Τέμπη: Η συνομιλία ντοκουμέντο λίγα λεπτά πριν το δυστύχημα


Από το ντοκουμέντο είναι ξεκάθαρο ότι στο πολύνεκρο δυστύχημα οδηγηθήκαμε τόσο εξαιτίας της απειρίας του σταθμάρχη, όσο και εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων αλλά και εγκληματικών ελλείψεων.

Ώρα 22:48, 28/02/2023

Προϊστάμενος προαστιακού: Λάρισα, ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία;

Προϊστάμενος: Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία; Για να ενημερώσω την υπηρεσία μου.

Σταθμάρχης Λάρισας: Πάμε κανονικά στην γραμμή Μόρτα.

32 λεπτά πριν την τραγωδία. Ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φαίνεται ξεκάθαρα ότι βρίσκεται σε πίεση. Δεν μπορεί άμεσα να απαντήσει στις επίμονες ερωτήσεις του μηχανοδηγού του προαστιακού που φτάνει στη Λάρισα.

Το βίντεο ντοκουμέντο του MEGA μέσα από το τρένο, αποκαλύπτει την πλήρη σύγχυση, τα λάθη αλλά και τις αγωνιώδεις απαντήσεις του 59χρονου σταθμάρχη για τις κινήσεις του και το επίμαχο κλειδί 118.

Προϊστάμενος: Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον προϊστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας; Τον λόγο;

Σταθμάρχης Λάρισας Φλασάρησε ένα κλειδί.

Ο προαστιακός 2597 ευτυχώς κινείται με χαμηλή ταχύτητα. Αρχικά, στο κλειδί 118, ο σταθμάρχης σωστά οδηγεί από την κάθοδο τον προαστιακό στις γραμμές ανόδου. Αμέσως μετά κατευθύνεται προς το κλειδί 117 για να οδηγήσει τον προαστιακό προς τη Μόρτα όπου ήταν το τέλος του ταξιδιού.

Προϊστάμενος: Ελευθερώσαμε να κάνω μπροστά;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι βάλε μπροστά στην γραμμή Μόρτας.

Προϊστάμενος: Σιγά να μην σου απαντήσει όσο και να ρωτάς.

Οδηγός: Θα απαντήσει, θα απαντήσει.

Προϊστάμενος: Τέλεια να το γράψουμε.

Προϊστάμενος: …  κλείσε σε περνάμε.

Οδηγός: Καλώς, καλώς.

«Ενώ έπρεπε τον προαστιακό να τον στείλει στην 3η γραμμή τον έστειλε στην 6, στη, γραμμή προς Βόλο και το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός, έκανε πίσω και τοποθετήθηκε το κλειδί στη θέση του».

Όταν έφτασε στο κλειδί 116, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε ότι ήταν ανάποδα και ότι ο προαστιακός θα εκτροχιαζόταν. Την τελευταία στιγμή μάλιστα ο μηχανοδηγός απέτρεψε τον εκτροχιασμό.

«Αυτός ήταν σε σύγχυση ο άνθρωπος, ήταν στον σταθμό, έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν με την απειρία του. Είχε τύχει και το άλλο το συμβάν νωρίτερα και είχε πελαγώσει. Ό,τι και να έβλεπε εκείνη την στιγμή στον πίνακα, νόμιζε ότι καλώς το έχει κάνει. Δε λειτουργούσε το μυαλό του».

«Φλασάρησε το κλειδί»

Στο βίντεο ντοκουμέντο του MEGA φαίνεται ξεκάθαρα η αδυναμία του μοιραίου σταθμάρχη να δώσει με σαφήνεια απαντήσεις στα ερωτήματα του μηχανοδηγού του προαστιακού. Μάλιστα ο μηχανοδηγός μιλώντας στη δική τους γλώσσα, κάνει αναφορά για πρόβλημα στα κλειδί.

Σταθμάρχης Λάρισας: Φλασάρησε ένα κλειδί.

Οδηγός: Ωραία σε ευχαριστώ πολύ.

Προϊστάμενος: Σιγά μην πει ότι ήταν κόντρα.

«Το φλασάρει ο πίνακας σημαίνει ότι έχει φλασάρει το κλειδί, δεν ξέρεις πού είναι. Αυτός δεν ήξερε να χαράξει δρομολόγιο».

Η απάντηση Γεραπετρίτη στο ντοκουμέντο

Ο κ Γεραπετρίτης, αν και δήλωσε άγνοια για το αποκλειστικό ντοκουμέντο του MEGA, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, επέμεινε ότι ο πίνακας ελέγχου του σταθμού της Λάρισας  λειτουργούσε κανονικά.

«Το τοπικό σύστημα ελέγχου της τηλεδιοίκησης είναι σαφές, χαράσσει αυτόματη διαδρομή. Ανά πάσα στιγμή βλέπει την κίνηση του τρένου. Ακόμη και μετά την στροφή, στη λάθος γραμμή, αυτό αποτυπωνόταν. Υπάρχει και το ζήτημα της στροφής του  κλειδιού στη λάθος γραμμή. Ο πίνακας καθαυτός λειτουργούσε απολύτως».

«Ποιος λέει την αλήθεια; Ο υπουργός ή τα ηχητικά και βιντεοσκοπημένα ντοκουμέντα που εμφανίζουν και το προηγούμενο από το μοιραίο τρένο να τίθεται και αυτό σε λάθος γραμμή και τον σταθμάρχη να λέει ότι ‘φλάσαρε το κλειδί’, δηλαδή ότι αναβοσβήνει η ένδειξη στον πίνακα ελέγχου λίγα λεπτά πριν το δυστύχημα, άρα ο πίνακας είχε πρόβλημα;», λέει ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Ο κ. Γεραπετρίτης βιάστηκε να βγάλει τα δικά του πορίσματα για τις αιτίες της τραγωδίας στα Τέμπη. Θα ήταν φρονιμότερο, αν πραγματικά το εννοεί, να περιμένει τα αποτελέσματα της έρευνας των εμπειρογνωμόνων και της Δικαιοσύνης», αναφέρει το ΠΑΣΟΚ.

Τα αλλεπάλληλα λάθη ενός άπειρου και απελπισμένου σταθμάρχη ήρθαν να προστεθούν στα διαχρονικά προβλήματα και στην πλήρη εγκατάλειψη των όποιων συστημάτων ασφαλείας στον πολύπαθο ΟΣΕ.



Πηγή