Σε επίπεδο-ρεκόρ ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης το γ΄ 3μηνο
Σημαντικά βελτιωμένη είναι στην έρευνα της Nielsen η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019.
Ιστορικό υψηλό σημείωσε στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο του 2019 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης που καταρτίζει η εταιρεία ερευνών αγοράς Nielsen. Ο εν λόγω δείκτης διαμορφώθηκε στις 84 μονάδες, από τις 72 το δεύτερο τρίμηνο του 2019, καταγράφοντας άνοδο 12 μονάδων, ενώ για πρώτη φορά πλησίασε σημαντικά τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό δείκτη, ο οποίος το τρίτο τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, έχουν σημειώσει βελτίωση. Ειδικότερα, σημαντικά βελτιώνεται η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019.
Σήμερα, το 56% των Ελλήνων αμφιβάλλει ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες, ποσοστό σημαντικά μειωμένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία. Περίπου επτά στους δέκα Ελληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ποσοστό που έχει σταθεροποιηθεί σε αυτά τα επίπεδα από το 1ο τρίμηνο του 2018.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε ό,τι αφορά την εργασιακή ανασφάλεια. Τρεις στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%).
Παρά τη βελτίωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης και τη μεγαλύτερη αισιοδοξία, σημαντικά υψηλό παραμένει το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδά τους. Το 63% των Ελλήνων προσπαθεί να περικόψει τα έξοδα του νοικοκυριού. Οι δύο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στην περικοπή των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62% προβαίνουν σε αυτό το μέτρο, ποσοστό στα ίδια επίπεδα με το τρίτο τρίμηνο 2018) και των δαπανών για ρουχισμό (59% έναντι 56% το τρίτο τρίμηνο του 2018). Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (σ.σ. πρόκειται για τα προϊόντα σούπερ μάρκετ συχνής κατανάλωσης), σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (71% το τρίτο τρίμηνο 2018).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Nielsen, η οποία πραγματοποιείται σε 64 χώρες, ο παγκόσμιος δείκτης παρέμεινε το τρίτο τρίμηνο του 2019 στις 107 μονάδες, όσο και το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ο δείκτης λαμβάνει την υψηλότερη τιμή του, 135 μονάδες, στην Ινδία και τη χαμηλότερη, 53 μονάδες, στη Νότιο Κορέα.
Πιο αισιόδοξος λαός της Ευρώπης είναι οι Δανοί, όπου το τρίτο τρίμηνο του 2019 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στις 118 μονάδες, ενώ πιο απαισιόδοξοι είναι οι Ουκρανοί (69 μονάδες).