Τέμπη: Ερωτήματα για την τοποθέτηση του άπειρου σταθμάρχη στο σταθμό της Λάρισας
59 ετών, οικογενειάρχης, πατέρας δύο παιδιών. Ο μόλις λίγων ημερών σταθμάρχης της Λάρισας είναι ο άνθρωπος που βρισκόταν στο κρίσιμο πόστο την ώρα της σιδηροδρομικής τραγωδίας και έχει παραδεχθεί τα λάθη του. Κατηγορούμενος πλέον για ένα κακούργημα και δύο πλημμελήματα θα λογοδοτήσει στις δικαστικές αρχές.
Από αχθοφόρος, σταθμάρχης
Τα ερωτήματα ωστόσο για το πώς ο συγκεκριμένος άνθρωπος βρέθηκε σε αυτή την κρίσιμη θέση και μόλις την πέμπτη ημέρα της υπηρεσίας του συνέβη αυτή η τραγωδία, είναι πολλά και βασανιστικά.
Ο 59χρονος είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ, σε άλλο πόστο σε ηλικία 25 ετών.
Συγκεκριμένα:
-Στις 6 Φεβρουαρίου 1989 προσελήφθη στον ΟΣΕ, στη διακίνηση εμπορευμάτων.
-Στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη σε άλλο φορέα του Δημοσίου.
-Στις 13 Απριλίου 2022, ζήτησε και πάλι μετάταξη για μία εκ των 18 θέσεων σταθμάρχη.
Παρά το γεγονός πως για την πρόσληψη στη θέση του σταθμάρχη υπάρχει ηλικιακό όριο, αυτό των 42 ετών, οι προϋποθέσεις αυτές δεν ισχύουν στην περίπτωση της μετάταξης. Εντός του περασμένου Ιανουαρίου ο 59χρονος πήρε και την πιστοποίηση και τις τελευταίες πέντε ημέρες πριν το δυστύχημα βρισκόταν στο σταθμό της Λάρισας. Σταθμάρχης πέντε ημερών, χωρίς κανέναν έμπειρο δίπλα του.
«Ήταν μόνος του εκεί (σ.σ. ο σταθμάρχης) δε γνωρίζω εάν είχε τις τεχνικές γνώσεις, το know how και όλα τα υπόλοιπα ούτως ώστε ο άνθρωπος αυτός να μπορέσει να διεκπεραιώσει τα καθήκοντα του. Έπρεπε κατά την γνώμη μου να υπάρχει και δεύτερος άνθρωπος ο οποίος να τον καθοδηγεί με μεγαλύτερη πείρα», δήλωσε ο Αναστάσιος Δέδες, μηχανολόγος και δικαστικός πραγματογνώμονας.
Ο 59χρονος ανέλαβε να διαχειρίζεται καθημερινά χιλιάδες ζωές έχοντας ολοκληρώσει θεωρητικό πρόγραμμα 712 ωρών, είχε παρακολουθήσει πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης ενώ η πρακτική του άσκηση άρχισε τον περασμένο Οκτώβριο και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2023.
«Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους σταθμάρχες. Να ρωτήσετε τη διοίκηση του ΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία και όλους ποιες είναι οι εσωτερικές διαδικασίες της κάθε εταιρείας για το πώς ελέγχει το προσωπικό της. Εμείς ως συνδικάτο όχι μόνο θέλουμε να μας ελέγχουνε, απαιτούμε», δήλωσε ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ.
Αίσθηση ωστόσο προκαλεί και η καταγγελία δικηγόρου πολυτραυματία, ο οποίος λέει στο MEGA πως ακούγονταν οχλαγωγίες και μουσικές από τον σταθμό της Λάρισας την ημέρα του δυστυχήματος και την προηγούμενη.
«Δεχθήκαμε χθες το βράδυ μία η ώρα τη νύχτα ένα τηλέφωνο, από κάποιο που ασχολείται χρόνια με τον σιδηρόδρομο και μου λέει ότι εκείνο το βράδυ του μεγάλου τροχαίου όπως και τις προηγούμενες ημέρες της Καθαράς Δευτέρας ακούγονταν οχλαγωγίες και μουσικές από το σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας», ανέφερε ο Γιώργος Μπαρτζώκης, δικηγόρος πολυτραυματία.
Απολογείται για την τραγωδία
Ο 59χρονος οδηγείται εκ νέου αύριο στα δικαστήρια της Λάρισας προκειμένου να απολογηθεί και να δώσει τις δικές του απαντήσεις για τη σιδηροδρομική τραγωδία. Φίλοι και γείτονες του είναι σοκαρισμένοι από την τραγωδία.
Ο κατηγορούμενος φέρεται να αποδέχεται, σύμφωνα με το δικηγόρο του, το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί για τη σιδηροδρομική τραγωδία. Το σίγουρο είναι ότι εκτός από τα όποια λάθη του σταθμάρχη, οι διαχρονικές εγκληματικές αμέλειες και παραλείψεις οδήγησαν στο πλέον πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα μας.