Toyota C-HR, ένα «ολόφρεσκο» Crossover

Σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο στη γκάμα της Toyota όσο και στην κατηγορία του, εκφράζει την αποφασιστικότητα του Akio Toyoda να επιτρέψει μεγαλύτερη στυλιστική ελευθερία και να προωθήσει τη μηχανολογική δημιουργικότητα ώστε να πετύχει εντυπωσιακά σχέδια και αυξημένη οδηγική απόλαυση.

Το C-HR παραμένει πιστό στα γενικά χαρακτηριστικά των πρωτοτύπων αυτοκινήτων που μαγνήτισαν την προσοχή του κοινού στο Παρίσι το 2014 και στη Φρανκφούρτη το 2015. Οι τύπου coupe γραμμές του μαρτυρούν την απόφαση των σχεδιαστών να δημιουργήσουν ένα στυλ που ξεχωρίζει στη σειρά Toyota, και να λανσάρουν μία νέα κατεύθυνση στην κατηγορία μεσαίων crossover.

Με το C-HR, η Toyota απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κα μοναδικό προφίλ πελατών. Οδηγούμενοι κυρίως από το συναίσθημα, οι πελάτες αυτοί θέλουν να ξεχωρίζουν αλλά και να είναι οι πρώτοι που θα δοκιμάζουν νέες εμπειρίες και προϊόντα. Όταν αποφασίζουν να προχωρήσουν οποιαδήποτε αγορά δίνουν προτεραιότητα στο στυλ και την ποιότητα και θεωρούν το αυτοκίνητο προέκταση της προσωπικότητάς τους.

Με αφετηρία τα όσα έμαθε κατά τις συναντήσεις του με τέτοιους πελάτες, ο Hiroyuki Koba Chief Engineer του C-HR επικεντρώθηκε στις απαιτήσεις τους σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης, θέτοντας υψηλούς στόχους σχεδιαστικής και αντιληπτής ποιότητας.

Ο χαρακτήρας του Toyota C-HR δείχνει την ευελιξία που προσφέρει στους υπεύθυνους εξέλιξης η αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) στους τρεις βασικούς τομείς (σχεδίαση, σύστημα κίνησης και δυναμική συμπεριφορά), επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν μία νέα και φρέσκια πρόταση στην όλο και πιο εμπορική κατηγορία crossover.

Φιλοσοφία κατασκευής

Το C-HR λανσάρει ένα πρωτότυπο στυλ που προσδίδει δυναμισμό και γοητεία στην αγορά crossover, συνδυάζοντας το πάνω τμήμα ενός coupe με την ισχυρή ‘βάση’ ενός SUV.

Με μήκος 4360mm, πλάτος 1795 mm, ύψος 1555 mm (Hybrid) και μεταξόνιο 2640mm, το μοντέλο παραγωγής παραμένει πιστό στη σχεδιαστική γραμμή του πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2014, και το οποίο έτυχε εξαιρετικά καλής υποδοχής από τους υποψήφιους πελάτες.

Στο πλαίσιο της φιλοσοφίας “Sensual Speed-Cross”, και με αρχιτεκτονική τύπου διαμαντιού με τους θόλους των τροχών να προεξέχουν και στις τέσσερις γωνίες, προσδίδοντας έμφαση στη δύναμη και αντοχή του νέου crossover, η αρθρωτή δομή του C-HR συνδυάζει ένα εντυπωσιακό κάτω τμήμα υπερυψωμένο από το έδαφος με το λεπτό και κομψό προφίλ της καμπίνας ενός coupe.

Παρατηρώντας το C-HR από οποιαδήποτε γωνία, ο συνδυασμός πολυεδρικών σχημάτων με ρέουσες επιφάνειες και κομψές λεπτομέρειες συνθέτουν μία λεπτή ισορροπία μεταξύ ακρίβειας και αισθητικής απόλαυσης.

Το εμπρός τμήμα αντιπροσωπεύει μία ακόμα εξέλιξη της σχεδιαστικής ταυτότητας Under Priority και Keen Look της Toyota. Η λεπτή πάνω μάσκα ρέει από το έμβλημα της Toyota, τους προβολείς και τα ανάγλυφα φτερά, αγκαλιάζοντας τις εμπρός γωνίες του οχήματος.

Οι γραμμές των μαύρων μαρσπιέ ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς σε συνδυασμό με τη χαρακτηριστική μεσαία γραμμή που διατρέχει όλο το προφίλ τονίζουν την σπορ αίσθηση του κομψού αμαξώματος.

Το coupe στυλ του C-HR αναδεικνύεται περαιτέρω από τις συγκαλυμμένες λαβές των πίσω θυρών που ενσωματώνονται στην κολόνα C και (κάτι σημαντικό για την αποτύπωση της ταχύτητας μέσα στη σχεδίαση) την εντυπωσιακή επέκταση της γραμμής της οροφής σε μία μεγάλη αεροτομή με πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος

Πίσω, η καμπίνα αλλάζει έντονα κλίση ενώ η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα πάνω για πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, που χωράει αποσκευές 5 επιβατών. Αυτό δημιουργεί αντίθεση με τους προτεταμένους θόλους των τροχών, που χαρίζουν στο νέο crossover μεγαλύτερο εύρος και εξαιρετικά δυναμικό στήσιμο.

Ξεπροβάλλοντας περήφανα από το κωνικό αμάξωμα, τα πίσω φώτα διατίθενται προαιρετικά με τεχνολογία LED, χαρίζοντας στο πίσω τμήμα του C-HR μία εξίσου εκφραστική οπτική ταυτότητα.

Σχεδίαση

Η Toyota ανατρέπει πάλι τα στυλιστικά πρότυπα, λανσάροντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ‘Sensual Tech’ για το εσωτερικό που συνδυάζει high-tech λειτουργικότητα με μοντέρνα αίσθηση και στυλ. Ένα οδηγοκεντρικό cockpit εντάσσεται άψογα σε μία ευάερη, ευρύχωρη καμπίνα.

Το φιλικό και φιλόξενο περιβάλλον της ευρύχωρης, ευάερης καμπίνας οφείλεται στη διαστρωματωμένη αρχιτεκτονική του ταμπλό που συνεχίζεται μέχρι την επένδυση θυρών με διάκοσμο και πάνελ σε piano black. Αυτό δημιουργεί αντίθεση μεταξύ αισθησιακών επιφανειών και ζωηρών γραμμών που διαμορφώνουν ένα φρέσκο και παράλληλα άνετο περιβάλλον.

Το οδηγοκεντρικό cockpit ενσωματώνει καινοτόμες λεπτομέρειες και διαισθητική, προσιτή υψηλή τεχνολογία. Όλα τα χειριστήρια, και μία οθόνη αφής 8″ με ανασχεδιασμένη και βελτιωμένη διεπαφή ανθρώπου / μηχανής HMI (Human Machine Interface) με πλατφόρμα πλοήγησης Multi-Media ’16 της Toyota και αναβαθμισμένες συνδεδεμένες υπηρεσίες είναι ελαφρώς προσανατολισμένα στον οδηγό.

Σε συνδυασμό με την ασύμμετρη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας φέρνει όλα τα χειριστήρια σε θέση άμεσης πρόσβασης για τον οδηγό δίνοντας τη δυνατότητα στο συνοδηγό να έχει πρόσβαση στους σχετικούς μοχλοδιακόπτες.

Επειδή η οθόνη αφής ξεχωρίζει στο ταμπλό αντί να ενσωματώνεται σε αυτό, το πάνω τμήμα του ταμπλό έχει μεγαλύτερο βάθος, βελτιώνοντας περαιτέρω την ορατότητα του οδηγού.

Η μοναδική σχεδίαση των εμπρός καθισμάτων συνδυάζει ένα λεπτό, σπορ πάνω τμήμα με ένα κάτω τμήμα με μεγάλα μαξιλάρια άριστης στήριξης. Οι διαφορές αυτές τονίζονται με τη χρήση διαφορετικών τόνων, συνθέσεων και σχεδίων ταπετσαρίας.

Στοχεύοντας σε μία κορυφαία αντιληπτή ποιότητα, και γνωρίζοντας ότι οι πελάτες C-HR θα έχουν ανταγωνιστές και από premium μάρκες στην λίστα τους, το εσωτερικό της C-HR δείχνει ότι η Ευρωπαϊκής ομάδας SQ της Toyota ενεπλάκη στη διαδικασία σχεδίασης από τα πρώτα στάδια.

Συνεργαζόμενη στενά με τη βασική ομάδα σχεδίασης ώστε να διατηρηθεί η αρχική φιλοσοφία εσωτερικού, η ομάδα SQ επεδίωξε την ποιότητα των εξαρτημάτων και τη συνοχή σε υφή, σύνθεση, σχήμα, χρώμα και φωτισμό όλων των στοιχείων ακόμα και στις ραφές των καθισμάτων.
Ενισχύοντας τη σχέση μεταξύ σχεδίασης εσωτερικού και εξωτερικού, πολλοί διακόπτες υιοθετούν παρόμοιο σχήμα μιμούμενοι το μοτίβο διαμαντιού του εξωτερικού του αμαξώματος. Το ίδιο θέμα του διαμαντιού συναντάμε και στο σχέδιο της επένδυσης θυρών, στην επένδυση οροφής, στις γρίλιες των ηχείων JBL και στο σχήμα του tweeter, ακόμα και στις βελόνες των αναλογικών ενδείξεων των οργάνων.

Μία μελετημένη επιλογή φινιρισμάτων είναι απαραίτητη για την αρμονική, συνεπή, ενιαία εμφάνιση του εσωτερικού. Διατίθενται τρία βασικά φινιρίσματα – τύπου δέρματος για όλες τις επιφάνειες φόντου, μαλακό δέρμα Nappa για όλες τις επιφάνειες που αγγίζει ο πελάτης και σαγρέ για όλα τα λειτουργικά στοιχεία όπως τα χειριστήρια.

Διακοσμητικά στοιχεία επενδύονται με υψηλής ποιότητας piano black και satin silver, ενώ ο μπλε φωτισμός των οργάνων και των μοχλοδιακοπτών είναι μελετημένος ώστε να επιτυγχάνει χρωματική αρμονία, ακόμα και σε γειτονικές ανακλαστικές επιφάνειες διαφορετικών χρωμάτων.
Αυτή η εξαιρετική, νέα σχεδίαση εσωτερικού θα διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: Dark Grey, Black/Blue και Black/Brown

Εξοπλισμός

Αντανακλώντας τις απαιτήσεις των υποψηφίων πελατών του, το C-HR μπορεί να εφοδιάζεται με μία μεγάλη ποικιλία χαρακτηριστικών.

Σύμφωνα με τη δέσμευση της Toyota για εκδημοκρατισμό του προηγμένου εξοπλισμού ασφάλειας, το Toyota Safety Sense προσφέρεται στάνταρ στη γκάμα. Το σύστημα περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης – Pre-Collision System (με αναγνώριση πεζού – Pedestrian Recognition), Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert (προειδοποίηση απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας) με έλεγχο διεύθυνσης, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων – Automatic High Beam και Road Sign Assist1.

Οι πολύ απαιτητικοί πελάτες θα μπορούν να απολαμβάνουν θερμαινόμενα καθίσματα, ένα ευφυές σύστημα εισόδου, φιμέ κρύσταλλα, ειδική ταπετσαρία με μερικώς δερμάτινα καθίσματα, το επαναστατικό σύστημα S-IPA της Toyota (Simple Intelligent Park Assist), ζάντες αλουμινίου 18” και δίχρωμη μεταλλική βαφή.

Κινητήρες

Το C-HR εφοδιάζεται με μία γκάμα κινητήρων σχεδιασμένων για να προσφέρουν την οδηγική άνεση και ‘ενεργή οδηγική συμπεριφορά’ που ζητάνε οι πελάτες. Αυτό εκφράζεται με τον πιο δυναμικό τρόπο από τη μοναδική στην κατηγορία πλήρως υβριδική έκδοση, τα εγγενή χαρακτηριστικά της οποίας εγγυώνται μία ομαλή, χωρίς κραδασμούς λειτουργία.

Οι κινητήρες του C-HR προσφέρουν την οδηγική άνεση και απόλαυστη που αναζητούν οι πελάτες. Αυτό γίνεται πιο έκδηλο με τη κορυφαία υβριδική έκδοση – μοναδική στην κατηγορία – που εγγυάται μία ιδιαίτερα πολιτισμένη συμπεριφορά.

Με την τελευταία γενιά του υβριδικού συστήματος κίνησης, το C-HR παράγει εκπομπές CO2 μόλις 82 g/km, με κατανάλωση μικτού κύκλου 3,6 l/100 km.

Αποδίδοντας 90 kW/122 DIN hp, το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης είναι όχι μόνο πιο αποδοτικό και ελαφρύ από το προηγούμενο, αλλά προσφέρει και πιο ζωηρές επιδόσεις. Λεπτομερείς τροποποιήσεις στη σχεδίαση του κινητήρα έχουν πετύχει μία θερμική απόδοση 40%, επίδοση ρεκόρ για βενζινοκινητήρα.

Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν συμβάλλει στη μείωση βάρους και διαστάσεων ενώ η αναδιάταξή τους έχει βοηθήσει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους.

Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης υποστηρίζει το δυναμικό οδηγικό στυλ που ταιριάζει στη σχεδιαστική φιλοσοφία του C-HR.

Το C-HR διατίθεται επίσης με νέο κινητήρα 1.2 L turbo, που έκανε το ντεμπούτο του στο Auris. Αποδίδοντας 85 kW/116 DIN hp και ροπή 185 Nm αυτή η μονάδα παράγει εκπομπές CO2 από 125 g/km με κατανάλωση μικτού κύκλου από 5,5 l/100 km. Μπορεί να συνδυαστεί είτε με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με CVT – Continuously Variable Transmission (συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση). Οι εκδόσεις με CVT διατίθενται με εμπρόσθια ή μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς (all-wheel drive).

Τέλος, ένα δίλιτρο μοντέλο 144 DIN hp/110 kW, 188 Nm με CVT μόνο θα διατίθεται για ορισμένες αγορές (Ουκρανία και Καύκασος)

Οδική συμπεριφορά

Ο σχεδιασμός και η εξέλιξη του πλαισίου του C-HR συγκέντρωσε όλη την προσοχή του Αρχιμηχανικού Hiroyuki Koba, όντας και ο ίδιος ενθουσιώδης οδηγός. Από την αρχή του project, έκανε χιλιάδες χιλιόμετρα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους για να καταλάβει όχι μόνο τις απαιτήσεις του οδικού δικτύου αλλά και τον τρόπο που οδηγούν οι Ευρωπαίοι.

«Έχω παρατηρήσει ότι οι Ευρωπαίοι υιοθετούν πολύ πιο ομαλό οδηγικό στυλ προσαρμοζόμενοι στις συνθήκες κυκλοφορίας» σχολιάζει ο Hiroyuki Koba. «Αποφεύγουν εμπόδια, προσαρμόζοντας απλά την πορεία και την ταχύτητά τους και προσπαθούν να διατηρήσουν την ταχύτητά τους για πιο αποδοτική μετακίνηση ενώ σε άλλα μέρη του κόσμο θα επέλεγαν να σταματήσουν. Αυτό μας ώθησε να συνεργαστούμε με την Ευρωπαϊκή ομάδα μας πάνω στην οδηγική ακρίβεια σε όλους τους τομείς του οχήματος. Θέλαμε να πετύχουμε επιδόσεις εφάμιλλες με ενός καλού hatchback κατηγορίας C.»

Με χαμηλό κέντρο βάρους και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η νέα πλατφόρμα TNGA αποτέλεσε το ιδανικό σημείο εκκίνησης για το σχεδιασμό όλων των χαρακτηριστικών του πλαισίου, ώστε να έχουν άμεση και φυσική απόκριση στις ενέργειες του οδηγού. Ο Αρχιμηχανικός Hiroyuki Koba έχει εμπλακεί σε κάθε δυναμική αξιολόγηση και απόφαση θέλοντας να διασφαλίσει την απόλυτη υλοποίηση του οράματός του“Response, Linearity & Consistency” (Απόκριση, Γραμμικότητα και Συνέπεια).

Ειδικότερα, το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την τέλεια γραμμική αίσθηση, το οποίο μαζί με τη βελτιστοποίηση των κλίσεων του αμαξώματος, χαρίζει στο Toyota C-HR οδηγική ακρίβεια αξιοσημείωτη για crossover. Ο περιορισμός κλίσεων του αμαξώματος, κάτι που γενικά επηρεάζει τα ψηλά αυτοκίνητα, έχει άμεση επίδραση και στην άνεση. Ακόμα και σε Ευρωπαϊκούς συχνά κακοσυντηρημένους δρόμους, το αυτοκίνητο διατηρεί την αυτοκυριαρχία και ακρίβειά του, κάτι που αυξάνει την αυτοπεποίθηση και τη χαρά της οδήγησης.

Ποιότητα ήχου

Προσφέροντας την απόλυτη αναπαραγωγή ήχου στην κατηγορία C crossover, το C-HR διατίθεται με ένα ειδικών προδιαγραφών premium ηχοσύστημα JBL με 8κάναλο στερεοφωνικό ενισχυτή 576 Watt και 9-ηχεία, ανάμεσά τους δύο νέα, πατενταρισμένα υψίσυχνα ηχεία (τουίτερ) με ακουστικούς οδηγούς της JBL (κόρνες).

Επειδή διάφορα στοιχεία του εσωτερικού όπως παράθυρα, ηλιοροφή και ταπετσαρία καθώς και η άκαμπτη δομή του αμαξώματος γύρω από κάθε ηχείο μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την ποιότητα ήχου, για το σύστημα συνεργάστηκε η JBL με τους μηχανικούς της Toyota από τα πρώτα στάδια της διαδικασίας σχεδίασης.

Μία διεξοδική έρευνα μεταξύ των πελατών έπαιξε σημαντικό ρόλο στη σχεδίαση του συστήματος και είχε σαν αποτέλεσμα μία διάταξη ηχείων προσανατολισμένη στο εμπρός τμήμα της καμπίνας και τη χρήση ενός ενσωματωμένου στην κολόνα τουίτερ τύπου κόρνας (horn tweeter) –στοιχείο ταυτότητας του συστήματος JBL – για ζωηρό και καθαρό ήχο.

Εκτός από τα δύο horn tweeters 25 mm και τους ακουστικούς οδηγούς, το σύστημα περιλαμβάνει ευρυζωνικά ηχεία 80mm και δύο sub-woofers 17 cm μπροστά, και πίσω, δύο ευρυζωνικά ηχεία 15 cm και ένα sub-woofer 19 cm σε ξεχωριστή καμπίνα 10 L.

Το JBL premium ηχοσύστημα διατίθεται σε συνδυασμό με σύστημα πλοήγησης και περιλαμβάνει φορμάτ ψηφιακού ήχου χωρίς απώλειες ποιότητας.

Η συνεργασία Toyota και JBL ξεκίνησε το 1996 και συνεχίζεται με επιτυχία. Τα ηχοσυστήματα JBL χαίρουν υψηλής εκτίμησης από τους επαγγελματίες της μουσικής και χρησιμοποιούνται σε διάσημες αίθουσες και χώρους συναυλιών και στάδια σε όλο τον κόσμο (το 80% των live concerts, το 70% όλων των στούντιο ηχογράφησης και το 90% όλων των κινηματογραφικών αιθουσών που πληρούν τις προδιαγραφές THX).

Η ποιότητα είναι το κοινό πάθος και των δύο εταιριών, από το οποίο προέκυψε το νέο, ασυμβίβαστο premium ηχοσύστημα που σχεδιάστηκε ειδικά για το C-HR.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr