Πρεμιέρα με έναν ανατρεπτικό «Ιούλιο Καίσαρα» για το συνθέτη Δημήτρη Ευαγγελινό


Πρεμιέρα με έναν ανατρεπτικό «Ιούλιο Καίσαρα» το Σάββατο 28 Ιανουαρίου για το συνθέτη Δημήτρη Ευαγγελινό.

Με τον «Ιούλιο Καίσαρα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που ανεβαίνει το Σάββατο 28 Ιανουαρίου στο θέατρο Δρόμος, συνεχίζει τη φετινή παρουσία του στα θεατρικά δρώμενα ο συνθέτης Δημήτρης Ευαγγελινός.

Μετά την πρωτότυπη μουσική για το έργο της Μαργκερίτ Ντυράς «Η Αρρώστια του Θανάτου» που παρουσίασε στο πρώτο μέρος της θεατρικής σεζόν, ο καταξιωμένος δημιουργός έρχεται με μία ακόμη δυνατή σύνθεση.

Πιστός στο προσωπικό του ύφος ο Δημήτρης Ευαγγελινός συνδυάζει αντίρροπες μουσικές δυνάμεις και δημιουργεί σύγχρονη ορχηστρική νεοκλασική μουσική με έντονα σύγχρονα στοιχεία και ροκ επιρροές.

Η πρωτοποριακή αυτή διάθεση είναι άλλωστε ένας από τους κύριους λόγους που οδηγούν στη σταθερή συνεργασία του με την θεατρική ομάδα ΜΗΔΕΙΑ και τον σκηνοθέτη Εμμανουήλ Μαύρο.

«Από την πρώτη στιγμή που με προσέγγισε το 2016 ο Μάνος Μαύρος αποδέχθηκα την πρότασή του και αποδείχθηκε ένας πολύτιμος και ικανός συνεργάτης με όραμα και πολύ μεράκι» εξηγεί ο Δημήτρης Ευαγγελινός. «Στη πρώτη μας συνεργασία το 2016 μελοποίησα το διασκευασμένο κείμενο του Σοφοκλή, μετατρέποντάς την ”Αντιγόνη” του Σοφοκλή σε Ροκ όπερα ενώ πέρσι την άνοιξη ξεκίνησα να συνθέτω την μουσική για την παράστασή του ”Η Αρρώστια του Θανάτου” της Μαργκερίτ Ντυράς παράλληλα με το project του Καίσαρα»

Ποια πρόκληση ιντριγκάρει έναν συνθέτη ώστε να καταπιαστεί με μια πολιτική τραγωδία που γράφτηκε το 1599;

«Καίσαρας. Μια ιστορία τόσο σύγχρονη… Η αγωνία του ανθρώπου να διοικήσει και να διοικηθεί σωστά. Οράματα, φόβοι, σκέψεις, φιλοδοξία, αλήθειες, ψέματα, οργή, συγκρούσεις και ακραίες πράξεις. Το να κατορθώσει κάποιος να τα αποτυπώσει όλα αυτά σε ένα μουσικό αφήγημα διάρκειας 35 λεπτών είναι η απόλυτη πρόκληση» εξηγεί ο συνθέτης. «Η μουσική στο θέατρο θα πρέπει να συνοδεύει την πλοκή και να μεγιστοποιεί τα συναισθήματα. Το είδος που επιλέχθηκε για τον Καίσαρα δεν μπορούσε να είναι άλλο από το επικό συμφωνικό ρόκ. Μια απαιτητική μουσική φόρμα ,τόσο συνθετικά όσο και ενορχηστωτικά, με τα αναγκαίο χαρακτηριστικά για να αποδώσει τον πολιτισμό της ιστορία μας», συνεχίζει.

«Κλίμα βαρύ και μεγαλοπρεπές με την βοήθεια του χορωδιακού μέρους, έντονη δράση αλλά και λυρισμός με το πάντρεμα της συμφωνικής και του σκληρού ήχου της ροκ, βίαιο και σκοτεινό όπως και οι σκέψεις των ηρώων του».

Ποιος είναι ο συνθέτης Δημήτρης Ευαγγελινός

Απόφοιτος του Εθνικού Ωδείου ο Δημήτρης Ευαγγελινός έχει σπουδάσει κλασσική μουσική και αρμονία αλλά και ηχοληψία στην κινηματογραφική σχολή Παπαντωνόπουλου.

Τα πρώτα μουσικά του βήματα έγιναν με τη Φιλαρμονική του δήμου

Αιγάλεω όπου έπαιζε ALTI CORNO (χάλκινο πνευστό) και με την οποία συμμετείχε σε πολυάριθμες εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με το ΣΚΑΪ ως επικεφαλής του τμήματος ψηφιακού αρχείου του και ως production μηχανικός ήχου. Από τις πιο σημαντικές συνθέσεις του στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας ήταν η πρωτότυπη μουσική που έγραψε για το ιστορικό ντοκιμαντέρ  για Κωνσταντίνο Καραμανλή με τίτλο «Ο άνθρωπος που άλλαξε την Ελλάδα» με τη συμβολή της Συμφωνικής Ορχήστρας της Θεσσαλονίκης.

Έχει γράψει μουσικές συνθέσεις για το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τη διαφήμιση.

Είναι δημιουργός περισσότερων από 400 μουσικών θεμάτων τηλεοπτικών εκπομπών που είναι ευρέως γνωστά στο κοινό. Ένα από τα πιο διάσημα το μουσικό θέμα της εκπομπής  «Σαν Σήμερα» στην ΕΡΤ. Το 2020 , συνέθεσε 20 μουσικές περιπέτειες που συνόδευσαν 20 πίνακες, 20 ποιήματα και 20 απαγγελίες της ποιήτριας και ζωγράφου Κωνσταντίνας Βαλερά. Το 2017 ίδρυσε την εταιρία παραγωγής Earth View μαζί με τη σκηνοθέτη Σοφία Ευαγγελινού.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Η συγκέντρωση τρομερής δύναμης σε ένα μόνο πρόσωπο και η συνεχής αυξανόμενη επιρροή στην πολιτική ζωή της Ρώμης της Νέας Μεγάλης Ιταλίας που έδειχνε μια πορεία προς την απόλυτη μοναρχία, ήταν η αιτία να σχεδιαστεί μια δολοφονία από επιφανείς προσωπικότητες της πολιτικής ζωής.

Για την δημοκρατία ή όχι;

Ή μήπως ο υπερβάλλων ζήλος για την δημοκρατία οδηγεί σε εμφύλιες συρράξεις;

Μήπως όλα έχουν ως στόχο την κατάληψη της εξουσίας, δόξας και χρήματος και ποιος είναι τότε ο ρόλος των πολιτών;

Στην πρωτεύουσα της Νέας Μεγάλης Ιταλίας την Ρώμη για τέταρτη συνεχόμενη φορά έλαβε ισχυρή εντολή η κυβερνώσα παράταξη, συντρίβοντας την αντίπαλη παράταξη του Πομπήιου με νέα αρχηγό, η οποία συνεχίζει επάξια τον δρόμο που χάραξε η οικογένειά της. Η κραταιότατη Καίσαρας συγκεντρώνοντας όλες τις εξουσίες πάνω της, οδηγεί μια ομάδα συγκλητικών, της οποίας μέλη αποτελούν η Κάσσια και ο Βρούτος, να οργανώσουν τη δολοφονία της, με το φόβο πως θα γίνει απόλυτη μονάρχης της Ρώμης και αυτοκράτειρα του κόσμου καταλύοντας την σύγκλητο και συνάμα την “δημοκρατία”.

Η κραταιότατη Καίσαρας παρά τις προειδοποιήσεις που είχε λάβει, παραβρίσκεται στο Καπιτώλιο την ημέρα που οι ομάδα των συνωμοτών σκοπεύει να την δολοφονήσει και το πράττει κατά την διάρκεια της τακτικής συνέλευσης της συγκλήτου. Ο Βρούτος ανεβαίνει στο βήμα για να καθησυχάσει το οργισμένο πλήθος και προς στιγμή το καταφέρνει να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους ήταν αναγκαίο κακό για την ασφάλεια του  κράτους η δολοφονία της πανίσχυρου Καίσαρα.

Το πλήθος φαίνεται να ηρεμεί μέχρι τη στιγμή που στο βήμα ανεβαίνει ο Μάρκος Αντώνιος, και αντικρούει ένα προς ένα τα επιχειρήματα του Βρούτου. Ο εύπιστος λαός εκεί που ζητωκραύγαζε για το τέλος της τυραννίας  ξεσηκώνεται ξανά, αυτή την φορά κατά των συνωμοτών, με αποτέλεσμα την εμφύλια σύρραξη.

Συντελεστές

Μετάφραση, Διασκευή και Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος

Μουσική: Δημήτρης Ευαγγελινός

Σκηνικά – Art Director: Ρένα Σανταμούρη με την RS Architecture + Design Studio

Κουστούμια: Μάγδα Καλορίτη

Φωτισμοί: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Β. Σκηνοθέτη: Ήρα Δαμίγου

Παίζουν (με αλφαβητικά σειρά)

Ήρα Δαμίγου
Πάνος Ιωαννίδης
Γιώργος Λιάκος
Θοδωρής Λουφόπουλος
Δάφνη Μαρκάκη
Σαββας Πογιατζής

Θέατρο Δρόμος Αγίου Μελετίου 25 & Κυκλάδων, Κυψέλη

Τηλ. 210 8818906

Ώρες ταμείου 17:00-21:00

Ημερομηνίες Παραστάσεων από τις 28/01/2023 κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 20:30



Πηγή