Τέμπη: Το χρονικό της μεγαλύτερης τραγωδίας στην ελληνική ιστορία
Ο θρήνος έγινε πόνος, ο πόνος έγινε οργή. Η οργή αγώνας, ένας αγώνας για την δικαίωση 57 ψυχών και δεκάδες αναπάντητα γιατί, που ένα χρόνο μετά κανείς δεν τους έχει δώσει απαντήσεις.
Το ρολόι έδειχνε 23 και 22 στις 28 Φεβρουαρίου 2023 ο χρόνος στην κοιλάδα των Τεμπών πάγωσε για πάντα.
Για όλες εκείνες τις οικογένειες που μέσα στο φλεγόμενο τρένο έχασαν ένα κομμάτι από τη ζωή τους. Μια σάρκα από την σάρκα τους αλλά και για όλους εκείνους που τραυματίστηκαν αλλά επέζησαν. Οι πληγές της ψυχής τους όμως θα μείνουν πάντα ανοικτές.
Η επιβατική αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 62 συγκρούεται μετωπικά με την εμπορική. Κόλαση επί γης, άνθρωποι σε πανικό, βαγόνια τυλιγμένα στις φλόγες. Οι περισσότεροι επιβάτες φοιτητές που δεν επέστρεψαν ποτέ στα σπίτια τους.
Για 18 χιλιόμετρα και 12 λεπτά τα 2 τρένα κινούνται στην ίδια γραμμή με την επιβατική αμαξοστοιχία να έχει αναπτύξει 166 χιλιόμετρα την ώρα και την εμπορική να κινείται με 120 χιλιόμετρα την ώρα, οι μηχανοδηγοί δεν προλαβαίνουν να αντιδράσουν.
Τα δάκρυα των συγγενών των θυμάτων δεν έχουν στεγνώσει. Στα αυτιά τους ηχούν τα ουρλιαχτά των παιδιών τους, των μανάδων τους, των πατεράδων τους. Ζητούν δικαίωση θα έρθει;
57 οικογένειες πήραν τους δικούς τους ανθρώπους σε κλειστά φέρετρα. Δεν τους έδωσαν το δικαίωμα ούτε να τους νεκροφιλήσουν.
57 ψυχές ζητούν δικαίωση
Ένα χρόνο μετά ο άπειρος σταθμάρχης και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ βρίσκονται προφυλακιστέοι αλλά υπάρχουν κατηγορούμενοι που ακόμη δεν έχουν καν καταθέσει.
«Δεν με ενδιαφέρει εμένα η επάρκεια ενός υπαλλήλου. Μπορεί κακώς να ήταν εκεί σαφώς κακώς ήταν μόνος του. αλλά τι σημαίνει αυτό; Εάν εκείνη την ώρα πάθαινε ανακοπή και δε μπορούσε να κάνει τη δουλειά του. δε μπορείς το 2023 στην Ευρώπη που όλα είναι αυτοματοποιημένα εγώ να λέω ότι φταίει ο σταθμάρχης γιατί το ακούσαμε από πολιτικό αυτό που είπε ότι δεν πάτησε το κουμπί», δήλωσε η κα Καρυστιανού.
Τριάντα τρεις κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατά περίπτωση το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών. Η λίστα των κατηγορουμένων περιλαμβάνει στελέχη των σιδηροδρομικών εταιρειών και διοικητικούς υπαλλήλους του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Κάποιοι από αυτούς έχουν λάβει προθεσμία για να απολογηθούν έως τις 7 Μαρτίου…του 2024.
Το περιβόητο κτίριο της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα δεν λειτουργούσε από το 2019. Στο εσωτερικό υπήρχαν εικόνες εγκατάλειψης και απόλυτης διάλυσης. Εάν λειτουργούσε τα συστήματα ασφαλείας θα ενεργοποιούνταν και θα προειδοποιούσαν ότι ένα τρένο κινείται σε αντίθετη τροχιά. Ένα κτίριο φάντασμα όμως μετέτρεψε τα τρένα σε τυφλά.
Πόρισμα – καταπέλτης
Το πόρισμα των ειδικών πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων…. καταδεικνύει το μέγεθος των λαθών και των παραλείψεων
Στις 3 Μαρτίου ολοκληρώνεται η έρευνα για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των θυμάτων. Την ίδια μέρα μπουλντόζες και γερανοί επιχειρούν στο σημείο της τραγωδίας.
Μία μέρα αργότερα στις 4 Μαρτίου φορτηγά απομακρύνουν χώματα και μπάζα.
Στις 6 Μαρτίου ειδικά μηχανήματα μπαζώνουν το σημείο σκεπάζοντας για πάντα σύμφωνα με το πόρισμα κρίσιμα στοιχεία που θα βοηθούσαν στην έρευνα.
Κανείς μέχρι και σήμερα δεν έχει εξηγήσει στους συγγενείς των θυμάτων ποια ήταν η καύσιμη ύλη που προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη αμέσως μετά τη μετωπική σύγκρουση των 2 τρένων. Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία; Στα συντρίμμια οι εμπειρογνώμονες εντόπισαν ξυλόλιο το οποίο δε μπορούν να δικαιολογήσουν.
Ένα χρόνο μετά, με τρία πορίσματα και μία ανακριτική έρευνα σε εξέλιξη οι πληγές ματώνουν ακόμα…