Τι ψωνίσαμε από τα Online σούπερ μάρκετ το 2022
Άνοδο 5% στην αξία των πωλήσων κατέγραψε το 2022 ο κλάδος των Οnline σούπερ μαρκετ σε σχέση με το 2021.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group η συνολική αξία των αγορών από τα Online Super Market άγγιξε τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες δηλαδή: Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.
Οι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία online αγορών ήταν:
- +20% σε προϊόντα για κατοικίδια
- +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
- +7% σε προϊόντα αρτοποιίας,
- +6% σε ποτά και αναψυκτικά,
- +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
- +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά,
- +3% σε φρέσκα τρόφιμα
- +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων.
Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την τάση των καταναλωτών για μικρότερες αλλά και συχνότερες παραγγελίες από το online κανάλι. Ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται κατά +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.
Με εκπτώσεις 35% τα προϊόντα
Με βάση τη μελέτη της Convert Group, τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Συγκεκριμένα οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 είχαν ανέλθει στο 39%.
Το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online σούπερ μάρκετ, δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους, σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).
Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Τέλος η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.