Το «Beginning» είναι το πρώτο sold out της φετινής σεζόν και η Θάλεια Ματίκα μάς εξηγεί το γιατί


Ακόμα δεν άρχισε η νέα θεατρική σεζόν και σε ένα στενάκι στο Γκάζι οι ουρές ήδη ξεκίνησαν. Στο θέατρο 104 της Ευμολπιδών ανεβαίνει το Beginning, ένα έργο που υμνήθηκε στο Λονδίνο και έχει τιμηθεί με 5 αστέρια από τους κριτικούς διεθνώς.

Γνώριμες καταστάσεις επί σκηνής, δύο νέοι, κεφάτοι, νευρωτικοί, επίκαιροι, Θάλεια Ματίκα και Γιάννης Δρακόπουλος μαζι, μία παράσταση σε σκηνοθεσία Τάσου Ιορδανίδη.

«Η υποδοχή και από το ελληνικό κοινό κατά τη διάρκεια της παράστασης  είναι τέτοια που με κάνει να σκέφτομαι ότι η γραφή του του συγγραφέα χτυπάει ακριβώς στο κέντρο της καρδιάς του κοινού» αναφέρει μιλώντας στο iefimerida.gr η Θάλεια Ματίκα.

Ο βρετανικός τύπος μιλά για «Το απόλυτο must της σεζόν»

«Είναι μία παράσταση με περγαμηνές. Η πορεία του έργου στα θέατρα της Μεγάλης Βρετανίας υπήρξε σαρωτική. Συνεχή sold-out και ολοκληρωτική αποδοχή από τη μεριά των κριτικών που την αξιολόγησαν με τέσσερα και πέντε αστέρια. Κάθε ιστορία ξεκινάει από κάπου… κάπως, κάποτε…
Είναι ξημερώματα και ενώ όλοι  οι υπόλοιποι έχουν φύγει ο Ντάνι έχει ξεμείνει στο πάρτι της Λόρα για την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2018 στο διαμέρισμά της το οποίο βρίσκεται σε κακό χάλι. Το ίδιο και αυτοί…θα πιουν ένα τελευταίο ποτό; Ο Ντάνι και η Λόρα είναι κάποιοι από μας. Είναι οι  γείτονες της διπλανής πόρτας που μας καλούν να σκεφτούμε αν πιστεύουμε στα νέα ξεκινήματα. Ένα έργο που προσκαλεί το κοινό να το αγαπήσει γιατί θα του φτιάξει τη διάθεση και θα του ανοίξει δρόμους επαναπροσδιορισμού. Οι παραστάσεις ξεκίνησαν στις 14 Σεπτεμβρίου. Έχω μία πεποίθηση ότι υπάρχουν, αυτό που λέμε, καλότυχα έργα και έχω την αίσθηση ότι το Beginning είναι ένα από αυτά. Το λέω αυτό γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα να είμαστε sold-out από την πρώτη εβδομάδα και να έχω την ενημέρωση ότι αυτό ισχύει και για τις επόμενες».

Ο Τάσος Ιορδανίδης πέρα από σύζυγος μου είναι ένας καλλιτέχνης που εκτιμώ, σέβομαι και θαυμάζω

Θα μας συστήσετε τον συγγραφέα των επιτυχιών, όπως τον χαρακτηρίζουν, τον David Eldridge;
Θεωρείται ένας θεατρικός μίδας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα έργα του αποτελούν πάντα καλλιτεχνικές-εμπορικές επιτυχίες, ενώ διδάσκονται σε όλες τις δραματικές σχολές της Βρετανίας.
Το Beginning, ξεκίνησε τη διαδρομή του στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας και μετέπειτα συνέχισε την ξέφρενη πορεία του στο βρετανικό θεατρικό box-office και στο West-end. Στην Ελλάδα τον γνωρίσαμε, αν δεν κάνω λάθος, με το Festen.

Εργο σε σκηνοθεσία του Τάσου Ιορδανίδη; Μετά και τις συνεργασίες σας στο Ανεσις, πώς είναι να δουλεύετε μαζί με τον σύζυγό σας;
Αισθάνομαι ασφάλεια γιατί είναι τελειομανής, εμμονικός και πέρα από σύζυγος μου είναι ένας καλλιτέχνης που εκτιμώ, σέβομαι και θαυμάζω.

Ενα έργο για τις σχέσεις, συναισθηματικές και ερωτικές; Είναι στόχος να δώσει απαντήσεις ή ερεθίσματα για συζήτηση;
Όλες οι θεατρικές παραστάσεις οφείλουν να προσφέρουν τροφή για σκέψη και να δημιουργούν ερεθίσματα. Το Beginning είναι μια αφορμή για μία εσωτερική προσωπική ανασκόπηση της μέχρι τώρα πορείας ζωής του καθενός. Θα μπορούσε να αποτελέσει εφαλτήριο προσεγγίσεων διαφορετικής υφής. Υπό το πρίσμα μίας ψυχαγωγίας που είναι ικανή να προκαλέσει συναισθήματα, χαμόγελα και αισιοδοξία.

Ποια φράση του έργου κρατάτε;
«’Είμαστε εντάξει άνθρωποι εσύ κι εγώ, ετσι δεν είναι;»

Κάθε αρχή και δύσκολη, λέει ο λαός. Για εσάς πώς είναι κάθε φορά το θεατρικό ξεκίνημα της σεζόν;
Γεμάτο άγχος, ανασφάλεια, φόβο, προσμονή, χαρά και δημιουργικότητα.

«Beggining» το έργο και ποια η σχέση σας με τα νέα ξεκινήματα στη ζωή κ. Ματίκα. Τολμάτε αλλαγές;
Πάντα πίστευα ότι προτιμώ την πεπετημένη αλλά τελικά κοιτάζοντας πίσω, αισθάνομαι μία κρυφή περηφάνια γιατί έχω κάνει προσωπικές επαναστάσεις. Άλλοτε μικρές και άλλοτε μεγάλες. Κακά τα ψέμματα, μία καλλιτεχνική διαδρομή ξεφεύγει a priori από τα στεγανά.

Υπάρχει κάποιο γούρι που παίρνετε στο καμαρίνι;
Δεν πιστεύω καθόλου σε αυτά σε αντίθεση με τον Τάσο. Είναι ένας από τους τσακωμούς μας.

Ελεύθεροι ή δεσμευμένοι δεν πρέπει να χάσουν την παράσταση;
Μη με παρεξηγήσετε… κανείς. Γιατί πρόκειται για ένα πολύ ωραίο έργο και… γιατί ο κύριος Δρακόπουλος δίνει έναν εξαιρετικό «Ντάνι’» που όλοι και όλες θα ήθελαν να έχουν στο φιλικό τους περίγυρο.

BEGINNING του Ντέϊβιντ Έλντριτζ

Μετάφραση-Σκηνοθεσία : Τάσος Ιορδανίδης
Σκηνικά: Μανώλης Φραγκάκης
Κοστούμια: Παναγιώτα Παρασκευοπούλου
Μουσική: Κωστής Ξενόπουλος
Μουσική επιμέλεια : Κωστής Ξενόπουλος-Τάσος Ιορδανίδης
Φωτισμοί: Μπάμπης Αρώνης
Φωτογραφίες: Μελίνα Δόσιου

Παραστάσεις: Παρασκευή: 21.00, Σάββατο: 21.00, Κυριακή: 20.30
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 80 λεπτά
Θέατρο 104. Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα (μετρό Κεραμεικός) – Τηλ : 210 3455020



Πηγή