Πανελλαδικές Εξετάσεις: Γιατί αποκλείεται το σενάριο του Σεπτεμβρίου
Αρκετά είναι τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων και τις πανελλαδικές εξετάσεις που εξετάζει η κυβέρνηση. Ο προβληματισμός αφορά κυρίως στο συγχρωτισμό των παιδιών στις αίθουσες διδασκαλίας και για το θέμα αυτό το υπουργείο Παιδείας έχει καθημερινή συνομιλία με τον κ. Τσιόρδα ώστε να αποφασίσουν πότε θα μπορέσει αυτό να επιτραπεί. «Συζητάω καθημερινά με τον κύριο Τσιόδρα για το πότε θα μπορέσει να επιτραπεί ο συγχρωτισμός μαθητών σε μία αίθουσα», δήλωσε σήμερα η κ. Κεραμέως, ενώ αναφερόμενη στην περίπτωση της Γαλλίας, όπου οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ αναβλήθηκαν, υπογράμμισε ότι: «Χάρη στην εξαιρετική οργάνωση του επιτελείου Υγείας, δεν είμαστε σε αυτή την κατάσταση τα μέτρα προστασίας αποδίδουν και η πορεία της χώρας είναι καλή. Δεν είμαστε στην ίδια κατάσταση όπως οι άλλες χώρες. Τα μέτρα έχουν αποδώσει και δεν ζούμε μια εθνική τραγωδία».
Σύμφωνα με το Eθνος, όσον αφορά στις πανελλαδικές εξετάσεις η υπουργός, δήλωσε οτι επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας είναι η έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων όσο πιο κοντά γίνεται στις καθορισμένες ημερομηνίες, με μείωση της εξεταστέας ύλης και με μια ενδεχόμενη μικρή παράταση του σχολικού έτους. Πάντως στόχος του υπουργείου Παιδείας, παραμένει οι πανελλαδικές να γίνουν έως τις 15 Ιουλίου και οχι τον Σεπτέμβριο καθώς αυτό θα προκαλούσε πολλά άλλα προβλήματα στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αυτή τη στιγμή σχεδόν όλα τα σχολεία έχουν ενημερώσει το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την ύλη, που είχε διδαχθεί για όλα τα μαθήματα, μέχρι την ημέρα που έκλεισαν τα σχολεία. Η εικόνα αυτή θα βοηθήσει ώστε να παρθούν και οι οριστικές αποφάσεις σχετικά με το μέγεθος περικοπής της ύλης.
Σχετικά με την επανένταξη των μαθητών στις σχολικές τάξεις, η υπουργός Παιδείας επανέλαβε την θέση πως η ηγεσία του υπ. Παιδείας θα συμμορφωθεί προς τις οδηγίες του επιτελείου του Σ. Τσιόδρα. «Λαμβάνουμε μέριμνα για όλα τα σενάρια, καθώς και για την κάλυψη της ύλης. Οι ανακοινώσεις για τη μείωση της εξεταστέας ύλης θα γίνουν όταν υπάρχει ασφαλής εκτίμηση της κατάστασης. Σε ερώτηση για την πορεία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, η υπουργός Παιδείας εξήγησε πως πραγματοποιείται τόσο σε «σύγχρονο» επίπεδο διδασκαλίας με την απευθείας σύνδεση εκπαιδευτικών και μαθητών σε ψηφιακές τάξεις, όσο και σε ασύγχρονο επίπεδο, με την ανάρτηση ασκήσεων στο διαδίκτυο, ενώ υποστηρικτικό ρόλο έχουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα της ΕΡΤ2. Αναφορικά με τη συμμετοχή των μαθητών, η υπουργός ανέφερε πως έχουν σημειωθεί περισσότερες από 2.000.000 συμμετοχές μαθητών, ενώ καθημερινά λειτουργούν περί τις 23.000 ψηφιακές τάξεις.Μάλιστα, η υπουργός σημείωσε πως η Ελλάδα σημειώνει κατ΄αναλογία του πληθυσμού της μια από τις πιο καθολικές συμμετοχές σε προγράμματα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Παράλληλα, περισσότεροι από 1.000.000 μαθητές έχουν εγγραφεί στις πλατφόρμες ασύγχρονης διδασκαλίας, με την συμμετοχή να αυξάνονται καθώς διορθώνονται τεχνικές ελλείψεις.Στην τηλεκπαίδευση συμμετέχουν επίσης με μεγάλο ποσοστό τα δημόσια ΙΕΚ, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως τα πανεπιστήμια προσφέρουν σε ποσοστό 94% τις παραδόσεις τους σε πλατφόρμες εξ αποστάσεως διδασκαλίας.