Τέμπη: Ο σταθμάρχης έχει την ευθύνη για την τραγωδία λέει η Hellenic Train


Μία τραγωδία που συγκλόνισε ολόκληρη την χώρα. 57 νέα παιδιά που δεν πρόλαβαν να ζήσουν τη ζωή τους, 180 τραυματίες στο σώμα με πληγές στην ψυχή που δεν θα επουλωθούν ποτέ.

Και για όλα αυτά ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train αποτινάζοντας κάθε ευθύνη από την εταιρεία του, υπέδειξε έναν και μοναδικό υπαίτιο στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής.

Χάρης Μαμουλάκης: Έχει ευθύνη η Hellenic Train για τα Τέμπη;
Maurizio Capotorto, CEO της Hellenic Train: Όχι.
Χάρης Μαμουλάκης: Ποιος ευθύνεται;
Maurizio Capotorto, CEO της Hellenic Train: Ο σταθμάρχης.

Μιλενα Αποστολάκη: Επικοινωνεί ο σταθμάρχης με τους Νέους Πόρους;
Maurizio Capotorto: Δεν γνωρίζω.
Μιλενα Αποστολάκη: Aν δεν ξερετε, πως κοιμάστε τα βράδια;
Maurizio Capotorto: Υπήρχε προβλημα στην επικοινωνια στη σήραγγα στα Τεμπη. Σε σημεια επεφτε, σε διαφορα σημεια, αποδεκτο αυτό.

«Και μετά το χάος…»

«Ξέρετε τι είναι να παρακαλάς να έχεις το παιδί σου τραυματισμένο από το να το έχεις νεκρό; Κανένας σας να μην το ζήσει ποτέ αυτό».

Η ομιλία της Μαρίας Καρυστιανού, μητέρα της 20χρονης Μάρθης, που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη, ήταν η δυνατή κραυγή κατά τη διάρκεια της εξεταστικής. Ήταν η κραυγή των γονιών που ζητούν δικαίωση για τα παιδιά τους.

«Να περιμένουμε για την ταυτοποίηση μετά και μετά το χάος… Το χάος…».

Την συγκινητική της ομιλία της κυρίας Μαρίας Καρυστιανού παρακολούθησε όπως υποστήριξε και ο διευθύνον σύμβουλος της HELLENIC TRAIN.

Ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο ερωτήθηκε και για το European Train Control System, το γνωστό ΕΤCS. «Δεν λειτουργούσε και εξακολουθεί να μην λειτουργεί το ETCS», είπε.

Σύμφωνα με το πόρισμα, αν το σύστημα τηλεδιοίκησης και το ETCS είχαν εγκατασταθεί η μοιραία σύγκρουση δεν θα είχε συμβεί.

Με το σύστημα ETCS που είναι ένα σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών, οι πληροφορίες μεταδίδονται από το σύστημα εδάφους προς το τρένο, όπου ένας υπολογιστής τις χρησιμοποιεί για να υπολογίσει τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια επιβραδύνει αυτόματα το τρένο.

Εάν λειτουργούσε θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το δυστύχημα. Η εγκατάστασή του συζητείται από το 2004, ωστόσο εκείνη τη μοιραία νύχτα το τρένο πήγαινε στα τυφλά.



Πηγή