Το TikTok στις ελληνικές εκλογές: Σεμινάρια για βουλευτές και εργαλεία κατά των fake news
Στα… θρανία του TikTok κάθισαν πρόσφατα Έλληνες υποψήφιοι και εν ενεργεία Βουλευτές, καθώς η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μπαίνει και αυτή σε προεκλογική τροχιά.
Κορυφαία στελέχη του TikTok πραγματοποίησαν μια σειρά από workshops σχετικά με την πολιτική επικοινωνία μέσω της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει στους υποψήφιους αλλά και τους περιορισμούς και τις δεσμεύσεις που θέτει το ίδιο το TikTok στο πολιτικό περιεχόμενο.
«Το TikTok είναι μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας, όπου οι άνθρωποι έρχονται για να μοιραστούν τις ιστορίες τους και να κατανοήσουν τις εμπειρίες άλλων ανθρώπων. Αυτές οι ιστορίες μπορούν να αγγίξουν όλες τις πτυχές της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων γεγονότων όπως εκλογές και πολιτικά ζητήματα» τονίζει στο CNN Greece ο κ. Giacomo Lev Mannheimer, επικεφαλής του τμήματος Government Relations and Public Policy της TikTok για τη Νότια Ευρώπη.
Και προσθέτει πως «θέλουμε να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε πολιτικές που προάγουν και προωθούν ένα θετικό περιβάλλον που φέρνει τους ανθρώπους κοντά, όχι τους χωρίζει: γι’ αυτό επενδύουμε επίσης σε εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες για τη σωστή χρήση της πλατφόρμας μας. Καθώς πλησιάζουν οι επερχόμενες εθνικές εκλογές στην Ελλάδα, θεωρούμε ευθύνη μας να απευθυνθούμε προσωπικά στους πολιτικούς υποψηφίους, προκειμένου να εξηγήσουμε πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά την πλατφόρμα στο πλαίσιο των Οδηγιών της Κοινότητας μας, καθώς και πώς διαχειριζόμαστε και μετριάζουμε το πολιτικό περιεχόμενο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου».
Ως προς τον τρόπο με τον οποίο το TikTok μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επικοινωνίας για τις επερχόμενες εκλογές, ο κ. Mannheimer τονίζει πως «δεν ενθαρρύνουμε προληπτικά πολιτικούς ή πολιτικά κόμματα να συμμετάσχουν στο TikTok, αλλά καλωσορίζουμε όσους το έχουν επιλέξει και πιστεύουμε ότι οι πολιτικοί μπορούν να βρουν στην πλατφόρμα μας εκείνες τις ίδιες πτυχές που την καθιστούν ελκυστική και ενδιαφέρουσα για την υπόλοιπη κοινότητά μας: αυθεντικότητα, σύνδεση βασισμένη στο περιεχόμενο και την ευχαρίστηση της ανακάλυψης.
Οι ψευδείς ειδήσεις και η προπαγάνδα
Αναφορικά με το πώς το TikTok αντιμετωπίζει θέματα ψευδών ειδήσεων και προπαγάνδας ο κ. Mannheimer ξεκαθαρίζει πως το TikTok έχει από καιρό απαγορεύσει την πολιτική διαφήμιση, συμπεριλαμβανομένων τόσο των πληρωμένων διαφημίσεων στην πλατφόρμα όσο και των δημιουργών που πληρώνονται απευθείας για την παραγωγή επώνυμου περιεχομένου.
«Αυτή τη στιγμή το κάνουμε αυτό απαγορεύοντας πολιτικό περιεχόμενο σε μια διαφήμιση και εφαρμόζουμε επίσης περιορισμούς σε επίπεδο λογαριασμού. Αυτό σημαίνει ότι για τους λογαριασμούς που ανήκουν σε κυβερνήσεις, πολιτικούς και πολιτικά κόμματα – απενεργοποιείται αυτόματα η πρόσβασή τους στις λειτουργίες διαφήμισης. Δηλαδή δεν μπορούν να δώσουν ή να λάβουν χρήματα μέσω των λειτουργιών της πλατφόρμας μας ή να ξοδέψουν χρήματα για την προώθηση του περιεχομένου τους».
Εκτός από αυτό, η εταιρεία επιβάλλουμε τις πολιτικές της, μέσω ενός συνδυασμού τεχνολογίας και ανθρώπινης διαχείρισης περιεχομένου, που τη βοηθά να εντοπίσουμε επιβλαβές περιεχόμενο και να το αφαιρέσουμε από την πλατφόρμα. Αυτό είναι δυνατό χάρη σε μια εξειδικευμένη ομάδα ειδικών σε θέματα ασφάλειας και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης μιας εξειδικευμένη ομάδας που εργάζεται για την εκλογική ακεραιότητα σε όλο τον κόσμο και εμπειρογνωμόνων στην περιοχή που μας βοηθούν να λαμβάνουμε αποφάσεις για περιεχόμενο με τοπική τεχνογνωσία, γνώση και πλαίσιο.
«Πιστεύουμε ότι η συνεργασία συμβάλλει στην ενίσχυση των προσπαθειών μας για προστασία από βλάβη και κακή χρήση στην πλατφόρμα μας, γι’ αυτό συνεργαζόμαστε με μια σειρά από ειδικούς και οργανισμούς για να μας βοηθήσουν να προωθήσουμε την ασφάλεια στο TikTok κατά τη διάρκεια των εκλογών. Αυτοί οι συνεργάτες βοηθούν στην αξιολόγηση της ακρίβειας του περιεχομένου σε περισσότερες από 30 γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών» τονίζει ο κ. Mannheimer.
Η προστασία το κοινού
Ειδικά για την προστασία του κοινού, σύμφωνα με τον κ. Mannheimer, «η διασφάλιση της πρόσβασης σε έγκυρες πληροφορίες αποτελεί κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής μας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης που σχετίζεται με τις εκλογές. Για το λόγο αυτό, θα χαρακτηρίσουμε το πολιτικό και εκλογικό περιεχόμενο με ένα συγκεκριμένο σύνδεσμο. Κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες πηγές και πληροφορίες που παρέχονται από θεσμικές πηγές.
Πράγματι, έχουμε δημιουργήσει διαφορετικά χαρακτηριστικά στα προϊόντα μας ς για να διασφαλίσουμε ότι παρέχουμε στην κοινότητά μας πρόσβαση σε αξιόπιστες και σχετικές πληροφορίες κατά τη διάρκεια εκλογών μέσω εκλογικών κέντρων εντός εφαρμογής, παρεμβάσεων στην αναζήτηση, ετικετών περιεχομένου και hashtags.
Ενημερώνουμε επίσης τους χρήστες για μη τεκμηριωμένο περιεχόμενο και τους προτρέπουμε να το ξανασκεφτούν πριν κοινοποιήσουν πιθανές παραπλανητικές πληροφορίες. Ελέγχουμε επίσης το περιεχόμενο και τους λογαριασμούς που αναφέρονται από μέλη της κοινότητας» καταλήγει ο κ. Mannheimer.