Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα γεμίζουν το online καλάθι
Λιγότερα τεμάχια στο καλάθι αλλά περισσότερες συνολικά αγορές σε σχέση με πέρσι κάνουν στα online σούπερ μάρκετ οι Έλληνες καταναλωτές του τρίτο τρίμηνο του 2022. Την ίδια στιγμή, καταγράφεται αύξηση των πωλήσεων σε αξία κατά 18%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της Convert Group, σύμφωνα με την οποία στο διάστημα Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 καταγράφηκε 8% αύξηση στα τεμάχια που πούλησαν τα online σούπερ μάρκετ στους καταναλωτές με τη συνολική αξία να διαμορφώνεται στο +18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού δεν διαφοροποιήθηκε, ωστόσο οι καταναλωτές τοποθέτησαν σε αυτό 33 αντί 36 τεμάχια (9% μείωση) όμως δημιούργησαν περισσότερα καλάθια, κατά 18%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Σε επίπεδο 9μηνου οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών ήταν:
- +19% σε προϊόντα για κατοικίδια,
- +7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
- +5% σε προϊόντα αρτοποιίας,
- +5% σε ποτά και αναψυκτικά,
- +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και
- +2% σε συσκευασμένα τρόφιμα.
Πότε ψωνίζουν online
Παράλληλα, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία αν και γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται την συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας. Επίσης πάνω από το 1/3 των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, τις ώρες δηλαδή που τα φυσικά καταστήματα των είναι κλειστά.
Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των συσκευασμένων νερών η οποία σημειώνει σημαντική ανάπτυξη στο 9μηνο του 2022 και αποτελεί τη μόνη κατηγορία που εμφανίζεται να κερδίζει περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Συγκεκριμένα, προϊόντα αυτής της κατηγορίας τοποθετήθηκαν πλέον στο 27% των online καλαθιών του 9μηνου του 2022, σε σχέση με 24% στο 9μηνο του 2021.