To Hyundai Kona Electric στην Ελλάδα

Το Hyundai Kona Electric, το ηλεκτρικό compact SUV της μάρκας δίνει το παρόν στην Ελληνική αγορά με όμορφο σχεδιασμό, προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και μεγάλη γκάμα καινοτόμων τεχνολογιών. Αποτελεί την τελευταία προσθήκη στην επιτυχημένη γκάμα της Κορεάτικης μάρκας και ενισχύει περαιτέρω την θέση της στην κατηγορία των φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων (eco-cars), καθώς συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των SUVs με τη δυναμική των ηλεκτρoκινητήρων.

Το Kona Electric καινοτομεί καθώς συνδυάζει τις δύο ταχύτερα αναπτυσσόμενες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας: αυτές των SUVs και της ηλεκτροκίνησης, ενώ διαθέτει την ίδια εκφραστική σχεδίαση και το χαρακτήρα του «απλού» Kona. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση συνδυάζει έντονο fun-to-drive με τις μηδενικές επιπτώσεις στο περιβάλλον ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το νέο πλαίσιο αμαξώματος του μοντέλου εξασφαλίζει την ενσωμάτωση των μπαταριών χωρίς να επηρεάζονται οι χώροι στο εσωτερικό. Διατίθεται με δύο εκδόσεις κινητήρων, την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία των 64 kWh που έχει αυτονομία 449 χιλιομέτρων (μικτός κύκλος κατά WLTP) και 619 χιλιομέτρων εντός πόλης, με μέγιστη απόδοση 204 ίππων και ροπή 395 Nm. Με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα το ηλεκτρικό Kona παρέχει επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση.

Αντίστοιχα, με την μπαταρία χωρητικότητας 39 kWh, μπορεί να καλύψει με μια μόνο φόρτιση έως και 305 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος κατά WLTP)καθώς και 453 χιλιόμετρα εντός πόλης. Εδώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 ίππους και ροπή 395 Nm.

Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου έως και το 80% της χωρητικότητάς της διαρκεί περίπου 54 λεπτά με την χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW. Με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 7,2 kW, η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) διαρκεί έως 9 ώρες και 35 λεπτά για πλήρη φόρτιση (0%-100%) της μεγάλης μπαταρίας 64kWh και 6 ώρες και 10 λεπτά για τη μπαταρία 39kWh. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους σε μια κοινή οικιακή πρίζα χρησιμοποιώντας το καλώδιο ICCB. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στη μάσκα του αυτοκινήτου, δίπλα στο λογότυπο της μάρκας.

Εξωτερικά, βασικό στοιχείο διαφοροποίησης του Kona Electric από το συμβατικό μοντέλο, αποτελεί η κλειστή μάσκα που εξασφαλίζει καθαρή και κομψή εμφάνιση, βελτιώνοντας παράλληλα και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου με συντελεστή μόλις cd 0,288. Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι το LED Composite Light που ενισχύει τις οπτικές εντυπώσεις, ενώ τα LED φώτα ημέρας βρίσκονται πάνω από τους επίσης LED προβολείς, ενώ η πίσω αεροτομή με ενσωματωμένο το LED φως των φρένων και οι αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, ενισχύουν το φουτουριστικό σχεδιασμό του μοντέλου.

Με πλάτος 1.800 χλστ και ύψος 1.570 χλστ (+20 χλστ σε σύγκριση με το συμβατικό), το Kona Electric έχει μήκος 4.180 χλστ (+15 χλστ σε σύγκριση με το συμβατικό) και μεταξόνιο των 2.600 χλστ.

Στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα/γέφυρα συνδυάζει τα κουμπιά P, N, D και R με τον επιλογέα shift by wire, και ακριβώς από κάτω βρίσκεται ένας επιπλέον μεγάλος χώρος για προσωπικά αντικείμενα. Ο καινούργιος πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7,0 ιντσών εμφανίζει στοιχεία όπως ταχύμετρο, επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ροή ενέργειας και επιλογή κίνησης. Ανάλογα με την επιλογή κίνησης, το χρώμα του φόντου και οι ενδείξεις προσαρμόζονται προκειμένου να παρέχουν πάντα τις πιο σημαντικές και χρήσιμες πληροφορίες. Επιπλέον, το head-updisplay (HUD) προβάλλει τις σχετικές πληροφορίες ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Το Kona Electric διαθέτει μεγάλο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα που κυμαίνεται από 332 έως 1.114 λίτρα (VDA), καθιστώντας το ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο επιτρέπει βάρος οροφής 80 κιλών, που ουσιαστικά διπλασιάζει τον χώρο φόρτωσης με επιπλέον 330 λίτρα αποσκευών σε μπαγκαζιέρα οροφής.

Το μικρό ηλεκτρικό SUV διαθέτει μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων διασύνδεσης, όπως το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,25”που ενσωματώνει δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 40 χωρών και δωρεάν ανανέωση, μέσα συνδεσιμότητας, καθώς και τα Apple CarPlay και Android Auto. Επίσης διαθέτει κάμερα οπισθοπορίας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης.

Ταυτόχρονα το νέο οικολογικό μοντέλο της Hyundai είναι εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, που αποτελούν τη δέσμη τεχνολογιών Smart Sense. Μεταξύ αυτών τα Forward Collision Avoidance Assist with Pedestrian Detection (Υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών), Blind Spot Collision Warning including Rear Cross Traffic Collision Warning (Προειδοποίηση τυφλού σημείου και κάθετης κίνησης με όπισθεν), Lane Keeping Assist (Υποβοήθηση παραμονής σε λωρίδα κυκλοφορίας), Driver Attention Warning (Έλεγχος κατάστασης οδηγού), Intelligent Speed Limit Warning (Προειδοποίηση ορίων ταχύτητας), Lane Following Assist (Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), High Beam Assist (Υποβοήθηση μεγάλης σκάλας προβολέων), καθώς και έξυπνο Cruise Control με σύστημα Stop & Go (SCCw/ S & G).Σημειώνουμε ότι οι δύο τεχνολογίες Lane Following Assist (Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας)και έξυπνο Cruise Control με σύστημα Stop & Go (SCCw/ S & G) προσφέρουν στο ηλεκτρικό SUV την εμπειρία της ημιαυτόματης οδήγησης.

Το Κονα Electric προσφέρει επίσης ένα υψηλής ποιότητας σύστημα ήχου της εξειδικευμένης στο τομέα του ήχου εταιρείας Krell, με οκτώ ηχεία συμπεριλαμβανομένων δύο tweeters 20 χλστ, 4 woofer 160 χλστ, ενός κεντρικού ηχείου 100 χλστ και ενός subwoofer 200 χλστ. Ο ενισχυτής οκτώ καναλιών παρέχει 350W (45W ανά κανάλι) για να μεγιστοποιήσει την εμπειρία ήχου στο αυτοκίνητο.

Στην Ελληνική αγορά το Kona Electric είναι διαθέσιμο στις εξής 4 διαφορετικές πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις: Premium 39kWh, Premium 64kWh, Distinctive 64kWh και Limited64kWh.

Η τιμολογιακή πολιτική του μοντέλου έχει τιμή εκκίνησης 37.990€ στην έκδοση Premium 39kWh και τις επόμενες εκδόσεις να διατίθενται ως εξής :η Premium 64kWh στα 42.990€, η Distinctive 64kWh στα 45.990€ και η Limited 64kWh στα 48.990€.

Οι τιμές αυτές δεν περιλαμβάνουν κανένα όφελος κρατικού προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή