Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Στο επίκεντρο η αναγκαιότητα αναβάθμισης των πτητικών μέσων και η προστασία των πιλότων – Τι είπαν Συρίγος, Καλαματιανός και Δουδωνής


Συρίγος: «Το 2026 θα έχουμε 7 καινούρια Canadair 515»

Ο κ. Συρίγος μίλησε για την εθνική τραγωδία της πτώσης του Canadair στο Πλατανιστό Καρύστου ενώ επιχειρούσε να σβήσει τη φωτιά.

«Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι ευχόμαστε δύναμη στις οικογένειες των παιδιών αυτών και μία παράκληση προς τα μέσα, να πάψουμε να επαναλαμβάνουμε αυτή την εικόνα, το βίντεο της πτώσης. Έπεσαν εν ώρα καθήκοντος για να προστατεύσουν όλους εμάς», ανέφερε αρχικά.

Για την διαχείριση και τι έγινε σωστά ή λάθος είπε ο κ. Συρίγος: «Όλα αυτά θα μας τα δείξει η έρευνα. Από την σκηνή είδαμε ότι υπήρξε πρόσκρουση του αεροσκάφους, αλλά για το τι ακριβώς συνέβη, θα υπάρξει ενδελεχής έρευνα για να μπορέσουμε να δούμε τι συνέβη. Ως προς τα Canadair, σήμερα δεν υπάρχει γραμμή παραγωγής Canadair. Είχε γίνει μία ατυχής απόφαση της εταιρείας και έκλεισε η παραγωγή. Πηγαίνει μπροστά με ένα καινούριο μοντέλο, το μοντέλο 515 και εμείς θα είμαστε η μία από τις 3-4 χώρες που θα παραλάβουμε τα 515 που θα βγουν μέσα στον 2025-26. Αν δεν κάνω λάθος είναι 7, τα δύο με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και 5 με ελληνική χρηματοδότηση. Καλώς εχόντων των πράγματων θα έχουμε καινούρια Canadair από το 2026 και μετά. Έως τότε θα αντιμετωπίζει όλος ο κόσμος το πρόβλημα με τα υπάρχοντα, τα οποία είναι γεγονός ότι είναι παλιά».

Καλαματιανός: «Να αγοραστούν νέα και σύγχρονα μέσα και να αναβαθμιστούν μισθολογικά οι πιλότοι»

Ο κ. Καλαματιανός υπογράμμισε, αναφορικά με την τραγωδία στην Κάρυστο: «είμαστε συγκλονισμένοι από τη θυσία των πιλότων μας. έπεσαν εν ώρα καθήκοντος δίνοντας μάχη με τις φλόγες, για να προστατεύσουν τις ζωές των συνανθρώπων τους και τις περιουσίες τους. Τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους τους και στους συναδέλφους τους. για να δείξουμε την ευγνωμοσύνη και τον σεβασμό μας απέναντι στους πιλότους μας, θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στη σωστή συντήρηση των μέσων, στην αγορά νέων, σύγχρονων μέσων και εξοπλισμού, καθώς και τη μισθολογική αναβάθμιση των πιλότων μας που λειτουργούν και υπηρετούν κάτω από αυτές τις δύσκολες καταστάσεις».

«Ο κ. Μητσοτάκης πρόσφατα είχε επισκεφθεί την βάση στην Ελευσίνα που είναι τα Canadair, είχε μιλήσει με τους πιλότους και είχε επισημάνει ότι είναι παλιά τα αεροσκάφη και βγάζουν και βλάβες. Το ζήτημα είναι να αγοραστούν καινούρια πτητικά μέσα πιο αποτελεσματικά που θα προστατεύουν τους πιλότους μας. υπάρχει και το πρόγραμμα «Αιγίς» που δεν έχει γίνει τίποτα σχετικά με αυτό, παρά μόνο 65 εκατομμύρια για έναν διαγωνισμό για αγορά πυροσβεστικών», επεσήμανε συμπληρωματικά.

Δουδωνής: «Η προμήθεια των νέων Canadair θα γίνει με πλήρη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το πρόγραμμα “rescEU”»

Ο κ. Δουδωνής μίλησε για το τραγικό δυστύχημα.

«Δεν ξέρω αν είναι η κατάλληλη στιγμή για να ανοίξουμε μια συζήτηση για την Πολιτική Προστασία, η οποία έχει ανοίξει εδώ και πολλές μέρες. Δεν είναι η στιγμή να κάνουμε μια πολιτικού τύπου συζήτηση ως ένδειξη τιμής και μνήμης για τους δυο Έλληνες πιλότους που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος. Η εικόνα του Canadair να πέφτει δεν είναι ωραίο να προβάλλεται, για τις οικογένειες των θυμάτων. Η προμήθεια των νέων Canadair θα γίνει με πλήρη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «rescEU». Ο Νίκος Ανδρουλάκης έπαιξε τεράστιο ρόλο σε αυτό», επεσήμανε.

Κι συνέχισε ο κ. Δουδωνής: «Δεν είναι ώρα για πολιτική κουβέντα. Στο πρόγραμμα «rescEU» έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο οι ευρωβουλευτές απ΄ τις νότιες χώρες. Η κλιματική κρίση έχει έρθει εδώ και πολλά χρόνια, κάποιοι νόμιζαν ότι είναι θέμα πολυτελείας να συζητάς γι΄αυτά τα θέματα που επηρεάζουν τις ζωές μας».

«Το πρόγραμμα “rescEU” παίζει ρόλο στη χρηματοδότηση, αλλά είναι 7 αεροσκάφη, δύο εκ των οποίων θα αγοραστούν από το εν λόγω πρόγραμμα και τα υπόλοιπα 5 με χρήματα από το επιχειρησιακό πρόγραμμα Πολιτικής προστασίας. Αυτή τη στιγμή έχουμε περισσότερα αεροσκάφη από άλλες χρονιές. Είχαμε ξεκινήσει με 61 αεροσκάφη το 2019 και τώρα έχουμε 89. Χρησιμοποιούμε τα ελικόπτερα Erikson και τους τράκτορες που κυκλοφορούν με νερό και κάνουν περιπολίες. Ζούμε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που ο καύσωνας ο αέρας ευνοούν τις πυρκαγιές. Το τι έχει γίνει θα το δούμε στο τέλος της αντιπυρικής περιόδου. Το αν έχουν συλληφθεί τα σωστά μέτρα, αν έχουν γίνει όλες οι σωστές κινήσεις και η πρόβλεψη. Έχει γίνει επιχειρησιακός σχεδιασμός και αυτό θα το κρίνουμε εκ των υστέρων. Χθες έβλεπα εικόνες αναζωπυρώσεων με την Πυροσβεστική να βρίσκεται στο ίδιο σημείο. Που σημαίνει ότι η ένταση των ανέμων ήταν τέτοια που δεν έπρεπε στην πυροσβεστική να κάνει σωστά τη δουλειά της. Στο τέλος θα δούμε τι βελτιώσεις πρέπει να γίνουν», δήλωσε συμπληρωματικά ο κ. Συρίγος.

Ο κ. Καλαματιανός είπε: «Η χώρα μας έχει ζήσει τραγωδίες. Θα έπρεπε να έχουμε πάρει περισσότερα μαθήματα για την προετοιμασία, την πρόληψη, την αντιμετώπιση και την αποκατάσταση. Βλέπουμε ότι ο σχεδιασμός δεν είναι σωστός, χρειάζεται εθνικός σχεδιασμός. Το 2019 παραδώσαμε ένα πλήρες σχέδιο για την Πολιτική Προστασία, το οποίο έμεινε στα συρτάρια. Το υπουργείο δεν έχει οργανόγραμμα πολιτικής προστασίας. Ως αξιωματική αντιπολίτευση είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε και να συναινέσουμε σε προτάσεις που είναι υλοποιήσιμες και δίνουν έμφαση στο σωστό. Δεν μπορει να είναι το 112 το μοναδικό εργαλείο».

«Πρέπει να καταλήξουμε σε ένα εθνικό σχέδιο. Πρέπει να παραδεχόμαστε ότι το 112 είναι ένα σημαντικό εργαλείο αλλά δεν μπορεί να είναι η αρχή και το τέλος μίας συζήτησης», σημείωσε κλείνοντας ο κ. Δουδωνής.



Πηγή