To νέο Renault 5 E-Tech Electric έχει την αύρα του θρυλικού προγόνου του
Μετά από διαρροές και μερικές αποκαλύψεις η Renault παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το πιο σημαντικό μέχρι στιγμής ηλεκτρικό της μοντέλο, το 5 E-tech Electric.
Που όμως λέει και το όνομά του είναι εμπνευσμένο από τον ομώνυμο θρυλικό πρόγονό του.
Πράγματι οπτικά οι αναφορές στο 5 που έμεινε στην παραγωγή σχεδόν 25 χρόνια είναι εμφανείς, αλλά οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας απέφυγαν ένα ρετρό σχήμα. Έτσι το ηλεκτρικό 5 και δεν κρύβει τις ρίζες του αλλά ταυτόχρονα είναι και σύγχρονο και δυναμικό. Χάρη και στα χαρακτηριστικά, τονισμένα φτερά του.
Ταυτόχρονα είναι και αρκετά μικρό, μιας και το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,0 μέτρα (3,92 για την ακρίβεια), γεγονός που μαζί με τον κύκλο στροφής των 10,3 μέτρων του εξασφαλίζει ιδιαίτερη ευελιξία μέσα στην πόλη.
Παράλληλα οι Γάλλοι ισχυρίζονται πως οι χώροι ανταγωνίζονται αυτούς του Clio χάρη στη δυνατότητα της καλύτερης εκμετάλλευσής τους που εξασφαλίζει η καινούργια πλατφόρμα AmpR Small.
Αναφορές στο διάσημο πρόγονο υπάρχουν και στη σχεδίαση του εσωτερικού όπου κυριαρχεί οπτικά το ενιαίο σύνολο των δύο οθονών.
Το σύστημα πρόωσης του Renault 5 E-Tech Electric είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες και τρία επίπεδα ισχύος. Η βασική μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 40 kWh και η πιο μεγάλη 52, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζουν αντίστοιχα αυτονομία 300 και 400 χιλιομέτρων.
Ο εσωτερικός φορτιστής είναι των 11 kW, ενώ η ισχύς ταχυφόρτισης είναι 80 και 100 kW για τη μικρή και μεγάλη μπαταρία αντίστοιχα.
Ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι νέας γενιάς χωρίς σπάνιες γαίες, αποδίδει 95, 122 ή 150 ίππους, με την πιο ισχυρή διαμόρφωσή του να εξασφαλίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δεύτερα και τελική ταχύτητα 150 χλμ./ ώρα. Η ακόμα πιο ισχυρή έκδοση θα έχει τα σήματα της Alpine.
Το νέο Renault R5 E-Tech Electric θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το φθινόπωρο και μετά, ενώ η τιμή του δεν θα διαφοροποιείται κατά πάσα πιθανότητα πολύ από την αντίστοιχη της Γαλλίας που με τις όποιες επιδοτήσεις ξεκινά από τις 25.000 ευρώ.