Ρόδος: Κυβερνητική & δικαστική παρέμβαση για τις πλωτές ξαπλώστρες – Τι λένε ιδιοκτήτης & εργαζόμενος του beach bar
«Καμπάνες» για τις πλωτές ξαπλώστρες
Πρόκειται για την επιχείρηση όπου ο σερβιτόρος καταγράφεται σε βίντεο να κολυμπάει για να φθάσει στην πλωτή ξαπλώστρα και να παραδώσει την παραγγελία.
Τα τσουχτερά πρόστιμα επιβλήθηκαν για τις παράνομες ξαπλώστρες και τα τραπεζάκια μέσα στη θάλασσα, που εντοπίστηκαν χθες, χωρίς ωστόσο να είναι η πρώτη χρονιά που βρίσκονταν εκεί.
Η πρώτη παράβαση βεβαιώθηκε στις 16 Μαΐου και η δεύτερη στις 21 Ιουνίου, με τις πλωτές ξαπλώστρες να είναι περισσότερες.
«Οι ξαπλώστρες δεν είναι σταθερές, είναι κινούμενες. Τις βάζουμε το πρωί και τις βγάζουμε το βράδυ. Είναι κάτι που είχαμε εμπνευστεί από το εξωτερικό, το κάναμε και μας βγήκε. Το μαγαζί αυτό δεν έχει παραλία. Η παραλία είναι δύο μέτρα. Έπρεπε να σκεφτούμε έναν τρόπο να δουλέψουμε. Τώρα το πόσο νόμιμο είναι αυτό, είναι στην κρίση του καθενός. Έχουν γίνει ξανά έλεγχοι στην επιχείρηση», λέει ο ιδιοκτήτης του beach bar, ενώ σε επικοινωνία που είχε μαζί του το MEGA, προσέθεσε:
«Κανένας επιχειρηματίας δεν είναι εκατό τοις εκατό νόμιμος. Άλλος βάζει περισσότερα τραπέζια, άλλος ανεβάζει τη μουσική. Εγώ βάζω ξαπλώστρες στη θάλασσα όταν μου το επιτρέπει ο καιρός».
«Παίρνω 200 ευρώ φιλοδώρημα»
Ο σερβιτόρος που φαίνεται να δίνει αγώνα μέσα στο νερό για να σερβίρει τους πελάτες, σε ερωτήσεις του κλιμακίου από την Επιθεώρηση Εργασίας, απάντησε πως δεν έχει κανένα πρόβλημα με αυτού του είδους το σερβίρισμα, καθώς του αποφέρει φιλοδώρημα που φθάνει ακόμη και τα 200 ευρώ.
«Σε λιγότερο από μία ώρα το κλιμάκιο ήταν στην επιχείρηση. Ο έλεγχος έγινε εξονυχιστικά μέχρι το απόγευμα. Θέλω να πω ότι στην επιχείρηση αυτήν δεν διαπιστώθηκαν παραβάσεις. Δεν υπάρχει κείμενη διάταξη που να περιγράφει παράβαση αυτού που βλέπουμε στην οθόνη μας. Ο δε υπάλληλος φέρεται να είναι υπέρ αυτής της πρακτικής λόγω των φιλοδωρημάτων, των εξτρά», είπε ο νέος υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης.
Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης του καταστήματος αναφέρει στο MEGA ότι ο σερβιτόρος δουλεύει πέντε χρόνια στην επιχείρησή του που απαρτίζεται από 350 μέλη προσωπικό και ότι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο σερβιρίσματος βγάζουν πολύ καλά χρήματα.
«Κανείς δεν έχει επιβάλλει σε κανέναν να σερβίρει τους υπαλλήλους μέσα στο νερό. Το κάνουν με τη θέλησή τους για να βγάλουν τα τυχερά τους. Έχω 350 υπαλλήλους και τα παιδιά τσακώνονται ποιος θα πάει να σερβίρει. Χαίρονται που δουλεύουν εδώ. Καλοπληρωμένοι είναι όλοι με τις ανέσεις τους».
«Δεν υφιστάμεθα βασανιστήρια» – Τι λένε οι εργαζόμενοι
Στη δημοσίευση μιας ανακοίνωσης για τις συνθήκες εργασίας στο beach bar όπου κατεγράφη σερβιτόρος να βουτά στη θάλασσα προκειμένου να εξυπηρετήσει τους πελάτες, προχώρησαν οι εργαζόμενοι της επιχείρησης, προσφέροντας στήριξη στον εργοδότη τους.
Όπως υποστηρίζουν, αισθάνονται ότι όσα ακούστηκαν δεν τους εκφράζουν και πως δεν εργάζονται σε συνθήκες «μεσαίωνα», σημειώνοντας ότι γνωρίζουν ποιες είναι οι αρμόδιες αρχές για τα εργασιακά τους δικαιώματα προκειμένου να αποταθούν αν χρειαστεί.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ως εργαζόμενοι της επιχείρησης για τους οποίους υπήρξε καταιγισμός σχολίων, αισθανόμαστε την ανάγκη να πούμε τα παρακάτω:
Δεν εργαζόμαστε με «συνθήκες μεσαίωνα» όπως ειπώθηκε από μέσα μαζικής ενημέρωσης ούτε «εκβιαζόμαστε» ούτε «εξαναγκαζόμαστε» να κάνουμε πράγματα που δεν επιθυμούμε κατά την εκτέλεση των καθηκόντων μας. Αντίθετα:
Το beach bar στο οποίο εργαζόμαστε, στελεχώνεται από νέους ανθρώπους στο οποίο οι περισσότεροι εργαζόμαστε ήδη πολλά χρόνια, έχουμε κέφι και διάθεση για δουλειά, μεταξύ μας επικρατεί φιλικό κλίμα και πνεύμα συνεργασίας για κοινό όφελος, παίρνουμε πρωτοβουλίες και μοιραζόμαστε ιδέες τις οποίες όλοι μαζί πραγματοποιούμε.
Λειτουργούμε ως ομάδα, αντιμετωπίζουμε την εργασία μας σαν δική μας δουλειά και όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο, ακριβώς επειδή έχουμε πολύ καλές συνθήκες εργασίας και καλές οικονομικές απολαβές. Η καλή διάθεσή μας βγαίνει προς τα έξω και την εισπράττουν οι επισκέπτες, πράγμα που προφανώς δεν θα συνέβαινε αν εργαζόμασταν σε «άθλιες συνθήκες» και αν ο εργοδότης μας μας «εκμεταλλευόταν» και μας «βασάνιζε», όπως ειπώθηκε.
Θεωρούμε ότι ήταν ακραίο όλο αυτό που συνέβη και αισθανθήκαμε ότι δεν μας αντιπροσωπεύει. Γνωρίζουμε ποιες είναι οι αρμόδιες αρχές για να αποταθούμε αν χρειαστεί. Αυτό που βγήκε προς τα έξω το τελευταίο 24ωρο ως κλίμα που επικρατεί στην εργασία μας, δεν ισχύει σε καμία περίπτωση και δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι οι συνθήκες εργασίας μας, δεν είναι συνθήκες «μεσαίωνα» ούτε υφιστάμεθα «βασανιστήρια», όπως ειπώθηκε.
Πολιτικές αντιδράσεις
Το περιστατικό προκάλεσε και πολιτικές αντιδράσεις.
«Η απαξίωση της Επιθεώρησης Εργασίας από την κυβέρνηση της ΝΔ έχει οδηγήσει σε καθεστώς εργασιακής ζούγκλας, σε ραγδαία αύξηση των εργατικών δυστυχημάτων και σε συνθήκες εργασίας που προσβάλουν την ίδια την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των εργαζομένων», λένε από τον ΣΥΡΙΖΑ
«Το συγκεκριμένο συμβάν αποδεικνύει περίτρανα την ανάγκη εντατικοποίησης των ελέγχων από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Θα λάβουμε τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την ουσιαστική αναβάθμιση του Σώματος», σημειώνουν από το ΠΑΣΟΚ.
Εισαγγελική παρέμβαση
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου θα μεταφέρουν το βιντεοληπτικό υλικό με τον σερβιτόρο, που έχουν στη διάθεσή τους, στον εισαγγελέα.
Ο ιδιοκτήτης του beach bar διατηρεί, μεταξύ άλλων, άλλες δύο μεγάλες επιχειρήσεις εστίασης σε παραλίες του νησιού, ενώ το 2016 είχε κερδίσει τον ανοικτό διαγωνισμό για την εκμίσθωση των κυλικείων και του εστιατορίου της Βουλής.