Τρένα: Άδεια τα βαγόνια στην επανεκκίνηση του Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Το τρένο σφύριξε ξανά στα Τέμπη
Το πρώτο δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα βαρύ κλίμα, με τους σιδηροδρομικούς να μην μπορούν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους την στιγμή που η αμαξοστοιχία πέρασε ακριβώς από το σημείο του δυστυχήματος, ενώ συγγενείς θυμάτων και άνθρωποι που επέζησαν από τη σύγκρουση, υποδέχθηκαν τους επιβάτες στη Θεσσαλονίκη.
Στις 11.44 η επιβατική αμαξοστοιχία 55 Θεσσαλονίκη – Αθήνα περνά από το σημείο μηδέν. Τρεις ώρες αργότερα, στις 14:44 από το ίδιο σημείο διέρχεται το Intercity 52 με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Διαφορετικές αφετηρίες και προορισμοί, ίδια θλίψη και πόνος για τα θύματα της τραγωδίας. Το μυαλό όλων μέσα στα τρένα, στη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
«Συγκίνηση σίγουρα, ήταν δύσκολη κατάσταση για όλους, όλα καλά, πρέπει να συνεχιστεί και θα συνεχιστεί με ασφάλεια», λένε εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους.
Δρομολόγια με κενά καθίσματα
Ο φόβος έκανε διστακτικό τον κόσμο κι έτσι μόλις 38 επιβάτες πήραν το συγκεκριμένο δρομολόγιο από την αφετηρία του.
Στις 10:28, το τρένο από την Αθήνα αναχώρησε για Θεσσαλονίκη.
«Λίγο άβολα. Δεν ξέρω, είναι λίγο ανάμεικτα τα συναισθήματα».
Αυτά τα συναισθήματα είναι που απέτρεψαν πολλούς από το να μπουν ξανά στο τρένο, τουλάχιστον στην αρχή. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τρένο για Θεσσαλονίκη, μπήκαν 100 επιβάτες, δηλαδή ταξίδεψε με μόλις 25% πληρότητα.
Ο Γεραπετρίτης στο πρώτο δρομολόγιο
Στο πρώτο βαγόνι στο δρομολόγιο για Καλαμπάκα από Αθήνα στις 08:30 το πρωί, ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ήταν ένας από τους επιβάτες Μάλιστα ο υπουργός κάθισε δίπλα από τους μηχανοδηγούς στη διάρκεια του ταξιδιού.
«Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση των δρομολογίων για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα. Με μια χρονική υστέρηση σήμερα εκκινούν οι αμαξοστοιχίες. Είμαστε εντός προγράμματος και απομένει ο προαστιακός για Κιάτο που θα ξεκινήσει προς τα τέλη της επόμενης εβδομάδας».
«Σταθμοί παραμένουν κλειστοί διότι δεν επαρκούν σταθμάρχες και κλειδούχοι. Τι κάνει, λοιπόν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη; Ένα επικοινωνιακό σόου, που προσβάλλει τους πολίτες. Και ενώ έχει αφήσει το σιδηρόδρομο σε εγκατάλειψη, συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης για την τραγωδία», είπε ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αρχικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων και σταδιακά μέχρι το Πάσχα θα αυξηθούν, με αυξημένα μέτρα ασφαλείας.