Οδηγούμε το Nissan Micra 0.9T
Το Micra 5ης γενιάς, είναι το νέο σούπερ μίνι της Nissan, που το μόνο στοιχείο που το συνδέει με το ένδοξο παρελθόν του μοντέλου, είναι το όνομα και μόνο αυτό. Το νέο Micra άλλαξε ριζικά, ή μάλλον αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς και είναι πλέον πολύ περισσότερο …αυτοκίνητο από το χαμηλού προφίλ μοντέλο που αντικατέστησε. Το γεγονός αυτό γίνεται αντιληπτό από την πρώτη ματιά καθώς αν βάλεις δίπλα την 4η και 5η γενιά του μοντέλου, μόνο οι καλοί γνώστες της αυτοκίνησης θα δουν την «συγγένεια» αν δεν διαβάσουν τα λογότυπα.
Με μήκος σχεδόν στα τέσσερα μέτρα (3,99 μ.) το νέο Micra είναι 17,4 εκατοστά μακρύτερο από το προηγούμενο, με το οποίο αισθητικά δεν έχει καμιά απολύτως σχέση.
Αυτά τα λίγα σαν εισαγωγή και σύνδεση με το προ μηνών κείμενό μας, όταν είχαμε οδηγήσει για πρώτη φορά το μεταλλαγμένο προς το πολύ καλύτερο μίνι της Ιαπωνικής μάρκας.
Αυτή την φορά όμως θα καταγράψουμε τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε, οδηγώντας την έκδοση του Micra με τον μικρό 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των μόλις 898 κ.εκ., που με την βοήθεια turbo, αποδίδει 90 ίππους, και θεωρείται ο ενισχυμένος σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό «αδελφό» του (70 ίππων).
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Micra, που αυτό εφοδιάζεται με turbo κινητήρα βενζίνης, με απόδοση 90 ίππων και 140 Nm ροπής (95 PS και 150 Nm με overboost). Ο κινητήρας αυτός (πληροί την αυστηρότερη προδιαγραφή Euro 6b) που συνδυάζεται με χειροκίνητο 5τάχυτο κιβώτιο, παράγει κάποιους κραδασμούς (χαρακτηριστικό γνώρισμα των 3κύλινδρων) και είναι απρόθυμος στις χαμηλές στροφές, αλλά μετά 3000 στροφές (κάπου εκεί μπαίνει το turbo στην εξίσωση), η λειτουργία του ομαλοποιείται, η προθυμία του αυξάνεται ραγδαία, οι κραδασμοί εξαφανίζονται, ο θόρυβος ελαχιστοποιείται και το τράβηγμα είναι εντυπωσιακό μέχρι τις 6500 σαλ, όπου και βρίσκονται οι κόκκινες περιοχές του στροφομέτρου.
Σε αυτή την περιοχή στροφών η απόδοση του μικρού μηχανικού συνόλου, χωρίς να γίνεται εντυπωσιακή, εξυπηρετεί αξιοπρεπέστατα τις ανάγκες του βάρους σχεδόν ενός τόνου αμαξώματος, τόσο σε επιτάχυνση από στάση, όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Ειδικά στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις το «μυστικό» κρύβεται στην λειτουργία του overboost, όπου όταν ο οδηγός εξαντλήσει ολόκληρη τη διαδρομή του πεντάλ γκαζιού, ο κινητήρας αποδίδει επιπλέον 5 ίππους και 10 Nm ροπής για μερικά δευτερόλεπτα. Ίσως μάλιστα οι επιδόσεις να ήταν ακόμα καλύτερες αν υπήρχε 6άρι κιβώτιο, αλλά σε αυτές τις κατηγορίες κάτι τέτοιο είναι έως και περιττή πολυτέλεια.
Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή είναι «τσιμπημένη» (παρά και την ύπαρξη συστήματος start/stop) και στην περίπτωση της δοκιμής μας, παρά την ιδιαίτερη εγκράτεια που δείξαμε και τους ανοιχτούς δρόμους που κινηθήκαμε δεν έπεσε κάτω από την μέση τιμή των 7 λίτρων ανά 100 χλμ.
Ένα όμως σημαντικό πλεονέκτημα του κινητήρα αυτού, προκύπτει από την οδική συμπεριφορά του νέου Micra και ειδικά αυτού της δοκιμής μας σε σχέση με αυτά των εκδόσεων με μεγαλύτερους κινητήρες. Το πλεονέκτημα αυτό είναι το σημαντικά μικρότερο βάρος στο εμπρός μέρος, που όντας πιο ελαφρύ αντιδρά άμεσα και με αίσθηση στις εντολές του συστήματος διεύθυνσης.
Το γεγονός αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του νέου Micra, του οποίου η ανάρτηση διαχειρίζεται πολύ καλά τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές, χάρη και στη διακριτική λειτουργία του Active Trace Control, ενώ η όποιες τάσεις …ανεξαρτητοποίησης του πίσω μέρους στην γρήγορη οδήγηση, περιορίζονται από το ESP. Σε γενικές γραμμές πάντως η συμπεριφορά στις στροφές είναι συνήθως ουδέτερη έως ελαφρά υποστροφική στην πίεση.
Η ποιότητα κύλισης επίσης, είναι τραχιά, κάτι που οφείλεται και στον 3κύλινδρο κινητήρα, αλλά και στα χαμηλού προφίλ ελαστικά (205/45/17), που –κατά την γνώμη μας- δεν ταιριάζουν με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Κατά τα λοιπά, θετικές είναι οι εντυπώσεις μας από τα φρένα, τόσο ως προς την αίσθηση του πεντάλ, όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα, παρά το ότι, στους πίσω τροχούς υπάρχουν ταμπούρα.
Όσον αφορά την συμβίωση, με αυτό το μίνι όχημα πόλης που εύκολα μπορεί να τα καταφέρει και σε μικρά ταξίδια, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, το νέο Micra είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να τα οδηγείς, κυρίως χάρη στο ευχάριστο και εργονομικό εσωτερικό του.
Η διχρωμία, το σπορτίφ τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, ο πλήρης πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη στο κέντρο, η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η πολύ καλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις, και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, μαζί με την μοντέρνα σχεδίαση και τα ποιοτικά (άψογα συναρμολογημένα) υλικά, κάνουν ευχάριστη την διαμονή στο εσωτερικό, ακόμα και σε συνθήκες έντονου κυκλοφοριακού φόρτου.
Όσον αφορά τους χώρους, το Micra είναι όχημα για τέσσερις και μόνο μετά από πολλές παραχωρήσεις θα ταξιδέψει τρίτος επιβάτης πίσω, ενώ από την άλλη, τα 300 λίτρα χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ είναι στην κορυφή της κατηγορίας.
Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών, κλιματισμό, σύστημα start/stop, αυτόματα φώτα, περιοριστή μέγιστης ταχύτητας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth και ρεζέρβα ασφαλείας, απαραίτητο «αξεσουάρ» για τους ελληνικούς δρόμους.
Κλείνοντας αυτήν εδώ την αναφορά, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, το νέο Micra είναι ένα σύγχρονο σούπερ μίνι όχημα, που δεν περιορίζεται από όρους τύπου «value for money ούτε η χρήση του αφορά αποκλειστικά τον αστικό ιστό.
Αντίθετα, μεγάλωσε, ομόρφυνε, απέκτησε στιλ, ακριβά υλικά και το κυριότερο εκσυγχρονίστηκε πλήρως εξωτερικά και εσωτερικά, όντας πλέον ένα από τα πιο μοντέρνα και ευχάριστα στην χρήση μοντέλα της αγοράς. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την ιστορία των γενεών που προηγήθηκαν και την δυναμική της μάρκας, το κάνουν μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, με τους επίδοξους ιδιοκτήτες να πρέπει να νοιαστούν κυρίως για το που θέλουν να το χρησιμοποιήσουν κυρίως, προκειμένου να επιλέξουν τον κινητήρα που τους ταιριάζει. Από την επιλογή αυτή προσδιορίζεται και η τιμή, που στην περίπτωση της έκδοσης που δοκιμάσαμε, ξεκινά από τα 13.690 ευρώ.
Yπέρ
– Αμάξωμα
– Ευχάριστο και ποιοτικό εσωτερικό
– Εργονομία/Ορατότητα
– Οδική συμπεριφορά
– Χώρος αποσκευών
– Τιμή
Κατά
– Τράβηγμα κινητήρα και κραδασμοί στις χαμηλές στροφές
– Κατανάλωση
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 898 κ.εκ., με turbo
Ισχύς: 90 ίπποι/5500 σαλ
Ροπή: 140 Nm/2250 σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω ταμπούρα
Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Διαστάσεις: 3.999 Χ 1.743 Χ 1.455 χλστ
Μεταξόνιο: 2.525 χλστ
Βάρος: 1.000 κιλά
Χώρος αποσκευών: 300 λίτρα
Επιτάχυνση 0-100: 12,1»
Τελική ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,0 λτ/100 χλμ.
Νίκος Τσάδαρης