Τέμπη: Έτσι θα λειτουργούν τα τρένα – Οι εξαγγελίες Γεραπετρίτη
Μείωση του μεταφορικού έργου
Η έρευνα θα πάει μέχρι τέλους δεσμεύτηκε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών απαντώντας στο βασανιστικό «γιατί» της ανείπωτης τραγωδίας των Τεμπών.
«Το γιατί θα το αξιολογήσει η ποινική δικαιοσύνη. Δεν πρόκειται να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο λάθος, θα ψάξουμε το ζήτημα μέχρι εσχάτων».
Ο κ. Γεραπτερίτης μετά την αυτοψία που πραγματοποίησε στη Λάρισα, τόσο στο σημείο της σύγκρουσης όσο και στον σταθμό, προανάγγειλε την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής με δύο σταθμάρχες στη βάρδια, αλλά και τη μείωση του μεταφορικού έργου.
Μετά και τις καταγγελίες των μηχανοδηγών και εργαζομένων του ΟΣΕ, δεσμεύτηκε για την επαναλειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας που μέχρι το 2020 λειτουργούσε στα κεντρικά του Οργανισμού ως δευτεροβάθμιος έλεγχος της κίνησης των τρένων πάνω στο δίκτυο.
«Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε δικλείδες ασφαλείας».
Ο υπουργός σημείωσε εμφατικά ότι δεν αποκόμισε εικόνα διάλυσης των σιδηροδρόμων και ανακοίνωσε ότι δρομολογούνται ήδη αλλαγές στο οργανόγραμμα του ΟΣΕ, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και επιπλέον χρηματοδότηση πέραν του προϋπολογισμού του κράτους.
Μέχρι σήμερα είπε ο υπουργός Επικρατείας, έχουν γίνει 207 προσλήψεις στον ΟΣΕ.
«Θέλετε να σας πως ακριβώς πόσες προσλήψεις έγινα το 2015 – 2019. Θέλετε να το ακούσετε; Να το ακούσετε λοιπόν. Έγιναν 14 προσλήψεις εκ των οποίων 13 σταθμάρχες. Εμένα δε με ενδιαφέρει ο συμψηφισμός.
«Ποιος λέει την αλήθεια; Ο Υπουργός, ή τα επίσημα στοιχεία που δείχνουν ότι επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 ο ΟΣΕ είχε 1.122 εργαζόμενους, καθώς και επιπλέον 224 εργαζόμενους με ατομικές συμβάσεις από ΑΣΕΠ για καθαρισμό και φύλαξη, ενώ το 2022 οι εργαζόμενοι είναι λιγότεροι από 750;», λέει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο κ. Γεραπετρίτης διευκρίνισε ότι η επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων δεν έχει την τεχνογνωσία να διερευνήσει τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, κάτι που θα γίνει με την επίσπευση της συγκρότησης της αντίστοιχης επιτροπής διερεύνησης σιδηροδρομικών δυστυχημάτων όπως προβλέπει ο νόμος.
Έρχονται νέες ποινικές διώξεις
Μετά την ποινική δίωξη στον σταθμάρχη, δεν αποκλείεται τις επόμενες ώρες να ασκηθούν διώξεις κατά του προϊσταμένου κυκλοφορίας του ΟΣΕ, του δεύτερου σταθμάρχη Λάρισας που η βάρδιά του τελείωνε στις 23.00 τη μοιραία νύχτα και του επιθεωρητή που τοποθέτησε στον κομβικό σταθμό τον άπειρο σταθμάρχη.