«Ορέστεια»: Η τετράωρη παράσταση του Εθνικού την Παρασκευή στην Επίδαυρο [εικόνες & βίντεο]

Μια καινοτόμα πρόταση το Εθνικό Θέατρο παίρνει τη σκυτάλη αυτή την εβδομάδα για το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Τρεις σκηνοθέτιδες σε μία παράσταση του Εθνικού

Τρεις σκηνοθέτιδες στην πρώτη τους εμφάνιση στην Επίδαυρο παρουσιάζουν σε ενιαία παράσταση την «Ορέστεια» του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία του αρχαίου δράματος, με την ίδια δημιουργική ομάδα ηθοποιών και συντελεστών.

Αυτή είναι η πρώτη παράσταση του Εθνικού που κατεβαίνει για δεύτερη φορά στην Επίδαυρο την Παρασκευή και Σάββατο 5 και 6 Ιουλίου με τις Ικέτιδες σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού με την Κάτια Δανδουλάκη να παίζει για πρώτη φορά σε αρχαία τραγωδία.

Ολόκληρος ο Θίασος που κατεβαίνει Επίδαυρο. Τρεις σκηνοθέτιδες στην πρώτη τους εμφάνιση στην Επίδαυρο παρουσιάζουν σε ενιαία παράσταση την «Ορέστεια»

Μία παράσταση που θα φτάσει τις τέσσερις ώρες (ενώ τα παιδιά την ίδια ώρα μπορούν να παρακολουθήσουν εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης στο χώρο της Επιδαύρου) και αμέσως μετά την Επίδαυρο στο πλαίσιο του φεστιβάλ Αθηνών, θα φύγει για περιοδεία, χωριστά η κάθε παράσταση. Τον «Αγαμέμνονα» σκηνοθετεί η Ιώ Βουλγαράκη, τις «Χοηφόρους» η Λίλλυ Μελεμέ και τις «Ευμενίδες» η Γεωργία Μαυραγάνη.

Αγαμέμνων, Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

Το πρώτο έργο της τριλογίας της Ορέστειας αφηγείται την επιστροφή του βασιλιά Αγαμέμνονα στο Άργος, μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου. Ο Αγαμέμνων μπαίνει θριαμβευτικά στην πόλη και στο παλάτι, φέρνοντας μαζί του, αιχμάλωτη, την τρωαδίτισσα πριγκίπισσα, ιέρεια του Απόλλωνα και μάντισσα Κασσάνδρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον σύζυγό της με στόμφο και τιμές, ωστόσο πολύ γρήγορα αποκαλύπτεται πως η ενθουσιώδης της υποδοχή υποκρύπτει ένα οργανωμένο σχέδιο εκδίκησης για τον φόνο της κόρης τους, Ιφιγένειας, που ο Αγαμέμνονας θυσίασε στην Αυλίδα, προκειμένου να ξεκινήσουν τα πλοία της εκστρατείας, δέκα χρόνια πριν. Το κόκκινο χαλί που στρώνει η Κλυταιμνήστρα για να τον δεχτεί οδηγεί σ’ ένα λουτρό αίματος όπου, με τη συνέργεια του εραστή της Αίγισθου, θα πνιγούν και ο βασιλιάς και η ερωμένη του.

Αγαμέμνων, Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

Διανομή (αλφαβητικά) Κήρυκας: Δημήτρης Γεωργιάδης, Στέλιος Ιακωβίδης: Φρουρός, Δέσποινα Κούρτη: Κασσάνδρα, Αλέξανδρος Λογοθέτης: Αίγισθος, Αργύρης Ξάφης: Αγαμέμνων, Εύη Σαουλίδου: Κλυταιμνήστρα

Χορός ανδρών (αλφαβητικά) Θανάσης Βλαβιανός, Πάρις Θωμόπουλος, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης, Κωστής Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Νταλιάνης, Θέμης Πάνου, Στρατής Πανούριος

Χοηφόροι, Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

Στο δεύτερο έργο της τριλογίας κυριαρχεί η φιγούρα της Ηλέκτρας, που πενθεί τον δολοφονημένο πατέρα της προσμένοντας εμμονικά ως μόνο φως σωτηρίας την επιστροφή του αδερφού της, Ορέστη, προκειμένου να σχεδιάσουν μαζί την εκδίκηση. Στο ξεκίνημα του έργου η Ηλέκτρα θρηνεί πάνω απ’ τον τάφο του πατέρα της και οι Χοηφόρες, οι γυναίκες του χορού που τη συντροφεύουν, μεγεθύνουν τον θρήνο της ενώ προσφέρουν τις χοές τους. Εκεί την αντικρίζει πρώτη φορά ο αδερφός της που έχει επιστρέψει μετά από χρόνια για να εκδικηθεί τον φόνο του πατέρα του μαζί με τον πιστό σύντροφό του Πυλάδη, μεταμφιεσμένοι σε ξένους για μην τους αναγνωρίσουν. Βλέποντάς την να θρηνεί, συνειδητοποιεί ότι θα την έχει σύμμαχο στο ιερό αυτό έργο και της αποκαλύπτει την ταυτότητά του.

Χοηφόροι, Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

Η δράση κατόπιν εξελίσσεται καταιγιστικά. Ορέστης και Πυλάδης με την κάλυψη της Ηλέκτρας προφασίζονται ότι είναι δύο ξένοι που φέρνουν τις στάχτες του πεθαμένου Ορέστη στην Κλυταιμνήστρα. Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον Ορέστη και τότε εκείνος, αφού της αποκαλύπτει την ταυτότητά του, την εκτελεί ενώ κατόπιν εκτελεί και τον εραστή και συνένοχό της Αίγισθο. Η τραγωδία κλείνει με τις Ερινύες να καταφθάνουν για να εκδικηθούν τη μητροκτονία.

Διανομή (αλφαβητικά) : Βασίλης Καραμπούλας: Οικέτης, Μαρία Κίτσου: Ηλέκτρα, Φιλαρέτη Κομνηνού: Κλυταιμνήστρα, Γιάννης Νιάρρος: Ορέστης,
Αγορίτσα Οικονόμου:Τροφός, Γιώργος Στάμος: Πυλάδης, Γιώργος Χρυσοστόμου: Αίγισθος

Χορός (αλφαβητικά) Νατάσα Εξηνταβελώνη, Σοφία Κουλέρα, Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαρία Μηνά, Νάνσυ Μπούκλη, Αρετή  Τίλη, Ιώβη Φραγκάτου, Χριστίνα Χριστοδούλου

Ευμενίδες, Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη

Το τρίτο μέρος της αισχύλειας τριλογίας έχει ως θέμα την καταδίωξη του Ορέστη από τις Ερινύες και την ιερή δοκιμασία που θα πρέπει να περάσει προκειμένου να εξευμενιστούν και να μετατραπούν σε Ευμενίδες. Σε αυτό το θεωρούμενο καταστατικό έργο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας εμφανίζεται να θεσμοθετείται για πρώτη φορά ο Άρειος Πάγος.

Ευμενίδες, Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη

Διανομή (αλφαβητικά) Ναζίκ Αϊδινιάν, Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Καραδήμα, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Αγγελική Παπαθεμελή, Μαριάμ Ρουχάτζε, Τζωρτζίνα Τάτση

Πακέτα προσφορών του Εθνικού για μεταφορά με πούλμαν στην Επίδαυρο

Ειδικά για τις δύο παραγωγές του Εθνικού υπάρχουν ειδικά πακέτα προσφορών. Οι προσφορές του Εθνικού περιλαμβάνουν το εισιτήριο της παράστασης και τη μεταφορά προς και από το αρχαίο θέατρο Επιδαύρου. Τα πακέτα του Εθνικου αφορούν στις εξής παραστάσεις: «Ορέστεια» του Αισχύλου 28 & 29 Ιουνίου / «Ικέτιδες» του Ευριπίδη 5 & 6 Ιουλίου. Οι τιμές των πακέτων με εισιτήριο στο άνω διάζωμα είναι 16 ευρώ και στο κάτω διάζωμα 26 ευρώ.

Και τα τρία μέρη θα παρουσιαστούν με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Ορέστεια του Αισχύλου 28 & 29 Ιουνίου Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Αμέσως μετά θα ακολουθήσει περιοδεία των παραστάσεων χωριστά

12 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης Αγαμέμνων

13 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης Χοηφόροι, Ευμενίδες

2 Αυγούστου, Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων Αγαμέμνων

3 Αυγούστου, Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων Χοηφόροι, Ευμενίδες

26 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους Αγαμέμνων

27 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους Χοηφόροι, Ευμενίδες

1 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα, Ορέστεια (Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες)

20 Σεπτεμβρίου, Βύρωνα, Θέατρο Βράχων Αγαμέμνων

21 Σεπτεμβρίου, Βύρωνα, Θέατρο Βράχων Χοηφόροι, Ευμενίδες

Πηγή