Τέμπη: «Συγγνώμη» ζήτησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ – Θα επέβαινε και ο ίδιος στο μοιραίο τρένο
Σε μια έντονα φορτισμένη κατάθεση ο στην εξεταστική επιτροπή που διερευνά τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης ζήτησε συγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων, ενώ δήλωσε πως και ο ίδιος είχε κλείσει εισιτήριο για τη μοιραία αμαξοστοιχία στην οποία έχασαν τη ζωή τους σε 57 άνθρωποι.
«Εκείνο το βράδυ είχα εισιτήριο να είμαι στην 62. Άρα υπήρχαν πιθανότητες να μη με είχατε μπροστά σας αυτή τη στιγμή. Σε ηλικία 9 ετών εγώ γλίτωσα από σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι. Όσοι ήταν, 40 άτομα, σκοτωθήκανε. Είχα βάλει στόχο και ορκίστηκα στη ζωή μου να μην επιτρέψω να ξαναγίνει τέτοιο πράγμα και δυστυχώς έγινε».
Ο Δημήτρης Μαρκόπουλος, βουλευτής ΝΔ είπε: «Και έχετε τόσο δυνατές προσωπικές εμπειρίες και επειδή θα ήσασταν στην αμαξοστοιχία έχετε και ένα χρέος παραπάνω ως προς του ανθρώπου που πέθαναν».
Με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ να λέει: «Το χρέος είναι αυτονόητο. Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα».
Ο μάρτυρας επέρριψε ευθύνες τόσο στον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς:
«Προσωπικά ο ίδιος να ζητήσω συγνώμη από αυτούς τους ανθρώπους που χάσανε αγαπημένα πρόσωπα στο δυστύχημα αυτό. Μέσα σε 5 λεπτά 9 κανόνες παραβιάστηκαν. Είναι δεδομένο ότι ο σταθμάρχης έχει κάνει τα λάθη του. 44 χρόνια δουλεύω στα τρένα, τέτοιες συμπτώσεις που γίναν εκείνο το βράδυ δεν τις έχω ξαναδεί στη ζωή μου».
Ο Βασίλης Κόκαλης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρώτησε: «Είπατε ότι εκείνο το βράδυ ήταν συμπτώσεις, σας ρωτώ. Η έλλειψη τηλεδιοίκησης για 3 χρόνια ήταν σύμπτωση;».
«Δεν αναφερόμουν στην τηλεδιοίκηση και προφανώς δεν ήταν σύμπτωση. Η τηλεδιοίκηση βλέπει ένα πολύ μεγάλο εκτεταμένο μήκος σιδηροδρομικού δικτύου ενώ ο σταθμός της Λάρισας επέβλεπε 4χλμ πριν από τη Λάρισα και άρα περίπου 4 χλμ βόρεια», απάντησε ο κ. Τερεζάκης.
Ο κ. Τερεζάκης δεν έκρυψε μάλιστα ότι ο ΟΣΕ είχε ανησυχίες για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους.
Όταν η Μιλένα Αποστολάκη, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ ρώτησε: «Ανησυχίες δεν είχατε από την εμπειρία που έχετε από το σιδηρόδρομο και σε άλλες χώρες;». Ο κ. Τερεζάκης απάντησε «ανησυχίες είχαμε και είχαμε σε συγκεκριμένα σημεία του δικτύου».
Οι εργασίες της επιτροπής συνεχίζονται την Παρασκευή.