Οδηγούμε το Peugeot 208 5d 1.2 PureTech 110 GT Line EAT6

Το ανανεωμένο εδώ και τέσσερα χρόνια 208 της Peugeot, λίγους μήνες μετά την εμφάνισή του, εφοδιάστηκε με τον νέο (βραβευμένο στην συνέχεια) τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, που με την βοήθεια turbo, αποδίδει 110 ίππους, ενώ ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, του στερεί λίγο από την παραδοσιακή σπιρτάδα, αλλά διευκολύνει σημαντικά την κίνηση στα αστικά κέντρα, εκεί όπου εντοπίζεται το βασικό πεδίο δράσης του μοντέλου.

Αυτή την έκδοση, με το πρόσθετο χαρακτηριστικό GT Line, οδηγούμε στην παρούσα δοκιμή, που διήρκεσε οκτώ ημέρες και περίπου 600 χιλιόμετρα, εντός και εκτός πόλης.

Η ανανέωση του -ούτως ή άλλως- κομψού γαλλικού μοντέλου, είχε ελάχιστη επίδραση στην αισθητική, που αφορά κυρίως τον προφυλακτήρα, τα φωτιστικά σώματα (LED) και την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, ενώ δεν άλλαξε ούτε τις διαστάσεις, ούτε και τα δομικά στοιχεία.

Αντίστοιχα, μικρές ήταν και οι αλλαγές στο εσωτερικό, με το μικρό, χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι (στην έκδοση GT Line είναι flat bottom), τα βασικά όργανα που εμπεριέχουν μια ψηφιακή οθόνη και την οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που προάγει την συνδεσιμότητα και συμβάλλει στην άνεση και εξυπηρέτηση του οδηγού, αν και στην πράξη προκειμένου να αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητες του συστήματος, χρειάζεται να διαβάσεις και την τελευταία γραμμή στο εγχειρίδιο χρήσης του οχήματος.

Οι χώροι επαρκούν για τέσσερα άτομα (ο πέμπτος θα δημιουργήσει μεγάλο στρίμωγμα), οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι λίγοι (εξαιρούνται οι μεγάλες θήκες στις πόρτες) και ο χώρος αποσκευών (ευτυχώς με ρεζέρβα ασφαλείας στο πάτωμά του) χωρά 285 λίτρα αποσκευών, έως και 1.076 λίτρα αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα, αλλά στην περίπτωση αυτή, το δάπεδο σε αυτή την περίπτωση δεν είναι εντελώς επίπεδο.

Αυτό, πάντως, που μένει στους επιβάτες του 208, είναι η σχεδίαση του εσωτερικού, η θέση οδήγησης, και η ποιότητα των υλικών/συναρμολόγησης της όμορφης καμπίνας επιβατών.

Κάτω από το επικλινές καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος τούρμπο 1.2 PureTech με απόδοση 110 ίππων και 205 Nm ροπής, διαθέσιμης από τις μόλις 1.500 στροφές. Τις επιδόσεις του κινητήρα υποστηρίζει το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής, που δεν έχει την ταχύτητα αυτών του διπλού συμπλέκτη, αλλά προσφέρει άνεση διατηρώντας τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή ισχύος του, αλλά «κλωτσάει» στις αλλαγές ταχυτήτων, ακόμα και όταν έχεις επιλέξει την χαρτογράφηση snow (υπάρχει και η sport).

Ο συνδυασμός δεν βάζει… φωτιά στον δρόμο, αλλά επιταχύνει τα 1.165 κιλά βάρους του 208 από στάση στα 100 χλμ, μέσα σε 9,8”, για να το φτάσει στην συνέχεια στα 188 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Πέραν αυτού, όμως, το 208 της δοκιμής μας είναι σβέλτο, ξεκούραστο και διατηρεί εύκολα υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο, δεν είναι όσο οικονομικό θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο κινητήρα, ή διαβάζοντας τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, που δίνει μέση κατανάλωση στα 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής. Εμείς, παρά το ότι δεν απενεργοποιήσαμε ποτέ την λειτουργία star/stop, ούτε κινηθήκαμε πολύ εντός πόλης, είδαμε στον υπολογιστή διαδρομής την μέση τιμή των 8 λίτρων, που πολύ δύσκολα θα πέσει χαμηλότερα, αν μιλάμε για ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης.

Από την άριστη θέση του οδηγού με το πολύ καλό σε πλευρική στήριξη κάθισμα, έχεις να αντιμετωπίσεις ένα ευχάριστα σχεδιασμένο (και διακοσμημένο στην έκδοση GT Line) εσωτερικό, που παραπέμπει στις αγωνιστικές δάφνες της Peugeot. Στην ίδια βαριά ιστορία παραπέμπει και το μικρό (επίπεδο στο κάτω μέρος του) τιμόνι, που όμως αν ρυθμιστεί σωστά για σωματότυπους γύρω στα 1,80 μ. ύψους, κρύβει σχεδόν συνολικά τον πίνακα οργάνων.

Από εκεί και πέρα, αυτό το 208 έχει ρύθμιση ανάρτησης με προσανατολισμό την άνεση και δευτερευόντως την οδηγική ευχαρίστηση. Ευχάριστο, προβλέψιμο στις αντιδράσεις, ξεκούραστο, με καλή ποιότητα κύλισης παρά τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και αποτελεσματικά φρένα, είναι ένα όχημα που δεν ζητάει ιδιαίτερη ικανότητα από τον οδηγό του. Αν πάντως αυτός το παρακάνει, τότε επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και τον επαναφέρουν στην… κανονικότητα.

Με λίγα λόγια και παρά το ότι η Peugeot διακρίνεται για τα οδηγοκεντρικά της μοντέλα, ο οδηγός δεν πρέπει να παρασυρθεί από το logo «GT Line». Αυτό το 208 είναι ένα φιλικό και εύχρηστο αυτοκίνητο πόλης, ικανό και για μικρομεσαίες αποδράσεις, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι 205Gti ή 106Rallye.

Τέλος, όσον αφορά την τιμή κτήσης, το μοντέλο της δοκιμής μας είναι «αλμυρούτσικο» με τα 17.300 ευρώ, αλλά αυτό με τον 1,2 λίτρων κινητήρα (82 ίππων) έχει τιμή εκκίνησης τα 12.900 ευρώ. Αυτό σίγουρα δεν κόβει πόντους από το εν γένει φιλικό και ευχάριστο σύνολο του 208 1.2 PureTech 110 που έφτιαξε η Peugeot.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Διάκοσμος
  • Ποιότητα
  • Κινητήρας
  • Ευχρηστία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα

Κατά

  • Απότομες αλλαγές ταχυτήτων
  • Εργονομία θέσης οδηγού
  • Κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: πεντάθυρο, τετραθέσιο, Super Mini, επιβατικό

Διαστάσεις: 3.973 x 1.739 x 1.460 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.538 χλστ.

Βάρος: 1.165 κιλά

Βάρος ρυμούλκησης: 1.150 κιλά

Χώρος αποσκευών: 285/1076 λίτρα

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λίτρα

Κινητήρας: βενζίνης, τρικύλινδρος, 12βάλβιδος, 1.199 κ.εκ.

Ισχύς: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 205 Nm/1.500 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson/Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 205/45/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / ΠίσωΤαμπούρα

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,4 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα:  9,9”

Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 8,0 λτ/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 116 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή