Οδηγούμε τη Skoda Octavia 1.4TSI G-TEC
Η Skoda Octavia έχει καθιερωθεί εδώ και δεκαετίες σαν ένα από τα καλύτερα (σε σχέση και με την τιμή κτήσης) οικογενειακά μοντέλα. Με περισσότερες από 6 εκατομμύρια πωλήσεις (εμφανίστηκε το 1991), έχει σαν βασικό πλεονέκτημα τους μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών.
Σχεδόν ένα χρόνο πριν εμφανίστηκε η Octavia 3ης γενιάς, με διακριτικές αισθητικές αλλαγές και ποιοτική αναβάθμιση. Στις πρόσφατες σχεδιαστικές «πινελιές», ξεχωρίζουν τα νέα διπλά φωτιστικά σώματα και οι αλλαγές στην φαρδύτερη μάσκα και τους προφυλακτήρες. Περιορισμένες επίσης είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό που αφορούν τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων.
Ο λόγος όμως που αποφασίσαμε να σας παρουσιάσουμε την Octavia 3ης γενιάς που βλέπετε στις φωτογραφίες, δεν είναι το πρόσφατο φρεσκάρισμα, αλλά το ότι η νέα Octavia βγαίνει και σε έκδοση που κινείται και με φυσικό αέριο (CNG), ένα απολύτως καθαρό καύσιμο, που κοστίζει φθηνά (περίπου 0,90 ευρώ/κιλό) και σιγά σιγά υπάρχει σε όλο και περισσότερα πρατήρια.
Η συγκεκριμένη έκδοση διακρίνεται από ένα σήμα (CNG) στο πίσω μέρος, μια επιπλέον ένδειξη δοχείου καυσίμων στον πίνακα οργάνων και από τον μικρότερο κατά 130 λίτρα (460 αντί 590 λίτρα) χώρο αποσκευών, καθώς εκεί είναι τοποθετημένες οι φιάλες (oι δυο συμπιεσμένες δεξαμενές, αποθηκεύουν τα 97 λίτρα φυσικού αερίου ή 15 κιλών υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες πίσω από το ρεζερβουάρ βενζίνης) που αποθηκεύεται το φυσικό αέριο. Επιπλέον –όπως είναι φυσικό- δεν υπάρχει και χώρος για ρεζέρβα, οπότε το κιτ επισκευής είναι μονόδρομος και μειονέκτημα μαζί.
Ο TSI κινητήρας 1400 κ.εκ., αποδίδει 110 ίππους/4800 στροφές και ροπή 200 Nm/ από τις 1500 στροφές. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει σύστημα start/stop, συνεργάζεται αρμονικά με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και κινείται αρχικά με φυσικό αέριο και όταν αυτό τελειώσει, συνεχίζει με βενζίνη χωρίς καμιά διαφορά στην απόκριση, ενώ ο οδηγός θα το καταλάβει από το ότι, εμφανίζονται στο καντράν οι ενδείξεις ανεφοδιασμού με αέριο.
Το σύνολο διαθέτει αξιοπρεπείς επιδόσεις, καθώς τα 1390 κιλά βάρους επιταχύνονται από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 10.9΄΄ και φθάνουν στην τελική ταχύτητα των 195 χλμ/ώρα.
Οδηγώντας την Octavia για πολλά χιλιόμετρα, καταλαβαίνει κανείς ότι, την ώρα που όλοι «ψάχνονται» ηλεκτρικά οχήματα με την χώρα μας να στερείται παντελώς υποδομών και κινήτρων, η λύση βρίσκεται δίπλα μας (δηλαδή όχι ακριβώς αφού τα πρατήρια είναι ακόμα λίγα) και είναι το φυσικό αέριο σαν καύσιμο.
Στην περίπτωση της Octavia, εκτός του συνήθους ρεζερβουάρ των 50 λίτρων που αφορά την βενζίνη, υπάρχει και το ειδικό δοχείο φυσικού αερίου, χωρητικότητας 15 κιλών (και ας μας έβαλαν εμάς …16,5 κιλά σε ένα από τα λίγα πρατήρια της Αθήνας…).
Το σύνολο των αποθηκευμένων καυσίμων, επαρκεί –με βάση την κατανάλωση που δίνει ο κατασκευαστής- για 1300 χιλιόμετρα (400 με αέριο και 900 με βενζίνη), αλλά η πράξη είναι πάντα διαφορετική και έτσι στην διάρκεια της δοκιμής μας (είναι αλήθεια χωρίς διακριτική μεταχείριση του γκαζιού), η μέση κατανάλωση αερίου ήταν 4,4 κιλά/100 χλμ και η μέση κατανάλωση βενζίνης 6,6 λίτρα/100 χλμ., τιμές που δίνουν συνολική αυτονομία 1100 χλμ., από τα οποία 340 γίνονται μόνο με φυσικό αέριο και συνολικό κόστος 13,5 ευρώ.
Μάλιστα, με οικονομική οδήγηση, το φυσικό αέριο μπορεί να καλύψει σχεδόν 360-380 χιλιόμετρα και κάπου εδώ γίνεται αποδεκτό το ότι υπάρχουν λίγα αλλά διάσπαρτα πρατήρια φυσικού αερίου.
Άλλωστε στο τέλος της ημέρας, δεν έγινε και τίποτα αν σας σωθεί το αέριο, καθώς το ογκώδες καλοκατασκευασμένο σεντάν συνεχίζει με την βενζίνη για πολλά πολλά χιλιόμετρα.
Κατά τα λοιπά η Octavia είναι ένα ευρύχωρο ακόμα και για 5 επιβάτες όχημα, με πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης μικροαντικειμένων, καλή ποιότητα κατασκευής και καλύτερη οδική συμπεριφορά από την «κλασική» Octavia. Το τελευταίο οφείλεται στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα από τον ημιάκαμπτο άξονα που έχουν οι «απλές» εκδόσεις.
Το γεροδεμένο πλαίσιο δεν παράγει θορύβους ακόμα και στα σκληρά τμήματα των δρόμων, ενώ φρένα και φώτα ικανοποιούν απόλυτα σε σχέση με τον προσανατολισμό του μοντέλου.
Σχετικά πλούσιος και ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας, υπολογιστή ταξιδίου, LED φώτα ημέρας, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων και ηχοσύστημα πολυμέσων.
Το στάνταρ ηχοσύστημα Swing διαθέτει υποδοχή κάρτας SD και θύρες aux-in και USB, ενώ στον βασικό εξοπλισμό διατίθενται η πλατφόρμα SmartLink και οι εφαρμογές Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate.
Στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε μας έλειψε μια κάμερα οπισθοπορείας, ή –έστω- αισθητήρες παρκαρίσματος, γιατί το υπερυψωμένο πορτ μπαγκάζ και το έντονα κεκλιμένο και χωρίς καθαριστήρα πίσω παρμπρίζ, δυσκολεύουν την προς τα πίσω ορατότητα.
Συνοψίζοντας, θα επαναλάβουμε το moto του τίτλου, δηλαδή το ότι, εδώ έχουμε να κάνουμε με την χαρά του μέσου οικογενειάρχη, που με σχεδόν 20.000 ευρώ, μπορεί να αγοράσει μια πραγματική «κούρσα» που ικανοποιεί τις περισσότερες ανάγκες μιας οικογένειας, μπορεί να είναι το μοναδικό της όχημα και «καίει» μόλις 3,85 ευρώ/100 χιλιόμετρα.
Υπέρ
– Χώροι
– Ποιότητα κατασκευής
– Κατανάλωση
– Αυτονομία
– Οδική συμπεριφορά
– Θέσεις για μικροαντικείμενα
– Τιμή κτήσης
Κατά
– Έλλειψη ρεζέρβας
– Πίσω παμπρίζ χωρίς καθαριστήρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 4θυρο, 5θέσιο μεσαίο σεντάν
Κινητήρας: βενζίνης/φυσικού αερίου, 1395 κ.εκ. με start/stop
Ισχύς: 110 ίπποι/4.800-6.000 σαλ
Ροπή: 200 Nm/1.500-3.500 σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ: 10,9΄΄
Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση βενζίνης: 6,6 λτ
Μέση κατανάλωση φυσικού αερίου: 4,4 κιλά
Εκπομπές CO2 CNG/Βενζίνη: 101-131 γρ/χλμ
Ρεζερβουάρ βενζίνης: 50 λίτρα
Ρεζερβουάρ φυσικού αερίου: 15 κιλά
Ανάρτηση: Εμπρός Μακ Φέρσον / Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / πίσω απλοί δίσκοι
Διαστάσεις: 4.670 Χ 1.814 Χ 1.458 χλστ
Μεταξόνιο: 2.686 χλστ
Βάρος: 1390 κιλά
Χώρος αποσκευών: 460 – 1450 λτ
Νίκος Τσάδαρης / newsbeast.gr