«Το δέρμα δεν ξεχνά. Ούτε κι εγώ! Κλείνω τώρα ραντεβού για να εξεταστώ»
Εκστρατεία ενημέρωσης και αφύπνισης για τον καρκίνο στο δέρμα πραγματοποιεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η εταιρεία Bristol-Myers Squibb, υπό την αιγίδα της Εταιρείας Ογκολόγων-Παθολόγων Ελλάδος (ΕΟΠΕ) και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ).
Εκστρατεία ενημέρωσης και αφύπνισης για τον καρκίνο στο δέρμα πραγματοποιεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η εταιρεία Bristol-Myers Squibb. Η εκστρατεία τελεί υπό την αιγίδα της Εταιρείας Ογκολόγων-Παθολόγων Ελλάδος (ΕΟΠΕ) και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ).
Η εκστρατεία έχει ως κεντρικό μήνυμα «Το δέρμα δεν ξεχνά. Ούτε κι εγώ! Κλείνω τώρα ραντεβιού για να εξεταστώ». Στόχος της είναι να παροτρυνθεί το κοινό να απευθυνθεί σε δερματολόγο ιατρό, για προληπτικό έλεγχο του δέρματός του.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων καρκίνου στο δέρμα. Αυτό ισχύει ιδιαιτέρως για χώρες με υψηλά επίπεδα ηλιακής ακτινοβολίας, όπως η Ελλάδα.
Ο καρκίνος στο δέρμα μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία. Είναι, όμως, συχνότερος σε άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών. Ωστόσο, τα τελευταία 20 χρόνια, παρατηρείται ανησυχητική αύξηση της εμφάνισής του και σε νεότερες ηλικίες.
Η πρόληψη, η έγκαιρη διάγνωση και η θεραπεία, όμως, είναι σωτήριες. Επομένως, πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία και η συμπεριφορά του κοινού όσον αφορά την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία και την προληπτική εξέταση του δέρματος.
Ειδική ιστοσελίδα
Βασικό «όχημα» ενημέρωσης και αφύπνισης του κοινού αποτελεί η ιστοσελίδα www.todermadenxehna.gr. Σε αυτήν, οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν γιατί «το δέρμα δεν ξεχνά», δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της έκθεσης στον ήλιο λειτουργούν αθροιστικά και κάθε χρόνος έκθεσης μέχρι τα 18 έτη, αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος στο μέλλον.
Επίσης, καλούνται να επιλέξουν συμβολικά μια ημερομηνία μέσα από το ημερολόγιο της εκστρατείας, κάνοντας έτσι πράξη το μήνυμα «Κλείνω τώρα ραντεβού για να εξεταστώ». Παράλληλα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τη δέσμευσή τους να κλείσουν ραντεβού με τους φίλους τους μέσω του λογαριασμού τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παροτρύνοντας έτσι και άλλους να δεσμευθούν για μια προληπτική εξέταση.
Αρωγοί και πρεσβευτές της τόσο σημαντικής αυτής εκστρατείας είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής, παραολυμπιονίκης στίβου και κάτοχος παγκοσμίου ρεκόρ, Μιχάλης Σεΐτης, η ηθοποιός, σκηνοθέτης και παρουσιάστρια Σμαράγδα Καρύδη και ο πρωταθλητής κολύμβησης και κάτοχος του ρεκόρ Ευρώπης, Γιάννης Δρυμωνάκος.