Τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1 θα τρέχουν με βιοκαύσιμα
Η ανάγκη για μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από την κίνηση των οχημάτων κάθε είδους δεν ήταν δυνατόν να μην έχει αντίκτυπο και στους αγώνες. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και η κορυφαία έκφραση του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Φόρμουλα 1, θα πρέπει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Με στόχο έως την αρχή της επόμενης δεκαετίας να έχει πετύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν τα υβριδικά συστήματα πρόωσης των μονοθεσίων με τον V6 των 1.600 κυβικών, ενώ την επόμενη σαιζόν θα έχουμε ακόμα μια αλλαγή: τη χρήση βιο- καυσίμου σε ποσοστό 10%, που είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το 5,75% που ισχύει μέχρι τώρα.
Για τη μετάβαση αυτή, που είναι πιο σημαντική σε σχέση με όσα αφήνουν να εννοηθεί οι αριθμοί, οι προμηθευτές κινητήρων της Φόρμουλα 1, δηλαδή οι Ferrari, Mercedes, Renault και Honda -η Red Bull μάλλον θα τους κρατήσει και του χρόνου, παρά την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας- έχουν ήδη εφοδιαστεί με τα νέου τύπου καύσιμα. Και αυτό προκειμένου να μπορούν να κάνουν τις δοκιμές τους και να προχωρήσουν στη «χαρτογράφηση» των κινητήριων συνόλων τους.
Σε δεύτερη φάση θα προμηθεύονται οι ίδιες το καύσιμο που θα χρησιμοποιούν, ενώ ο προγραμματισμός προβλέπει μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας τα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται στη Φόρμουλα 1 να είναι πλήρως συνθετικά.
Η πρόθεση της παγκόσμιας ομοσπονδίας (FIA) πάντως, όπως δήλωσε ο πρόεδρός της Jean Todt, είναι με βιοκαύσιμα να κινούνται και τα αγωνιστικά και άλλων πρωταθλημάτων, όπως αυτό των φορτηγών. Από την άλλη δεν υπάρχει καμία αναφορά για το WRC.