ΡΑΕ: Έρχεται ο «Big Brother» στους λογαριασμούς ρεύματος -Όλες οι λεπτομέρειες

Έρχεται ο «Big Brother» της ΡΑΕ  για  τους λογαριασμούς ρεύματος.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, στα «σκαριά» της Ρυθμιστικής  Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) φαίνεται πως  βρίσκεται η μεγάλη ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα  συγκεντρώνει σε μια βάση δεδομένων όλους τους λογαριασμούς  ρεύματος που εκδίδουν οι πάροχοι. Αυτό αφορά περίπου 7, 8 εκατ. λογαριασμούς ρεύματος  καταναλωτών. Το έργο αυτό αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του καλοκαιριού στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας  και αυτό θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την Ανεξάρτητη Αρχή για να διασταυρώνει τις τιμολογήσεις που κάνουν οι προμηθευτές στους πελάτες τους.

Η δήλωση του προέδρου της ΡΑΕ

Μάλιστα  ο πρόεδρος της ΡΑΕ, αναπληρωτής καθηγητής Αθανάσιος Δαγούμας επεσήμανε σε εκδήλωση του Συνηγόρου του Πολίτη για την ενεργειακή κρίση : «Καταγράφουμε έλλειμμα εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στους παρόχους. Αμφισβητούν τις χρεώσεις και τους υπολογισμούς που γίνονται. Το εργαλείο που ετοιμάζει η ΡΑΕ θα προχωρά στη διασταύρωση των τιμολογήσεων».

Τα παράπονα των καταναλωτών και λόγω της ενεργειακής κρίσης έχουν αυξηθεί υπέρμετρα τους τελευταίους μήνες.

Πέραν αυτού όμως του σκοπού μέσα από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και με τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία η ΡΑΕ θα διαπιστώνει και τα περιθώρια κέρδους των παρόχων προκειμένου να εξάγει τα συμπεράσματά της ως προς τη συμπεριφορά τους με βάση τους όρους του ανταγωνισμού. Η Αρχή έχει ήδη στη διάθεσή της στοιχεία των λογαριασμών που έχουν εκδοθεί από την 1η Σεπτεμβρίου του 2021 μέχρι και τον Μάιο του 2022. Και συνεχίζει να συλλέγει ώστε να χτίσει μία πλήρη βάση δεδομένων.

Υπενθυμίζεται πως έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και 3 χρόνια η υπηρεσία της ΡΑΕ “MyRae “για την υποβολή παραπόνων και των αναφορών των καταναλωτών. Αυτά μεταφέρονται αυτόματα στους παρόχους ή τους διαχειριστές που αντιστοιχούν . Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής το 2022 υποβλήθηκαν 12.000 καταγγελίες.

Ενεργειακός διαμεσολαβητής

Πέραν των παραπάνω η ΡΑΕ προωθεί και τον θεσμό  του ενεργειακού  διαμεσολαβητή. Οι καταναλωτές  που αντιμετωπίζουν προβλήματα στις συναλλαγές με τους παρόχους  θα μπορούν  να απευθύνονται εκεί για τη διευθέτηση τους.  Ωστόσο εκκρεμεί νομοθετική ρύθμιση για την προώθηση και αυτού του εργαλείου.

enikonomia.gr

Πηγή