Το σκληρό πρέσινγκ των κολοσσών στο Facebook και τι αποτέλεσμα αναμένεται να έχει

Ολοένα και περισσότεροι είναι πλέον οι μεγάλοι παίκτες που μποϊκοτάρουν διαφημιστικά τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας ρίγη ανατριχίλας στον Mark Zuckerberg.

Ήταν η Unilever, μετά η Coca-Cola και τώρα μιλάμε για σωστή ομοβροντία, καθώς στη λίστα των εταιριών που έχουν κόψει τις διαφημιστικές δαπάνες στο Facebook περιλαμβάνονται πια οι Microsoft, Starbucks, Ben & Jerry’s, North Face, Patagonia, Target, Honda, Hershey και Verizon!

Τι είναι όμως το #StopHateforProfit και γιατί στοχεύει το Facebook; Το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία του αντιμετωπίζει ένα οργανωμένο μποϊκοτάζ, που ξεκίνησε την 1η Ιουλίου και περιλαμβάνει τους πολύ μεγάλους παίκτες της διαφημιστικής δαπάνης.

Εταιρίες-κολοσσοί από διάφορους κλάδους δεν σταματάνε απλώς τις διαφημίσεις στο Facebook για έναν μήνα, τον Ιούλιο, αλλά κάποιες, όπως η Target, «θα επαναξιολογήσουμε τα σχέδιά μας για το υπόλοιπο της χρονιάς».

Τι ζητάνε όλοι αυτοί; Να πάρει πραγματικά, αποτελεσματικά και με μετρήσιμες συνέπειες μέτρα ώστε να μειωθεί δραστικά η προώθηση του μίσους, της προπαγάνδας, του ρατσισμού, των fake news και της δυσφήμησης.

Αυτός είναι ο στόχος της εκστρατείας #StopHateforProfit, να πιέσει τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης να πάρει στα σοβαρά την παραπληροφόρηση και τη ρητορεία του μίσους. Και δεν είναι μόνο το μποϊκοτάζ στο Facebook, αλλά και στο Instagram. Και δεν είναι μόνο για έναν μήνα (Ιούλιο), είναι τουλάχιστον για έναν μήνα.

Coca-Cola, Starbucks και Unilever πήγαν πιο μακριά, αποσύροντας τις διαφημίσεις τους από όλες σχεδόν τις πλατφόρμες. Η Microsoft σταμάτησε να διαφημίζεται στο Facebook «τουλάχιστον ως τον Αύγουστο».

Οπότε ναι, είναι μεγάλη ιστορία αυτή που γίνεται, καθώς μιλάμε για πολλά χαμένα δολάρια. Αν αυτό είναι αρκετό για να αλλάξει ρότα το Facebook, θα φανεί, η πρόθεση πάντως είναι εδώ. Αλλά και τα μέσα άσκησης πίεσης.

Η καμπάνια μιας σειράς οργανώσεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα απέδωσε αρχικά, όπως μας λέει όμως ανάλυση του περιοδικού «Fortune», θα χρειαστούν μερικές χιλιάδες από τους 8 εκατ. διαφημιζόμενους πελάτες του Facebook για να υπάρξει πραγματικός αντίκτυπος.

Το Facebook έβγαλε πέρυσι 70 δισ. δολάρια από διαφημιστικά έσοδα, θα χρειαστεί πολλή μεγαλύτερη προσπάθεια δηλαδή για να γίνει η διαφορά…

Πηγή