Σχέδιο για προσέλκυση πολυεθνικών ομίλων

Στην υιοθέτηση στρατηγικής με στόχο να ενισχυθεί η συμβολή στην ελληνική οικονομία του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics), όπου ένας από τους κρίκους είναι οι αποθηκευτικοί χώροι, προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ». Στόχος του σχεδίου για την επόμενη μέρα της πανδημικής κρίσης είναι να μεγιστοποιηθεί η συμβολή των logistics στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία (ΑΠΑ), που διαμορφώνεται σε περίπου 6,5% και δεν υπερβαίνει το 4%, εάν εξαιρεθεί ο κλάδος της ναυτιλίας.

Ως εκ τούτου, όπως αναφέρει στην «Κ» ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Συμβουλίου Εφοδιαστικής, που έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ζητούμενο είναι να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των φορτίων που διακινούνται μέσω του ελληνικού εδάφους. «Θα πρέπει να επενδύσουμε στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας του διερχόμενου, μέσω των λιμανιών της χώρας, παγκόσμιου φορτίου.

Δεδομένου ότι πρόκειται, ως επί το πλείστον, για ημιέτοιμα – ηλεκτρονικά φορτία που καταλήγουν στην Τσεχία ή στην Ουγγαρία, θα μπορούσε τμήμα αυτών να συναρμολογείται στην Ελλάδα», σημειώνει ο κ. Ζηλιασκόπουλος.

Η ενίσχυση των υποδομών αποτελεί το «άλφα και το ωμέγα» προκειμένου η Ελλάδα να ενισχύσει τον ρόλο της στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Σε άμεση προτεραιότητα, βρίσκεται το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, του οποίου η πρώτη φάση, μια επένδυση της τάξεως των 160 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσει να υλοποιείται αφότου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού εγκρίνει τη σύμβαση παραχώρησης στην κοινοπραξία Goldair Cargo-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Επιπροσθέτως, όπως εξηγεί ο κ. Ζηλιασκόπουλος, θα απαιτηθεί σχέδιο προσέλκυσης στην Ελλάδα πολυεθνικών ομίλων.

kathimerini.gr