Ρlus size μοντέλα: Τα νέα super models έχουν παραπανίσια κιλά και κλείνουν «χρυσά» συμβόλαια

Σε μια πρόσφατη ανάρτησή της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram, η Hunter McGrady, το plus size μοντέλο που έχει φωτογραφηθεί με μαγιό για το «Sports Illustrated Swimsuit Issue», παροτρύνει τους ακόλουθούς της να αγαπήσουν το σώμα τους, έτσι όπως αυτό έχει διαμορφωθεί (και αλλοιωθεί για τους περισσότερους) λόγω της καραντίνας.

Έτσι, τον περασμένο μήνα μέσα από μια selfie με τα εσώρουχά της η 27χρονη Αμερικανίδα μοιράστηκε τις σκέψεις της με τους 654.000 ακόλουθούς της λέγοντας ότι «έχω δει πολλές αρνητικές “αυτο-συνομιλίες“ κατά την διάρκεια της καραντίνας, ειδικά για το σώμα μας. Επειδή κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος να ζήσει αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση και πίεση, ζητώ να είστε ευγενικοί με το σώμας σας, να το φροντίζετε, να το αγαπάτε, να το σέβεστε και κυρίως να είστε περήφανοι γι αυτό». Η φωτογραφία, μάλιστα, κατάφερε να συγκεντρώσει 42.000 likes.

Όπως η ίδια κοινοποίησε μετά από παρότρυνση της plus size φωτογράφου Anastasia Garcia με αυτήν της την κίνηση προσπάθησε να βάλει ένα τέλος στις ενοχές και την ντροπή που δημιουργείται σε γυναίκες με παραπανίσια κιλά, προτρέποντάς τες να αγαπήσουν τον εαυτό τους και το σώμα τους, ακόμη και σε περιόδους κρίσης.

Το «μεγαλύτερο νούμερο» που έχει φωτογραφηθεί ποτέ για το Sports Illustrated

Η McGrady συνεχίζει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά να φωτογραφίζεται με μαγιό για το Sports Illustrated, ενώ είναι το «μεγαλύτερο νούμερο» (size 16) που έχει φιλοξενηθεί ποτέ στο εξώφυλλο του περιοδικού. Όπως η ίδια δήλωσε στο Fox News «η αρχισυντάκτρια του περιοδικού αντιλαμβάνεται την ανάγκη για διαφορετικότητα στα media».

Αξίζει να αναφερθεί ότι πρώτο το Sports Illustrated φιλοξένησε το 2015 στο εξώφυλλό του το, διάσημο πια, plus size μοντέλο Ashley Graham, ανατρέποντας τα μέχρι πρότινος δεδομένα και ανοίγοντας νέους ορίζοντες. Έτσι με αυτό του το εξώφυλλο το περιοδικό κατάφερε να προωθήσει στους 60 εκατομμύρια αναγνώστες του μια νέα φιλοσοφία, ενώ η Graham εισήγαγε στον κόσμο και την βιομηχανία της μόδας τα plus size μοντέλα. «Ο καθένας έχει την ανάγκη να βλέπει διαφορετικά σώματα. Πρέπει να βλέπουμε διαφορετικές φυλές, ύψη, σχήματα. Να υπάρχει μια ποικιλία ανθρώπων σε αυτά που προβάλλουν τα media», εξήγησε η McGrady στο Fox News.

Η βιομηχανία της μόδας και τα plus size μοντέλα

Κάτι που φαίνεται ότι έχει γίνει αντιληπτό και από τον χώρο της μόδας εδώ και κάποια χρόνια. Το 2011 η ιταλική «Vogue» εξέπληξε τους πάντες με το εξώφυλλο με τα plus size μοντέλα -μια δουλειά του καταξιωμένου Αμερικανού φωτογράφου Steven Meisel-, για να ακολουθήσει πριν τρία χρόνια το εξώφυλλο της Ashley Graham στη «Vogue» και οι δεκάδες εμφανίσεις της στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη το 2018, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος και οι πόρτες της βιομηχανίας της μόδας και στα υπόλοιπα plus size μοντέλα.

Μετά την δυναμική παρουσία της Graham στο χώρο, μοντέλα που δεν έχουν μέγεθος 2 (όπως για παράδειγμα τα «αγγελάκια» της Victoria Secret), έχουν αποκτήσει δημοτικότητα σε όλο τον κόσμο. Η Chloe Marshall ήταν η πρώτη plus size γυναίκα που έλαβε μέρος σε καλλιστεία και έφτασε μέχρι τον τελικό της Μις Αγγλία, ενώ το αυστραλιανό μοντέλο Jessica Leahy απέκτησε φήμη περπατώντας στην πασαρέλα στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη.

Διάφοροι διεθνείς οίκοι έχουν αρχίσει να προσεγγίζουν τα plus size μοντέλα, τόσο για τις καμπάνιες τους όσο και για την πασαρέλα, ενώ δεν είναι λίγα εκείνα τα εμπορικά καταστήματα που επεκτείνουν τις κατηγορίες plus size ή επικεντρώνονται αποκλειστικά σε αυτές. Αν και τα διασημότερα πρακτορεία μοντέλων στην Αμερική (Ford Models και IMG Models), μαζί με την Victoria’s Secret, κατηγορούνται μέχρι σήμερα ότι ενθαρρύνουν τα μοντέλα τους να κάνουν σκληρή διατροφή έτσι ώστε να χωράνε σε ρούχα νούμερο 2, με σκοπό να προσελκύουν περισσότερο το εμπορικό ενδιαφέρον του κοινού, υπάρχουν πρακτορεία που «αγκαλιάζουν» τα plus size μοντέλα, με γυναίκες και άνδρες να υπογράφουν με κορυφαίες εταιρείες του χώρου.

Κάποια από τα πιο διάσημα plus size μοντέλα του χώρου

Η πιο διάσημη εκπρόσωπος του χώρου είναι αδιαμφισβήτητα η Graham, η οποία από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής της στο εξώφυλλο του Sports Illustrated, δεν χάνει ευκαιρία όπου σταθεί και όπου βρεθεί να κάνει λόγο για το πόσο σημαντική είναι η προβολή της διαφορετικότητας αναφορικά με τους σωματότυπους και τα κιλά του γυναικείου σώματος. Ανήκει σε ένα από τα πιο διάσημα αμερικάνικα πρακτορεία μοντέλων και εξαργυρώνει την φήμη της με «χρυσά» συμβόλαια για τις καμπάνιες διεθνών brands.

Επίσης, πολύ φημισμένη εκπρόσωπος του χώρου η 29χρονη Αυστραλή Robyn Lawley, το πρώτο μοντέλο που εμφανίστηκε σε καμπάνια του Ralph Lauren, ενώ έχει φωτογραφηθεί και για κάποια από τα μεγαλύτερα περιοδικά μόδας στον κόσμο.

Ωστόσο, καθώς η διαφορετικότητα και η πολυμορφία κάνουν όλο και πιο έντονη την παρουσία τους στο χώρο της μόδας, όλο και περισσότερα μοντέλα αποκτούν φήμη και γίνονται ευρέως γνωστά στο χώρο.

Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και το 24χρονο μοντέλο Tess Holliday, που πριν δύο χρόνια εντάχθηκε στο δυναμικό του πρακτορείου MiLK. Ενός πρακτορείου που όχι μόνο προτιμά τα plus size μοντέλα, αλλά έχει προσλάβει και plus size γυναίκες ως influencers. Μάλιστα, οι ιθύνοντες του γραφείου είναι της πεποίθησης ότι «δύο μοντέλα δεν πρέπει να μοιάζουν καθόλου».

Η πληθωρική κοκκινομάλλα μεγέθους 22, με 1,5 εκατομμύριο ακόλουθους στο Instagram, σήμερα αποτελεί μία από τις πιο δυναμικές παρουσίες στο χώρο, ενώ η συμφωνία της με το πρακτορείο αποτέλεσε σημαντικό ορόσημο για την βιομηχανία της μόδας καθώς ήταν το πρώτο μοντέλο τέτοιου μεγέθους που εξασφάλιζε εκπροσώπιση από επαγγελματικό πρακτορείο μοντέλων.

Η 28χρονη κόρη του Andy Garcia, Alessandra Garcia-Lorido, αποτελεί ακόμη ένα λαμπρό παράδειγμα του χώρου, καθώς έχει περπατήσει στην πασαρέλα για τους Dolce & Gabbana, έχει συμμετάσχει δίπλα στην Emily Ratajkowski σε καμπάνια για την προβολή της προσωπικής σειράς της τελευταίας σε μαγιό και ρούχα παραλίας, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει και σε καμπάνιες τζιν της Gap το φθινόπωρο του 2019.

Κέρδη εκατομμυρίων δολαρίων

Πρόκειται για γυναίκες, λοιπόν, που όχι μόνο έχουν εκατομμύρια θαυμαστές στα κοινωνικά μέσα, αλλά εμφανίζονται σε πασαρέλες, ποζάρουν στο κόκκινο χαλί, φωτογραφίζονται στα εξώφυλλα διεθνών γυναικείων περιοδικών, ενώ αποτελούν και τα πρόσωπα για καμπάνιες δημοφιλών brands.

Όσο για τα κέρδη τους; Αυτά εξαργυρώνονται αναλόγως της φήμης της καθεμιάς, με την πιο ακριβοπληρωμένη απ’ όλες να αναδεικνύεται η Graham, η οποία κατά το 2017 κέρδισε 5.5 εκατομμύρια δολάρια! Ένα ποσό που την συμπεριέλαβε στην δέκατη θέση στη λίστα του Forbes ανάμεσα στα πιο ακριβοπληρωμένα μοντέλα στον κόσμο.

Για την Graham, ωστόσο, πολύς δρόμος ακόμη πρέπει να διανυθεί προκειμένου τα plus size μοντέλα να αντιμετωπίζονται επί ίσοις όροις με τα υπόλοιπα. Κι αυτό θα γίνει όταν η αναφορά στο πρόσωπό τους θα πραγματοποιείται μόνο ονομαστικά, χωρίς τον χαρακτηρισμό «plus size».

Χαρακτηριστικό, μάλιστα, της ανάπτυξης της βιομηχανίας του plus size μόντελινγκ είναι το γεγονός ότι αγγίζει τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια, με τις μελλοντικές προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια να κάνουν λόγο ακόμη και για 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Συνδυαστικά με το γεγονός ότι σήμερα το 68% της αγοραστικής δύναμης στην Αμερική αποτελείται από γυναίκες plus size μεγέθους, αρκεί για να συμπεράνει κανείς ότι η «plus size» εκδοχή των γυναικών αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση.

Πηγή