Το YangWang U9 Xtreme φλέρταρε με τον αριθμό ορόσημο των 500 χλμ./ώρα


Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια ιστορική καμπή, καθώς για πρώτη φορά το ρεκόρ ταχύτητας δεν βρίσκεται σε ευρωπαϊκά χέρια αλλά σε κινεζικά. Η BYD, μέσω της μάρκας YangWang των πολυτελών υπερ-αυτοκινήτων παρουσίασε το U9 Xtreme, ένα αμιγώς ηλεκτρικό hypercar που κατάφερε να αγγίξει τα 496,22 χλμ./ώρα στη γερμανική πίστα υψηλών ταχυτήτων ATP Papenburg, με τον Marc Basseng στο τιμόνι.

Η επίδοση αυτή αφήνει πίσω της την Bugatti Chiron Super Sport 300+ και παρόλο που το ρεκόρ καταγράφηκε σε μία μόνο κατεύθυνση –κάτι που αφήνει τυπικά το SSC Tuatara να διατηρεί επίσημα τον τίτλο με τη μέση ταχύτητα των 455,3 χλμ./ώρα– η ουσία είναι πως η Κίνα δεν παίζει πλέον τον ρόλο του κομπάρσου αλλά του πρωταγωνιστή.

Η BYD αξιοποίησε ό,τι πιο προηγμένο διαθέτει σε επίπεδο τεχνολογίας προκειμένου να πετύχει το ρεκόρ χρησιμοποιώντας τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 3.000 ίππους, ισχύς υπερδιπλάσια από την «απλή» έκδοση του U9. Το μοντέλο βασίζεται σε μια πρωτοποριακή πλατφόρμα 1.200 Volt –την πρώτη σε αυτοκίνητο παραγωγής– και εφοδιάζεται με μπαταρίες υψηλής πυκνότητας που θέτουν νέα πρότυπα.

Η BYD θα κατασκευάσει μόλις 30 μονάδες του U9 Xtreme, χωρίς να έχει ανακοινώσει ακόμη την τιμή. Ωστόσο, η εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή και το βαρύγδουπο ρεκόρ προδιαγράφουν ζήτηση μεγαλύτερη από την προσφορά.

Δεν είναι όμως μόνο η τελική ταχύτητα που εντυπωσιάζει. Το U9 Xtreme πέτυχε χρόνο 6:59.157 στο Nürburgring, κατακτώντας το ρεκόρ ταχύτερου ηλεκτρικού παραγωγής και ξεπερνώντας το Xiaomi SU7 Ultra.

Η εικόνα που διαμορφώνεται είναι ξεκάθαρη: η Κίνα δεν ακολουθεί πια, προηγείται. Με το YangWang U9 Xtreme, η BYD αποδεικνύει πως η εποχή που η ευρωπαϊκή αριστοκρατία των hypercars έμοιαζε άτρωτη έχει πλέον παρέλθει. Και αυτό γιατί η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έδειξε πως η ταχύτητα –το πιο εμβληματικό μέτρο ισχύος– δεν είναι πια αποκλειστικό προνόμιο της Δύσης.



Πηγή