Οδηγούμε το VW T-Roc 1.5 TSI EVO 150 hp


Η κατηγορία των B-SUV είναι η πλέον αναπτυσσόμενη στην ελληνική και όχι μόνο αγορά. Σε αυτήν την ραγδαία ανερχόμενη εμπορικά κατηγορία, είναι και το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε σε αυτό το άρθρο, δηλαδή το VW T-Roc με τον 1.5 λίτρων κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων, ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και  σύγχρονη μίνιμαλ εμφάνιση.

Άμεσα συγγενές με το Golf το T-Roc κρατά σαφείς αποστάσεις από αυτό και ουσιαστικά δίνει μια εναλλακτική πρόταση σε όσους θέλουν κάτι πιο «περιπετειώδες» με «αεράτη» θέση οδήγησης και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Ψηλό (1.573 χλστ), φαρδύ (1.819 χλστ) και λίγο πιο κοντό (4.234 χλστ), το μικρό SUV της VW ξεφεύγει κάπως από τα τυπικά Γερμανικά στιλιστικά πρότυπα και διεκδικεί μια θέση στα ομορφότερα της κατηγορίας, ενώ τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος υποδηλώνουν την όποια έφεση του μοντέλου, για εκτός ασφαλτόδρομων περιπέτειες.

Σε αυτό βοηθούν και οι μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω που του δίνουν γωνίες προσέγγισης 16,4ο διαφυγής 18,8ο και ράμπας 12,8ο, αριθμούς που επιτρέπουν κίνηση σε μη flat διαδρομές.

Το μοντέρνο και ευχάριστο εσωτερικό, ξεφεύγει από τα συνηθισμένα του ομίλου, με ζωηρά χρώματα, μοντέρνες γραμμές και σκληρά αλλά άψογα συναρμολογημένα πλαστικά. Η πολύ καλή εργονομία, συμπληρώνεται από ψηλή θέση οδήγησης που δίνει στον οδηγό σχεδόν άριστη ορατότητα και ψυχολογική άνεση ειδικά σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου. Την σύγχρονη εικόνα ενισχύουν και οι γενναίες δόσεις τεχνολογίας, με αιχμή του δόρατος τον με δυνατότητες παραμετροποίησης ψηφιακό 12,3’’ πίνακα οργάνων που διέθετε η έκδοση της δοκιμής μας, αλλά και την οθόνη αφής 8’’στο κέντρο του ταμπλό.

Κατά τα λοιπά, υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικους επιβαίνοντες, έως και 5 με πολλές παραδοχές για τους πίσω. Επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών (που διαθέτει και διπλό μετακινούμενο πάτο) με 445 λίτρα χωρητικότητας, ενώ υπάρχει και η – απαραίτητη για τα ελληνικά δεδομένα – ρεζέρβα, έστω και σε έκδοση ανάγκης.

Κάτω από το καπό, ο 1500άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής, αναδεικνύει περισσότερο (από τις πιο υποτονικές εκδόσεις) τις αρετές του T-Roc στον δρόμο. Σε συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δίνει επιδόσεις που θα επιτρέψουν στον σβέλτο οδηγό να ευχαριστηθεί και οδηγικά το πολύ καλό πλαίσιο με τις σφιχτές αναρτήσεις.

Με την μέγιστη ροπή να αποδίδεται από τις 1500 στροφές, ο κινητήρας αυτός (με 4 προγράμματα οδήγησης: eco, normal, sport & individual) ανταποκρίνεται ζωηρά από χαμηλές στροφές (περί τις 1200), έως και πάνω από τις 5000 σαλ, δίνοντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 σε 8.4΄΄, τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα) στο βάρους πλέον των 1300 κιλών αμάξωμα, ενώ στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις δεν απαιτεί πολλές αλλαγές ταχυτήτων.

Την ίδια στιγμή, το σύστημα ACT (σε χαμηλά φορτία απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους για εξοικονόμηση καυσίμου) με το οποίο είναι εφοδιασμένος ο κινητήρας και το start/stop, διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα (αν βέβαια ο οδηγός είναι εγκρατής, γιατί σε αντίθετη περίπτωση ξεφεύγει) την κατανάλωση, που στα πολλά χιλιόμετρα της δοκιμής μας, έδωσε μέση τιμή τα 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Στον δρόμο, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δίνει πλεονέκτημα στην καλοστρωμένη άσφαλτο και στα γρήγορα «στροφιλίκια», αλλά δεν βολεύει ούτε στις συχνές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ούτε και στις εκτός ασφαλτοδρόμων αναζητήσεις. Για αυτή την συμπεριφορά ευθύνονται και οι διαμέτρου 18΄΄ ζάντες, που φορούν ελαστικά 215/50/18, ενώ για την επίτευξη μεγαλύτερης άνεσης και καλύτερης συμπεριφοράς στους χωμάτινους δρόμους, καλό είναι να γίνεται επιλογή μικρότερης σε διάμετρο ζάντας, με μεγαλύτερου προφίλ ελαστικά.

Σε κάθε περίπτωση το T-Roc της δοκιμής μας, στους flat ασφαλτόδρομους προηγείται του ανταγωνισμού, έχοντας την πιο σπορ συμπεριφορά, που υποστηρίζεται τόσο από το σαφές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, όσο και από τα πολύ καλά φρένα. Την ίδια στιγμή, το γεροδεμένο αμάξωμα δεν παράγει θορύβους, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η ορατότητα (ακόμα και την νύχτα με τα δυνατά φώτα), διευκολύνουν την σβέλτη οδήγηση.

Τέλος, όσον αφορά την συμπεριφορά στις στροφές υπό πίεση, το με κίνηση στους εμπρός τροχούς υπερυψωμένο όχημα, είναι σε γενικές γραμμές ουδέτερο, ενώ αν επιμείνεις, εμφανίζει εύκολα ελέγξιμη τάση υποστροφής (το εμπρός μέρος στρίβει λιγότερο από όσο θα ήθελε ο οδηγός).

Συνοψίζοντας, θα επισημάνουμε ότι, ο δυνατός 1500άρης κινητήρας, αναδεικνύει περισσότερο τις σπορ δυνατότητες του T-Roc, αξιοποιώντας τις αρετές του πλαισίου και ικανοποιώντας τους ανήσυχους οδηγούς που δεν αγοράζουν SUV για τις επιπλέον δυνατότητές τους σε κακοτράχαλους ή χωμάτινους δρόμους.

Τέλος, η τιμή για την έκδοση με τον πιο δυνατό κινητήρα που διαθέτει το T-Roc, ξεκινά από τα 23.950 ευρώ, με εξοπλισμό που στην αρχική έκδοση Advance, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, 6 αερόσακους, πλήρες ηλεκτρικό πακέτο, αυτόματο κλιματισμό 2 ζωνών, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, και πολλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

Υπέρ

Σχεδίαση

Μοντέρνο/ευχάριστο εσωτερικό

Ποιότητα

Εξοπλισμός

Τεχνολογία ασφάλειας

Επιδόσεις

Σπορ οδική συμπεριφορά

Φρένα

Κατά

Μειωμένη άνεση στους κακοτράχαλους δρόμους

Κατανάλωση υπό πίεση

Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Επιβατικό, 5θυρο, 4θέσιο SUV/Crossover

Κινητήρας: βενζίνης, 1.498 κ.εκ., 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, με Turbo

Ισχύς: 150 ίπποι/5000 σαλ

Ροπή: 250 Nm/1500 σαλ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 11,1 μ.

Τροχοί: 215/50/18

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω  Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 8,4΄΄

Τελική ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα

Κατανάλωση δοκιμής: 7,4 λτ/100 χλμ

Βάρος: 1330 κιλά

Ρεζερβουάρ: 45 λτ

Διαστάσεις: 4.234 Χ 1.819 Χ 1.573 χλστ

Μεταξόνιο: 2.590 χλστ

Εκπομπές CO2: 120 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή