Σούπερ μάρκετ: Έρχεται ρύθμιση που βάζει τέλος στις προσφορές και στα προϊόντα 1+1- Όλα όσα είπε ο Σκρέκας
Έρχεται ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης που θα βάζει τέλος στις προσφορές και στα προϊόντα 1+1 των σούπερ μάρκετ. «Εμείς θέλουμε το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να μπει ένα φρένο σε όλες τις εκατοντάδες, τις χιλιάδες διαφορετικές προωθητικές ενέργειες που τελικά μπερδεύουν τον καταναλωτή και πολλές φορές τον οδηγούν να αγοράζει είτε περισσότερα προϊόντα είτε πιο ακριβά από αυτά που θα μπορούσε να αγοράσει εάν υπήρχε μια καθαρή τιμή στο ράφι», είπε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ.
Και ανέφερε τα προβλήματα που έχουν οι καταναλωτές σχετικά με τις προσφορές προϊόντων που κάνουν τα σούπερ μάρκετ. «Εάν επισκεφτεί κανείς σούπερ μάρκετ θα δει ότι η αίθουσά του έχει μετατραπεί σε ένα παζάρι. Τι εννοώ με αυτό; 7 στα 10 προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι υπό κάποιο καθεστώς προωθητικής ενέργειας …. 50% έκπτωση … 1+1 κλπ. Εμείς αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε. Αυτό που γίνεται στην Ελλάδα δεν γίνεται στον ίδιο βαθμό στις υπόλοιπες χώρες. Δηλαδή υπάρχουν εταιρείες που το 90% των προϊόντων τους πωλείται υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας, όλο τον χρόνο. Το πρόβλημα είναι το εξής:
–Πρώτον: Μπερδεύεται ο καταναλωτής. Έχουμε ένα ασανσέρ τιμών και ποτέ δεν γνωρίζει ποια είναι η πραγματική τιμή του προσόντος που θέλει να αγοράσει.
-Δεύτερον: Ο καταναλωτής δεν μπορεί να συγκρίνει ομοειδή προϊόντα. Όταν έχουμε ασανσέρ τιμών δηλαδή την μια μέρα το προϊόν έχει ακριβή τιμή και την άλλη φορά έχει μια έκπτωση 20%. Άρα μεταξύ 2 ομοειδών προϊόντων ο καταναλωτής μπερδεύεται και εάν ήξερε ποιο είναι το πιο φθηνό προϊόν, τότε θα μπορούσε να επιλέξει το φθηνότερο. Τελικά αυτό δεν το βοηθάει να επιλέξει ένα πιο προσιτό προϊόν.
–Τρίτον ο καταναλωτής αναγκάζεται “να στοκάρει” προϊόντα. Δηλαδή πάει να αγοράσει ένα σαμπουάν και αναγκάζεται να πάρει το 1+1. Δηλαδή παίρνει 2 σαμπουάν ενώ χρειάζεται μόνο ένα».
«Αυτό δεν βοηθάει να έχουμε μια καλή, σταθερή τιμή προϊόντων συνέχεια στο σούπερ μάρκετ. Εμείς θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του προϊόντος και όχι στην προσφορά. Αντί ο καταναλωτής να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία βδομάδα τον μήνα και να πρέπει να πετύχει εκείνη τη εβδομάδα για να πάρει το προϊόν σε χαμηλότερη τιμή – να έρθει η εταιρεία και να κάνει μόνιμα χαμηλή τιμή στο ράφι όλο τον μήνα. Αυτό λέγεται every day low price στο εξωτερικό. Και αυτό θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω από μια μεταρρύθμιση που σχεδιάζουμε στο υπουργείο Ανάπτυξης», σημείωσε.