Το μικρό VW ID.1 για να κοστίζει κάτω από τις 20.000 ευρώ θα έχει πιο φτηνές μπαταρίες
Το ότι η VW θα διευρύνει τη γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων τόσο πάνω όσο και κάτω από τα ID.3 και τα ID.4 που έχει ήδη παρουσιάσει είναι βέβαιο, όπως βέβαιο είναι πως θέλει να έχει και ένα εισαγωγικό μοντέλο με τιμή μικρότερη των 20.000 ευρώ.
Άλλωστε ο επικεφαλής της Herbert Diess είχε δηλώσει πριν από περίπου ένα χρόνο πως «η ηλεκτρική κινητικότητα είναι δικαίωμα των πολιτών και για αυτό πρέπει να είναι προσιτή. Και αυτό είναι πρόθεση της Volkswagen».
Για να επιτευχθεί όμως μια τιμή κάτω από τις 20.000 ευρώ θα πρέπει κατά κύριο λόγο να μειωθεί το κόστος των μπαταριών, κάτι που δεν μπορεί να γίνει μόνο με τη μείωση της ενεργειακής του χωρητικότητας. Μια πιο δραστική λύση είναι η αντικατάσταση των ακριβών συσσωρευτών ιόντων λιθίου από άλλους πιο φτηνούς. Πιο συγκεκριμένα από μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου- λιθίου (LiFePO4) χωρίς κοβάλτιο. Οι οποίες σήμερα και έπειτα από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα ή 16 χρόνια θα διατηρούν το 80% της χωρητικότητάς τους και θα μπορούν κάλλιστα να έχουν την λεγόμενη «δεύτερη ζωή». Να χρησιμοποιηθούν δηλαδή κάπου αλλού.
Μπαταρίες αυτού του τύπου χρησιμοποιούνται ήδη στο Tesla Model 3 που κατασκευάζεται στην Κίνα και το αποτέλεσμα ήταν η μείωση της τιμής του κατά 8%.
Το πιο χαμηλό κόστος δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα των συγκεκριμένων μπαταριών. Το δεύτερο είναι και η σαφώς μικρότερη πιθανότητα ανάφλεξής τους σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτι ιδιαίτερο σημαντικό για τη χρήση τους σε αυτοκίνητα. Το μεγάλο τους μείον είναι το αυξημένο βάρος τους και κατά συνέπεια η πιο μικρή αυτονομία των αυτοκινήτων στα οποία θα τοποθετούνται.
Η βάση των πιο μικρού ηλεκτρικού VW θα είναι μια πιο φτηνή έκδοση του πλαισίου MEB που έχει εξελιχθεί ειδικά για ΕVs, ενώ οι διαστάσεις του θα είναι συγκρίσιμες με αυτές του Polo.