Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα βάζουν «φρένο» και με ποια γεμίζουν το καλάθι οι Έλληνες
Πτώση της τάξεως του 1,3% καταγράφεται στον όγκο πωλήσεων των σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με πέρσι, με τη μέση ανατίμηση στα προϊόντα την ίδια συγκρινόμενη περίοδο, να φτάνει το 10%.
Tα είδη προσωπικής υγιεινής αποτελούν τη μοναδική μεγάλη κατηγορία με αύξηση σε όγκο με 2,5%, σε αντίθεση με τα τρόφιμα και τα είδη φροντίδας σπιτιού που εμφανίζουν πτώση 1,8% και 0,9% αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana (πρώην IRI).
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα στα οποία περιορίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις αγορές τους οι καταναλωτές το πρώτο τρίμηνο του έτους, τη μεγαλύτερη μείωση είχαν τα βοηθητικά είδη για το μαγείρεμα με -6,8%, τα συσκευασμένα τρόφιμα με -3,9%, τα γαλακτοκομικά με -3,8% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με -3,6%. Πτώση στην κατανάλωση σε ποσοστό 1% είχαν και τα καθαριστικά για το σπίτι, όπως και τα «άλλα είδη φροντίδας σπιτιού» με 0,7%.
Από την άλλη πλευρά, τα είδη προσωπικής υγιεινής με άνοδο 3,4%, τα σνακ με 3,1%, τα μη αλκοολούχα ποτά με 2,4%, τα αλκοολούχα ποτά με 1,7% και τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με 1,6%, εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης.
Όλες οι βασικές κατηγορίες προϊόντων κινούνται ανοδικά σε ό,τι αφορά στον τζίρο τους. Τα είδη φροντίδας σπιτιού κατά 13,5%, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης κατά 12,9% και τα τρόφιμα κατά 7,7%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στο τρίμηνο, ο Μάρτιος ήταν ο μήνας με τη μικρότερη αύξηση τζίρου στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών, σε ποσοστό 3,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό, ενώ Ιανουάριος είχε αύξηση 6,9% και ο Φεβρουάριος 17%.
Την ίδια στιγμή η ανοδική πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, με το μερίδιό τους στο σύνολο των πωλήσεων να φτάνει πλέον 19%, καταγράφοντας αύξηση 17,7%.