Πολιτική αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών – Τι είπαν Πλεύρης και Ζαχαριάδης


«Σεισμό» έχει προκαλέσει το επικείμενο νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.

Πλεύρης: «Ο γάμος των ομοφύλων είναι παρέμβαση στο οικογενειακό δίκαιο»

Ο κ. Πλεύρης μίλησε για το εν λόγω νομοσχέδιο και την ενημέρωση του πρωθυπουργού στους βουλευτές της ΝΔ.

«Δεν είναι φροντιστήριο, είναι ενημέρωση, σε κάθε νομοσχέδιο γίνεται. Προφανώς σε ένα τέτοιο νομοσχέδιο έχουμε ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί άλλες φορές γίνεται διαδικτυακά. Δεν πάω για να μάθω κάτι με την έννοια του «φροντιστηρίου», πάμε να ακούσουμε τα επιχειρήματα που θα πουν οι υπουργοί που εισάγουν το νομοσχέδιο και να θέσουμε τις ενστάσεις μας. Θεωρώ ότι πρέπει να πάμε και να συζητήσουμε και τις ενστάσεις. Εγώ θα πάω και θα τοποθετηθώ και θα ακούσω όλα τα επιχειρήματα. Για μένα προσωπικά τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ξεκινάμε από την βασική αρχή ότι διαφωνώ με τον γάμο, την πιο απλή μορφή, γιατί ο γάμος είναι παρέμβαση στο οικογενειακό δίκαιο άρα αλλάζεις τη μορφή της οικογένειας, έχεις δύο πατέρες, δύο μητέρες, αρά δεν είναι η κλασική μορφή πυρηνικής οικογένειας. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων», είπε αρχικά.

«Η βασική μου αρχή είναι ότι αν ψηφίσεις τον γάμο, στην πραγματικότητα θα είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία παρεμβαίνει στο οικογενειακό δίκαιο, γιατί η παρέμβαση έως τώρα ήταν μόνο με σύμφωνο συμβίωσης που είναι εκτός οικογενειακού δικαίου άρα εν τέλει αργά η γρήγορα θα γίνουν όλα», συμπλήρωσε ο κ. Πλεύρης.

Και προσέθεσε: «Οικογένεια για μένα δεν είναι μπαμπάς – μπαμπάς. Υπάρχουν οι οικογένειες μαμά – μπαμπάς, μονογονεϊκές που πάλι έχουν μητέρα και πατέρα απλά εκλείπει το ένα μέλος. Το παιδί μπορεί να υπάρχει με τους εξής τρόπους. Δυο γυναίκες και δυο άντρες δεν μπορούν να κάνουν παιδί. Το παιδί βιολογικά υπάρχει από έναν από τους 2 και ο άλλος είναι σύντροφος, άρα αυτό δεν είναι για μένα να ρυθμιστεί ως οικογένεια. Το ότι το παιδί μπορεί να μεγαλώνει με 2 του ίδιου φύλου δεν σημαίνει ότι έχει δυο μητέρες και δυο πατέρες όσο και αν το αγαπούν . Αυτό ισχύει και για τους ετερόφυλους. Δικαιώματα το παιδί πρέπει να έχει. Ο νόμος 1592 του αστικού κώδικα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και αν πρέπει να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις να γίνουν στο σύμφωνο συμβίωσης»

Αν ένα ζευγάρι ομόφυλο έχει οικογένεια αναγνωρισμένη στο εξωτερικό, στην Ελλάδα τι ισχύει;

Σύμφωνα με τον κ. Πλεύρη, «το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων έχει λύσει αυτά τα θέματα. Πράγματι το κράτος, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων, δεν είναι υποχρεωμένο να αναγνωρίσει γάμο. Αλλά από την στιγμή που είμαστε στην ΕΕ αν έρθουν δυο άτομα που σε άλλη χώρα αναγνωρίζεται ο γάμος τους, μπορούν εδώ να ρυθμίσουν με άλλον τρόπο την σχέση τους. αυτά λύνονται στο σύμφωνο συμβίωσης. Το αξιακός επιχείρημα που βάζω είναι ότι δεν θέλω να αλλάξει η μορφή της οικογένειας, που είναι ένας θεσμός αιώνων και πρέπει να προστατευθεί. Δεν θα υπάρχει καμία έκπληξη στη θέση που θα υποστηρίξω».

Ζαχαριάδης: «Στα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων πάντα στηρίζουμε θετικά»

Ο κ. Ζαχαριάδης τοποθετήθηκε επί του ζητήματος.

«Προκαλεί μια αμηχανία να βλέπεις ανθρώπους που δίνανε μάχη ως αντιπολίτευση για το σύμφωνο συμβίωσης να είναι κήρυκες των ρυθμίσεων. Τους το αναγνωρίζω. Ή ωρίμασαν ή τους ωρίμασε η ζεστασιά η υπουργική καρέκλα. Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε μια θέση αρχής. Στα ζητήματα ατομικών ελευθερίων και ανθρωπίνων δικαιωμάτων πάντα στηρίζουμε και υπερψηφίζουμε. Οικογένεια είναι η αγάπη, και όλες οι μορφές αγάπης μπορούν να συγκροτήσουν την οικογένεια. Υπάρχουν πολλές ετεροφυλικές οικογένειες που είναι προβληματικές και το ζήτημα του τι είναι φυσικό ή όχι είναι μια τεράστια συζήτηση σε όλα τα επίπεδα. Επειδή η φύση σε κάποιους άνθρωπος δεν δίνει τη δυνατότητα δεν πρέπει να τους τη δώσει η φύση; Πολλά παιδιά βρήκαν οικογένεια είτε σε ετερόφυλα, ομόφυλα ή μονογονεϊκές οικογένειες. Θεωρώ λάθος μια κοινωνία να κλείνει τα μάτια σε μια κατάσταση που είναι υπαρκτή. Θεωρώ αδιανόητο σε ένα ευρωπαϊκό κράτος να αναγνωρίζει τα ίδια δικαιώματα σε όλους», τόνισε.

Θα τεθεί κομματική πειθαρχία στον ΣΥΡΙΖΑ;

Σύμφωνα με τον κ. Ζαχαριάδη, «είναι θέμα αξιών και πολιτικής συγκρότησης και ταυτότητας, θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει κομματική αυστηρότητα. Πριν δούμε το νομοσχέδιο δε μπορούμε να πούμε κάτι. Δεν βλέπω να υπάρχει ζήτημα κυρώσεων στον κ. Πολάκη, εγώ αν ήμουν στη Βουλή θα το ψήφιζα. Δε μπορεί να λέει κάποιος ότι είναι Αριστερός, δημοκρατικός και φιλελεύθερος και να κάνει κάτι άλλο από το να ψηφίσει υπέρ».

«Δεν θα πρέπει να δοθεί στις ακραίες φωνές η ανάπτυξη των επιχειρημάτων. Η ελληνική κοινωνία δεν είναι ανώριμη, ούτε ότι δεν έχει ευαισθησίες. Αυτό έχει να κάνει με την στενή σύνδεση που έχει με την κοινωνική δομή της οικογένειας. Δεν θα χρησιμοποιήσω στην επιχειρηματολογία μου την Εκκλησία. Η Εκκλησία έχει άλλη δουλειά να κάνει. Να ψηφίσουν όλοι με την συνείδηση τους. Ο Άδωνις Γεωργιάδης – που διαφωνώ μαζί του – έχει αφήσει «καρέκλα» και βουλευτική και υπουργική. Τους όρους της κομματικής πειθαρχίας τους θέτει ο πρωθυπουργός», επεσήμανε ο Θάνος Πλεύρης.



Πηγή