Scarface: Η σκόνη που σνίφαρε ο Αλ Πατσίνο και η εξαφάνιση (μέχρι σήμερα) μιας ηθοποιού που έπαιζε στην ταινία

Ακόμα κι αυτοί που δεν έχουν δει τον «Σημαδεμένο» του Μπράιν Ντε Πάλμα που απογείωσε την καριέρα του Αλ Πατσίνο, αποκλείεται να μην έχουν ακούσει την θρυλική ατάκα: «I am Tony Montana. Political prisoner from Cuba».

Κι αυτό γιατί το εμβληματικό πλέον φιλμ του 1983 έχει γίνει ορόσημο μιας ολόκληρης εποχής. Οπότε η απόφαση της Universal να ανακοινώσει ένα reboot δεν αποτελεί έκπληξη. Τη σκηνοθεσία θα αναλάβει ο Ιταλός σκηνοθέτης Λούκα Γκουαντανίνο («Να με φωνάζεις με το όνομά μου») και η τελική εκδοχή του σεναρίου φέρει την υπογραφή των αδελφών Τζόελ και Ίθαν Κοέν. Δεν έχει οριστεί ακόμα η ημερομηνία έναρξης των γυρισμάτων αλλά τον ρόλο του Τόνυ θα παίξει ο Ντιέγκο Λούα, που τον ξέρουμε από το πρόσφατο «Rogue One».

Ο «Σημαδεμένος» («Scarface») αφηγείται την ιστορία ενός Κουβανού αντιφρονούντα, ο οποίος φτάνει το 1980 στο Μαϊάμι και γίνεται βαρόνος ναρκωτικών. Επί της ουσίας, η υπόθεση εξελίσσεται με φόντο τα χρόνια της παντοκρατορίας του Κολομβιανού Πάμπλο Εσκομπάρ, που είχε «γεμίσει» τις ΗΠΑ με κοκαΐνη.

Κι όμως αυτός δεν ήταν ο πρώτος «Σημαδεμένος» στην ιστορία του κινηματογράφου. Υπήρχε ένα φιλμ, που είχε μάλιστα τον ίδιο ακριβώς τίτλο -του 1932 που περιέγραφε την ζωή ενός γκάνγκστερ- και εμφανώς αναφερόταν στον Αλ Καπόνε στα χρόνια της ποτοαπαγόρευσης. Ο παραγωγός Mάρτι Μπρέγκμαν είδε την συγκεκριμένη ταινία ένα βράδυ στην τηλεόραση και ενθουσιάστηκε. Σκέφτηκε λοιπόν τότε να την εκσυγχρονίσει: ο δικός του ήρωας δεν θα εμπορεύεται αλκοόλ αλλά ναρκωτικά. Άλλωστε η παράνομη διακίνηση των ναρκωτικών ήταν αυτή που εκείνη την εποχή είχε συμβάλλει στην αύξηση της εγκληματικότητας, όπως δηλαδή συνέβαινε και με το αλκοόλ την εποχή του ’30.

Γι’ αυτό και ο Μπράιαν ντε Πάλμα αφιέρωσε το φιλμ στους Χάουαρντ Χοκς και Μπεν Χεχτ, σκηνοθέτη και σεναριογράφο αντίστοιχα της πρώτης ταινίας. Τον Απρίλιο του 2018, στο αφιέρωμα που οργάνωσε το Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα για τα 35 χρόνια από την πρώτη προβολή της ταινίας, ο Αλ Πατσίνο είπε ότι όταν είδε το έργο στα τέλη της δεκαετίας του ’70 στο Λος Άντζελες τηλεφώνησε αμέσως στον Μπρέγκμαν στη Νέα Υόρκη, με τον οποίον είχε κάνει τη «Σκυλίσια Μέρα», το «Σέρπικο» (και αργότερα την «Υπόθεση Καρλίτο») και του είπε: Θέλω να κάνω τον ρόλο του Πολ Μιούνι (του ηθοποιού εκείνης της πρώτης εκδοχής).

Πηγή