ιάπωνες αντιπάλους. Έτσι, στο κέντρο του ταμπλό, η οθόνη πολυμέσων είναι έγχρωμη, 7 ιντσών (μόνο στην βασική έκδοση είναι 5 ιντσών) και ενεργοποιείται με την αφή. Επίσης, δίνει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, Bluetooth με αναγνώριση φωνής και θύρα USB για αναπαραγωγή αρχείων αλλά και γρήγορη φόρτιση συσκευών.

Ο εξοπλισμός ακόμα και από την βασική έκδοση διαθέτει -τουλάχιστον- τα απαραίτητα της εποχής μας, το τιμόνι έχει πάνω του πολλά χειριστήρια, οι σκληρές πλαστικές επιφάνειες δείχνουν ανθεκτικές με καλή συναρμογή και ο χώρος επαρκεί άνετα για τέσσερις ενήλικες επιβάτες (με κάποιες παραδοχές χωρούν και πέντε), που μπορούν να πάρουν μαζί τους όγκο αποσκευών μέχρι 326 λίτρα. Σε περίπτωση, πάντως, που οι επιβάτες είναι λιγότεροι, ο χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει τα 1.026 λίτρα, γεγονός στο οποίο βοηθά και έλλειψη ρεζέρβας (αυτό είναι μειονέκτημα για την Ελλάδα), καθώς την περίπτωση «σκασμένου» ελαστικού ευελπιστεί να την καλύψει το κιτ επισκευής που βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ.

Το μικρό σε διαστάσεις (μήκος 4.035 χιλιοστά) και κατά συνέπεια ευέλικτο μέσα στην πόλη i20, κινείται από ένα τρικύλινδρο, turbo, βενζινοκινητήρα 998 κ.εκ. (ισχύς 100 ίππων και ροπή 172 Nm), που διαθέτει δυο προγράμματα λειτουργίας (normal και sport) και σύστημα start/stop. Έχοντας τον οδηγήσει και στο παρελθόν, μείναμε εντυπωσιασμένοι με το πόσο αναβαθμίζει την εικόνα του το 7σχέσεων αυτόματο κιβώτιο, που τον συνόδευε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Το 7DCT διατηρεί τις στροφές στο ωφέλιμο εύρος και ανάλογα με την πίεση του γκαζιού διαμορφώνει τη λειτουργία του.

Οι αλλαγές σε χαλαρούς ρυθμούς γίνονται ομαλά, αλλά όταν πιέσεις τον κινητήρα, γίνονται απότομες και ειδικά στο κατέβασμα δημιουργείται ενόχληση στους επιβάτες. Πάντως, εδώ ο «ανήσυχος» οδηγός θα βρει κάτι που δεν περιμένεις σε μοντέλα της κατηγορίας, καθώς οι αλλαγές που γίνονται γρήγορα και το μεγάλο εύρος ροπής (1.500-4.000 στροφές), δίνουν στα σχεδόν 1.200 κιλά βάρους του αμαξώματος ευχάριστη και αποτελεσματική σβελτάδα.

Αξιόλογες είναι και οι επιδόσεις του i20 1.0 TGDi, αφού για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11.4” και η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 182 χλμ/ώρα, ενώ η μακριά 7η σχέση (130 χλμ στις 2.750 στροφές) προσπαθεί για την οικονομία κατανάλωσης. Όμως, τίποτα σε αυτή την ζωή δεν είναι χωρίς κόστος και έτσι παρά τα πολλά χιλιόμετρα σε ανοικτό δρόμο, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν έπεσε κάτω από τα 7,1 λίτρα/100χλμ (η Hyundai «ισχυρίζεται» 5,2 λίτρα), τιμή «αλμυρούτσικη» για τα δεδομένα του ανταγωνισμού.

Στον δρόμο, ο οδηγός θα εκτιμήσει την σωστή θέση οδήγησης (με καλή περιφερειακή ορατότητα), την ισορροπημένη μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς ανάρτηση, αλλά και την ζωηράδα του κινητήρα που δεν παράγει ενοχλητικό θόρυβο ή κραδασμούς, παρά το ότι είναι 3κύλινδρος.

Το i20 της δοκιμής μας ταξιδεύει με άνεση στις υψηλές ταχύτητες, κρύβοντας τα χιλιόμετρα και αφήνοντας οδηγό και επιβάτες ξεκούραστους. Στους επαρχιακούς δρόμους το σύνολο αποδεικνύεται σβέλτο, με λογικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ το ελαφρύ τιμόνι πληροφορεί σωστά τον οδηγό και τα φρένα δείχνουν να συμβαδίζουν με τις δυνατότητες του οχήματος. Βέβαια, στην πόλη το ελαφρύ τιμόνι γίνεται πλεονέκτημα και σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής (10,2 μέτρα) διευκολύνει τόσο τις μετακινήσεις στα στενά σοκάκια, όσο και το δυσεπίλυτο πρόβλημα του παρκαρίσματος.

Συνολικά, πάντως, το i20 που δοκιμάσαμε μας ξάφνιασε ευχάριστα, καθώς σε αυτή την κατηγορία δύσκολα βρίσκεις μοντέλα που ικανοποιούν τις απαιτήσεις χρηστικότητας και ταυτόχρονα προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση. Στην έκδοση turbo της δοκιμής μας και παρά τα μόλις 998 κυβικά του κινητήρα, είναι ένα μίνι μοντέλο με διευρυμένους και εκτός πόλης ορίζοντες, όντας εξ αντικειμένου ένα καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο.

Αναβαθμισμένο, με σύγχρονη τεχνολογία και καθαρούς κινητήρες, συνδυάζει πρακτική, άνεση και επιδόσεις, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να είναι μια σχεδόν αναγκαία «πολυτέλεια». Το σύνολο όλων αυτών (μαζί με την πενταετή εγγύηση) κοστίζει περί τις 15.000 €, μόλις 1.500 €, πάνω από την βασική έκδοση.

Υπέρ

  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εργονομία
  • Τιμή

Κατά

  • Κατανάλωση
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: πεντάθυρο, πενταθέσιο, επιβατικό, Super Mini

Διαστάσεις: 4.035 x 1.734 x 1.474 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.570 χλστ.

Βάρος: 1.185 κιλά

Χώρος αποσκευών: 326/1024 λτ.

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ.

Κινητήρας: τρικύλινδρος, 12βάλβιδος, turbo, βενζίνης, 998 κ.εκ.

Ισχύς: 100 ίπποι / 4.500σαλ

Ροπή: 172 Nm / 1.500-4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 195/55/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής 10,2 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα:  11,4”

Τελική ταχύτητα: 182 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,1 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 117 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή